Uudet kulkinehankinnat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja J-M Partanen, 17.8.2006.

  1. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Kokeillaampas tämmöistä.

    Tänne kaikki konehankinnat. Kriteerinä se että kulkee jollain polttoaineella :odroll: Ja mielellään kuvan/kertomuksen kera. (kuva ei pakollinen jos vaikea laittaa nettiin)

    Aloitan kateutta aiheuttavalla kaupalla!

    http://www.freehomepages.com/partanen/s ... 34085a.jpg
    http://www.freehomepages.com/partanen/s ... 34085b.jpg

    Kuten olen aikaisemminkin maininnut kuvat eivät mainossivuista johtuen välttämättä toimi. ELI KOPIOI linkki ja PASTE uudessa ikkunassa.

    Mutta itse auto on hieno. Se on volvo :poff: ja autovariaattorimaatti. ajettu kaikki 130000. Ideana olisi että ajaisin tolla koko vuoden ympäri. Ja hmm kai sitä voisi virittää. Vikanahan tossa on kansipahvi, tekee painetta jäähdyttimeen. Jos ei vaan ole mennyt mitään isompaa rikki niin on halpa remontti. Kansipahvi 15E !!!
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tarkkana kuin turnipsi se on märkäputkikone ja jos sylkkyputket lähtee lohkosta irti kantta irrottaessa niin menee kone kukonmuruiks :oops:

    tuon takia noita pikkuvolvoja menee paaliin...
     
  3. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Viimesin hankinta on pikkusen ajan patinoima kulukine, vm 1951 oleva Puch 250 TF moottoripyörä. Kohtalaesen täävellinen osiltaan, puuttuu vuan lamppua ja etulokari ja takalokarin taetettava jatke. Ja jokunen polokusin ja muuta joutavata.

    Siinä on tuoreöljyvoetelu (-51!!) , mekaaninen ajotietokone eli vaehteennäyttö, sekä plungeriperse.

    Isoen hienous tuossa instrumentissa on sen kaksoismäntämoottorin rakenne: kaksi mäntää, mutta vuan yks kiertokangin kaula laakeroetavana, mistä lähtöö vaen yks kiertokanki. Männät on pystyssä peräkkäen ja niillä on yhteenen palotila ja sytytystuluppa. Männät eevät oo puoli- eekä tasatahtisia keskenään, niillä on yhteenen yläkuolokohta, mutta ne kulukoo pikkusen eritahtiin muuten.

    Kamalan jalo kone, ee oo vissiin ihan joka toesellakkaan.

    Tätäkään vehjasta en tule pistämään piloeks liialla entisöennillä, vuan ulukonäkö säelyy tuommosena, mikskä aeka on sen tehny! Kone ja laatikko sisältä priimaks, ulukoo antaa olla hapettunu. Vanteet osin ruostunu, antaa olla, mutta laakerit uutta ja jarrut herkäksi. Ja sama touhu muutenkii, uuvet vaijerit vanahoihin kuoriin.

    Sitten tuollakaa ee sua osallistua Terva-ajoihin, ku se on ruosteinen ja lysmy.perse. :poff:

    Jos kellä on muuten osasia tämmöseen, ni elä pimitä sitä multa, vuan ota kusoja ihan reippaasti ja omana ihtenäs!
     
  4. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

  5. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Haa!! DIE KRAFT DER ZWEI KERZEN!!

    Joo, näky olevan samanmoenen rakenne tuossa moottorissa, tuo oli vaen uuvempi SG:n pata: Amalia-kaasutin tulloo kohtisuoraan kuskinpuolen sivulle.

    Ja johonkii kamalaan mihinkälie-runkoon pantu koko Jalo voemanlähde!

    Perkuleen hyvä oel muuten se huolto- ja varaosakirja, minkä löysit, J-M, löötyy kaekki laakerinumerot ja pinnojen pittuuvet ja kaekki!!
     
  6. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    mikäs hyöty tollasessa moottorikonstruktiossa on? tavalliseen nähden siis :)

    Luulis että kone on kovin epätasapinossa kokoajan.. ?
     
  7. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Ite, kun tuumaelin, löösin tuosta helepotusta aenakkiin kaasujen vaehtoon: tuossa kun tavallaan tapahtuu ajotuksen muutos sekä imu-, pako- ja huuhtelukanavien kesken, eli vähän niinku ylleensä on haettu yksmäntäsissä helemoo lyhentämällä ja aukkojen kokoja ( eli ajotuksen muutosta) isontamalla. Niissä yksmäntästen perusviilauksissa monesti vaen tuppoo käämään, että kun kierroksilla vettää, nii matalemmilta se on poes.
    Ja kun sitä vielä vähän ja vähän vielä parannettaan, niin sittenpä ee pelloo ensinkään...

    Tässä taetas olla enempi niitä hyviä puolia, sen näkköö sitten kuhan tuo pyörii, joskus. :rotfl:
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    siinä jarnosaarisen tunturipucissa on muuten melko äsäkkä ääni...

    joskus tt näytösajoja tullut käytyä kahtelemassa
     
  9. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    [quote="cb125twin] tarkkana kuin turnipsi se on märkäputkikone ja jos sylkkyputket lähtee lohkosta irti kantta irrottaessa niin menee kone kukonmuruiks :oops:

    tuon takia noita pikkuvolvoja menee paaliin...[/quote]

    No sain minä sen kannen irti ja ei ne putket sieltä mihinkään lähteneet. Itseasiassa kansipultit ei olleet edes tiukassa ja kansi oli heti irti kun kaikki pultit aukaisin. Huomenna varmaan tarttis vatupassilla katsoa onko kansi suorassa :poff: ja pultata se takaisin.
     
  10. apukuski

    apukuski Gearhead

    Ens perjantaina lähtee valiant ja tilalle tulee RamVan vm.84
     
  11. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

    :lol: Apukuskille osanottoni. :wink:
     
  12. kapa

    kapa 3rd gear

    No sain minä sen kannen irti ja ei ne putket sieltä mihinkään lähteneet. Itseasiassa kansipultit ei olleet edes tiukassa ja kansi oli heti irti kun kaikki pultit aukaisin. Huomenna varmaan tarttis vatupassilla katsoa onko kansi suorassa :poff: ja pultata se takaisin.[/quote]


    kannattaa tarkistaa putkien korkeus lohkon ylätasosta ja että putkien korkeudessa ei oo heittoja :wink:
     
  13. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Hain naapurin navetanvintiltä Leyland Sherpan....
     
  14. dieselöijä

    dieselöijä 1st gear

    kulkine

    rokon kaksipyörävetoinen moottoripyörä. kulkee siellä missä nelivetomönkkäri miehet haluaisivat ajella.
     
  15. Impala71

    Impala71 1st gear

    Mun enolla sattu olemaan joskus muinaisina aikoina tuollainen 250 puch mutta ite en kerrenny näkemään sitä kokonaisena koskaan, konetta osina kyllä ihmeteltiin enempi ku vähän, ei oikein ymmärrys riittäny sillon käsittämään ko. mootorin hienouksia. Ties vaikka niitä osia olisi vielä jossain jemmassa.
     
  16. Linc

    Linc 3rd gear

    Perjantaina vaihtelin Trans Amin(305) suburbaniin(6.2), toden totta olen tyytyväinen vaihturiin. 8)
    Vaikkei kedon kaunein kukka olekaan, ei ollut kyllä kitti-autokaan, oli nimittäin lavamallistoa. Ihan äärimmäisen komeita pelejä... :odroll:
     
  17. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Tästä muuten alko sitten kamala kirjeenvaihto meille!! Laitan sulle sähköpostia.

    Nuista hienouksista: näihin Pukkeihin on vissiin saanu myös sähkökäynnistyksen, mutta e-heii, ei mitään tulsaa erillistä ankkurimoottoria, vuan konetta on pyöritelty laturin avulla, heijattu edestakasin puristusta vasten pari-kolome kertoo (sillai vissiin on pumpattu kammioon ärhäkkä seos), sitten "vääräänsuuntaan" heijatessa tulppa on sytyttäny ja potku riittää pyöräyttämään koneen oikeinpäin yli yläkuolokohan, eli se käynnistyy, ehkä.
    Voepi olla, että Meine Deutsche Sprachvechseln ist ganz kehno, und että etwas olen minä väärin zu ymmärtänyt. Saapi korjata tuon käynnistyksen ymmärtämisen, jos joku oikeammin sen on käsittänyt.

    Tuota dieselöijän Rokoniakin pitäsi käyvä vilikasemassa, jäi sillon viimevuojelta tekemätä. Mutta nyt sulle tuloo haastaja, kävin hakemassa ne bandwagenin telastot Kemistä, ja mailman paskin diesel V8 oottaa että pääsöö yhtymään noihin teloihin. Siitä tulloo

    no, tulloo mikä tulloo.
     

Kerro tästä muillekin!