Uudet talvirengasmääräykset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Camembert, 4.11.2022.

  1. Camembert

    Camembert 1st gear

    "Yksi merkintä kertoo, saako kitkarenkaillasi ajaa enää kahden vuoden kuluttua"

    https://www.hs.fi/autot/art-2000009165123.html

    Koskeekohan tämä sääntötiukennus myös pakettiautoja joissa on saanut käyttää ympärivuotisesti M+S merkittyjä renkaita? Näillä olen mennyt yli 30 vuotta ilman suurempia ongelmia. Mitäs jos ei löydykään samankokoisia 3pmsf-merkinnällä?
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tänään katselin Radarin rupulikumeja ja yllätyksekseni niistä löytyi tuo 3PMSF-merkintä... :eek:
     
    Muokattu: 5.11.2022
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä arvaan, ettei mun 2000 tai 2001 ostamani 175R14 nastakumit ole tuolla merkillä varustettu. Ihan hyvät renkaat ne on olleet. Ei tunnu kumi kovettuneelta, eikä ole halkeamia. Mut voin mä niistä luopua. Täytyy sutaista ne nastoineen jossakin sopivassa käänteessä loppuun.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mitähän sanktioita "vanhoilla" renkailla ajelusta tulee, vai onkohan, että vedät mällin rattijuopon kanssa "laittomilla"kumeilla, ni oot välittömästi syyllinen.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Liukkailla keleillä varmaan sen saman kuin kesärenkailla ajosta. Vakuutusyhtiö voi sitten antaa lisärangaistuksensa ainakin siltä osin, kun on ollut kuvitelma, että kasko korvaa.
     
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Nastarenkaistahan tuota merkkiä ei vaadita, eli yhden nstan kun ampuu per pyörä niin ovat taas lailliset.
     

Kerro tästä muillekin!