Uusi Mobilisti ja siinä Mercury Commuter

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ylläpito, 15.2.2007.

  1. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Keskustelu alkoi rönsyillä sen verran vahvasti, että päätimme tältä erää pistää pelin poikki. Henkilökohtaisten asioiden puiminen julkisella keskustelufoorumilla ei ole hyvien tapojen mukaista, etenkin kun tapahtumiin liittyy myös kolmansia osapuolia, jotka eivät ole ottaneet osaa keskusteluun.
     
  2. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Jep jep ja kymmenen pistettä. Tällä tavalla tämä säilyy Suomen ainoana ASIALLISENA keskustelupalstana.
     
  3. ari2004

    ari2004 Gearhead

  4. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Sitä saa mitä tilaa...
     
  5. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Tarkenna vähän. En tajua. Minusta oli huisin hauskaa seurata keskustelua sivusta, eli itse en ainakaan tilannut mitään.
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Sananvapaus
     
  6. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Kun keskustelua luit, luulisi ymmärtävän, mitä tarkoitan. :)
     
  7. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Täytyy muistaa, että sananvapaus ei ole yksiselitteinen oikeutus sanoa mitä tahansa ja missä tahansa.

    Tässä tapauksessa liikuttiin alueella, jossa sananvapauden varjolla loukattiin yksityisyydensuojaa tuomalla esiin kolmanteen osapuoleen (auton edellinen omistaja) liittyviä henkilökohtaisia tietoja.

    Overdriven käyttöehtojen mukaan käyttäjät sitoutuvat olemaan tallentamatta, levittämättä, lähettämättä tai välittämättä Overdrive.fi www-sivustolla aineistoa, joka on loukkaavaa tai lain tai hyvien tapojen vastaista.

    Keskustelu piilotettiin vasta siinä vaiheessa kun sivuston ylläpito totesi että keskusteluun oli jouduttu puuttumaan useita kertoja ja että väittelyn jatkaminen ei todennäköisesti toisi enää yhtään lisäarvoa keskusteluun.

    Overdriven ylläpito ei tee tällaisia päätöksiä hetken mielijohteesta vaan jokainen tapaus pohditaan tarkkaan ja huolellisesti. Otamme aina päätöksiä tehdessä huomioon myös sananvapauslain näkökohdat, koska sananvapaus on mielestämme kunnioitettava asia.

    Pyrkimyksenämme on kuitenkin pitää keskustelufoorumi asiallisena tiedonlähteenä, tiedonvälityskanavana ja yhteydenpitovälineenä ajoneuvoharrastajille eikä foorumin käyttäminen tämäntyyppisistä asioista väittelemiseen ole mielestämme tarkoituksenmukaista.
     
  8. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Tuollainen on jo olemassa. Overdrive syntyi aikoinaan juuri tuollaisen loanheittofoorumin vastakohdaksi =)

    Sananvapaus ei ole sama asia kuin julkaisuvapaus. Medialla on julkaisuvapaus, mikä tarkoittaa sitä, että lehden toimituksella tai median omistajalla on oikeus valita, mitä sisältöä mediassa julkaistaan.

    Esimerkiksi sanomalehtien mielipidepalstojen tai internetin keskustelufoorumien sensuuri ei riko sananvapautta, vaan tässä yhteydessä sananvapaus tarkoittaa sitä, että jokaisella on tarvittaessa oikeus tehdä oma media, jossa julkituo oman mielipiteensä, ja käyttää niitä muita medioita, jotka siihen vapaaehtoisesti suostuvat, tai viestiä medioita käyttämättä.

    Sananvapauteen ei kuulu oikeus saada muilta, esimerkiksi lehdistöltä tai internet-sivustojen kustantajilta, apua sanomansa levittämiseen, vaan oikeus levittää sanomaansa ilman, että muut sitä pakkokeinoin estävät.
     
  9. ari2004

    ari2004 Gearhead

    ...ylläpito päättää mistä foorumilla saa keskustella...

    Tämä poistettu topicci oli nautinnollista luettavaa, kun ihmiset solvasivat toisiaan oikein olantakaa.
     
  10. rakensan

    rakensan 1st gear

    commuter

    JEES.....KIITOS VALVOJILLE!

    Keskustelu muuttui täysin asiattomaksi.
    Jos minä kysyn asiallisesti tietoja autostani ja kerron autoni alkuperää, niin aletaan loukata sekä minua että edellistä omistajaa, niin pidän oikeana että pistitte pelin poikki.
    SIITÄ KIITOS!
     
  11. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Re: commuter

    Päätös perustui täysin kolmannen osapuolen eli auton edellisen omistajan yksityisyydensuojan loukkaamiseen. Ei ole hyvien tapojen mukaista levittää keskustelun ulkopuolisten tahojen henkilökohtaisia asioita.

    Ylläpito ei lähde ottamaan kantaa muuhun keskusteluun, koska haluamme toimia puolueettomasti emmekä sensuroida keskusteluja tiettyjen tahojen hyväksi.
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Sanan vapauteen liittyen tietyt asiat pitää myös pystyä kirjoittamaan omalla nimellään, eikä piiloutumalla nimimerkin taakse. Vapaus edellyttää myös aina vastuuta eli kannattaa harkita mitä kirjoittaa tai sanoo ja miettiä etukäteen mitkä voivat olla seuraukset ja pystyykö sanojensa takana seisomaan, jos asioita aletaan puimaan muualla kuin medioissa.
     
  13. Moonshine

    Moonshine 1st gear

    10p ylläpidolle, lipsui jo kaikin puolin eikä ainakaan antanut hyvää kuvaa harrastuksesta.
    Ei paljon nappaa lukea jätteistä vänkäämistä :rotfl:

    PeeEs: Ei saa provosoitua kun provosoidaan :lol:
     
  14. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Jees. Varsinkin perustelut oli hyvät ja asialliset. Hieno homma.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Vähän kävi mielessä, että jos sattuisin ostamaan helposti tunnistettavan harrasteauton lajia "ainoa ajossa oleva suomeessa" ja käyttäytyisin ristiriitaisesti eri foorumeilla "en myy mistään hinnasta" ja samaan aikaan värkki olisi kaupan jossakin julkisesti ja vielä morkkaisin niitä, jotka tuovat tarjolle laitteen alkuperäiset, puuttuvat osat, niin voisi olla viheliäistä mennä myöhemmin johonkin alan tapahtumaan (á la cruising night)...
     
  16. rrauta

    rrauta 3rd gear

    mutta eihän se mitään haittaa kun kerran ei koskaan meinaa mennä mihinkään tapahtumaan.
     
  17. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Juttu ei ota loppuakseen... :rotfl: Pitänee palata taas uusimman moblan pariin... :poff:
     
  18. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mun kommentit pitää aina paikkansa :rotfl: .Ja munaakin lyötyy aina sen verran,vastaan aina puheistani :eek: 040 5264874.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt tulee häneltä yv.
    Ensinnäkin, en ole mollannut entistä omistajaa mikä omisti auton 41 vuotta. Siitä YLLÄPITO otti herneet ja putsasi topickin.

    ****** ***** ***** ****** *** ******** ** ***** ****** ******* **** *******************. Ai mistä tiedän? Omakohtaisesta kokemuksesta.

    Toiseksi mä en aloittanut vittuilua. Se lähti käsistä, mutta minä en sitä aloittanut.

    Kuka sen lopulta, tai ensin aloitti?
    Sinä sanoit mua perseaukiseksi kateelliseksi kusipääksi. Kuka meni henk koht? Mun itsetunto kestää moiset kuittailut. Mutta kerro ensin ja perustele mun katellisuus? Näitä käytiin eilen läpi ennen kuin ylläpito outsasi aiheen.
    Itse kerroit että tahallaan kirjoitit tyyliin millä saisi tätä jengiä ärsytettyä.
    En ole enää perseauki. Olen ollut ja myönnän sen. Kusipää olen ja myönnän senkin. Kateellisuus ja muut seitsemän kuoleman syntiä? En, en todella ole. Perustele!
    Meni henk koht ja seison poistettujen sanojeni takana. Seison aina.
    Ari tais vihdoin osallistua peliin ja hän tai joku tässä uudessa topickissa sanoi että sitä saa mitä tilaa. OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!
    Muistele mitä olet tänne kirjoittanut perusteluinesi, vaikka ne on pyyhitty.

    Ja nyt YLLÄPITO ei pyyhi tätä viestiä!
    Sanoin sua pelleksi ja sanon edelleen. Mua ei sun yv eikä tänne kirjoittamasi jutut hetkauta yhtään. Sanoit eilen mitä halusit saada aikaan. Sait. Summasummarum sitä saa mitä tilaa.

    Jos sulla jotain asiaa niin 050-040 1958 soitto numeroon ja Pitkä-Simo 58 vastaa puheluun ja mitä olen kirjoittanut. Lopeta yv.

    Tähän lopuksi ja toivon että se on lopuksi sanon sinulle saman kuin topicikiin missä puhutaan Kurosen kirjoituksista Vanhasesta,
    SHAME ON YOU BITCH!
     
  20. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Ylläpito ei ole ottanut hernettä nenään eikä kyse ollut edellisen omistajan tai edes nykyisen omistajan mollaamisesta vaan siitä, että ne seikat, jotka edellisestä omistajasta nostettiin keskustelussa esille, loukkasivat selkeästi ko. henkilön yksityisyydensuojaa.

    Kun keskustellaan autosta, ei ole tarvetta nostaa esiin auton aiempien omistajien henkilökohtaisia asioita varsinkaan kun ko. henkilö ei millään tavalla ole ollut alunperin osallisena keskusteluun.

    Eikä ylläpitoa kiinnosta kuka on auton edellinen omistaja ollut eikä ko. henkilö ole pyytänyt puuttumaan keskustelun kulkuun. Yksityisyydensuojasta huolehtiminen kuuluu ylläpidon perustoimintoihin. Muutenha täällä vatvottaisiin ties kenen asioita. Poistolla ei siis ollut tekemistä teidän keskinäisen loanheittonne kanssa eikä ylläpito halua siihen keskusteluun ottaa kantaa kummankaan osapuolen puolesta tai vastaan.
     

Kerro tästä muillekin!