uus avuttomuus kuminpoltossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja moottorinlohko, 1.7.2015.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Mäkin oon jo aika vanha.

    Mut joku siinä kumin poltossa silti viehättää.....

    Kun nää jutut jo muutenkin levisi navan alapuolelle, niin kai se niin on että piparikin kiinnostaa vielä senkin jälkeen, kun oma peli ei enää kykene....
     
  2. jan13

    jan13 2nd gear

    Tästähän voitaisiin kääntää keskustelu kohti driftinkiä. Jokuhan siinäkin on kun sitä harrastetaan. Voishan sitä rataa kiertää sutimattakin mutta kyllä se driftaaminen on silti mukavempaa seurata kuin normaali todella tylsä rata-ajo.

    https://www.youtube.com/watch?v=xTE8sAIwJR4
     
  3. mpower

    mpower Double Gearhead

    Pipari,pipari,mää veikkaan vanhankin meisseli sais uutta potkua nätistä
    nuoresta neidistä.Naapurin likkakin ihan hyvännäköinen,pikkasen paksu;äitiis tullu,toinen vähän nuorempi ihan laiha,molemmat kävelyttää semmosta pientä koiraa,meikän kollikissa ihmeissään ja koirakin,ei ne mitään tappele kuitenkaan!
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljonko enemmän vaatii voimaa lukolla sutia vs lukoton? Eilen piti jarrua vasten kikki pystyssä jättää omaan pihaan mustaa viivaa. Peilistä vinhasti kytäten ettei kukaan tule varoalueelle.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Enemmän kun vähän.

    Kyllä yhellä pyörällä sutii melkein mikä vaan, ilosestikkin mutta sit jos toinen on mukana ni onkin ihan eri juttu.

    Tosin palaahan 2 litrasella vakio omegallakin 100hp molemmat takarenkaat kivasti.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saman tehosells 740 ei palanu.
     
  7. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Niin,kun Omegassa on vähintään se 115hv (8-venttiiliset)....Ja 136hv (16v Ecotec moottorit)....Välityksillä on näissä tilanteissa aikasen ratkaiseva rooli siihen,että mitenkä se nyt jaksaa missäkin tilanteessa/minkälaisella pinnalla sutia :lol:
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Omega silti painaa lähes 500kg enemmän ja mulla farkkuvolvossa oli tiuhahko peräkin vrt omega. Mut eise pala.
     
  9. JnZm

    JnZm Gearhead

    Sähkökaasu-Ecotecillä ei poltella kun katkaisee syötön jos on jarru pohjassa, ja ilmanhan nuo voimanpesät ei baarumia polta...:D
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Epäilyttää, et omegan ja volvon ero on takatuennassa


    Tuttu rallikuski sano, et akseli kun säädetään sopivasti niin sliksitkin palaa kuivalla asvaltilla ja toiseen ääripäähän säädettynä ne samat sliksit pitää soralla

    Oli korjauksessa kun oli vääriin säätöihin jäänyt taka-akseli ja vetoa antamalla mutkassa pökkäsi puol autoa lumihankeen ja tietä pitkin sit pyörittiin



    Sitä en muista missä oli juttua, et olivat kokeilleet samoilla renkailla useampaa vakio autoa ja osassa raskaampia oli palanut gummi kun tehokkaampi koneisilla ei jaksanut sutia

    Sit kaveri sano, et 244 volvo alko joka mutkassa lipsumaan kun vaihto iskarit taakse, oli kuulemma ensimmäisessä mutkassa joutunut punomaan kunnei ollutkaan pitoa kuten ennen
     
  11. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Täällä on oikeastaan käsitelty varsinaista aihetta jo kutakuinkin kaikilta kanteilta, niin laitetaanpa tähän muuten vaan ehkä yks matofakoreimmista kuminpoltoista ikinä :D

    https://www.youtube.com/watch?v=t4wqw2sOZNg
     
  12. Solvent

    Solvent 3rd gear

    No siinä ei paljoo säästelty :lol:
     
  13. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Noin palaa kumi kun on voimaa koneessa. 8)
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    No ei kai sentään... Eikö molempien huussien omamassa lie 1300-1400kg luokkaa?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei oo mun "rautaset ruotsinlaivat" painanu ikinä kuin 1200-1350kg otteen mukaan ja muistaakseni valmistajankin. 240 oli 12xx kg kuin myös 740. Nykynen automaatti 940 painaa hurjat 1350kg :D

    Omegoissa paperilla omamassat 1600-1700 riippuen vähän. A omegakin painoi ainakin 1500kg.
     
  16. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...rollin burnouteissa on sitä jotain, kun 60-80kmh vauhtia ja siitä lähtee piiiirtämään...
    Voi kun joskus omistais tollasen jenkin.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Kyyl mun opelikin jaksaa jos laitan siihen 155/14 vararenkaat kuten noi aussit tekee
     
  18. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Polkupyöräkin suttaa,kun on tarpeeksi ilmaa takakumissa,ja polkijalla tarpeeksi voimaa jaloissa :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  19. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Tuossa muutamia omapainoja. Tietty moottorikoot sun muut hieman myös vaikuttavat. Nämä kaikki porrasperiä.
    -90 Omega 2.0 omapaino tasan 1300 kg
    -80 Volvo 240 2.0 omapaino 1230 kg
    -90 Volvo 740 2.0 omap. 1300 kg
    -96 Omega 2.0 1600 kg
     
  20. onre

    onre 3rd gear

    Ööh, täh? A-Omegan omamassa on 1200 kilon hujakoilla. Ei mitään puoltatoista tonnia todellakaan. B-Omega on painavampi mutta sekin hädintuskin puoltoista tonnia.
     

Kerro tästä muillekin!