Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onkohan ne julkaisseet kesällä lähettämäni kuvan jossa 60-luvun metsälöytö-Pösön puskurin välistä kasvaa puu?
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Samoin pitäisi kieltää tykkivanteet, alumiiniset venttiilikopat, avonaiset ilmanputsarit ja puskurien poisto sekä british racing green väri.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ... miksi nuo kieltää pitäisi....kuuluvat aikansa tyyliin ja tapaan lisätä suorituskykyä ja ulkonäköä. Mutta nuo SuperTrapit on vaan niin kammottavan ruman näköisiä.... :cool::p:D
     
  4. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Uusi numero tuli eilen, onhan siinä paljon lukemista vaikkei kaikki mopot ja sukellusveneet aina niin kiinnostakaan. Tanskan Römön tapahtuma huomoitu tässäkin..

    Ja hauska hinnastokin:

    [​IMG]Untitled by Hartsa T, on Flickr
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Joo, säälittävä etuveto skylarkki pikkukuutosella on ollut kalliimpi kun farmaricaprice, chevyjen kinkku, kummallista...
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko se sen vuoksi että olis kova penkki ja halvempi vero?
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei ollut kovapenkkifarkkupakuja vielä -70-80-lukujen taitteessa "keksitty", ne tulivat vasta kymmenisen vuotta myöhemmin.
     
  8. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Brändäyksen voimaa, Chevrolet on "hinnat alkaen" ja Buick "vakavaraisen, mutta konservatiivisen" ihmisen auto. Silti jännää, koska Caprice taas on hienointa Chevyä, mitä kaupasta sai. Itseasiassa, miksi sedan on kalliimpi kun farkku? Luulin, että farkku olis paletin kallein tuote?
     
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Niin ja etuvetoinen pikku-Buicki oli silloin uutta ja modernia = hienoa eli kallista.
     
  10. Bukero

    Bukero Gearhead

    mikähän sitten selittää tuon "neljänneksen" hintaeron sedan / farmari capricen välillä.
    tuossa hinnastossa ei mainita monenko hengen auto tuollainen STW caprice on.
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    joo, pakettiautot on reilusti mainittu tossa alla "hyötyajoneuvot", jos caprice olis paku, se olis listattu tuolla, kuten näkyy, esmes el camino on hyvinkin kilpailukykyisen hintainen.
     
  12. Bukero

    Bukero Gearhead

    ei oikein käy ajatukseen että sedan on niinpaljon "hienompi/hienompien" ihmisten auto
    ja farkku landepaukku heinänkuljetus vaunu
     
    12345678910 tykkää tästä.
  13. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Supertrap on kopio suihkumoottorin vaimennuksesta. Siksi ulkonäkö. Suunniteltu kilpailukäyttöön eri radoille joissa on eri meluvaatimukset. Levyjä poistamalla / lisäämällä säädetään decibelejä.
    Eli loistava keksintö!
     
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ... en tiedä noista suihkumoottoreiden vaimennuksista, kokemusta vaan jälkipoltolla varustetuista... voi se supertrappi olla hyvä keksintönä en sitä kiistä, mutta ruma se on :cool:...
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Oliko myyntipalstalla jopa ihan kohtuuhintaiset '54 Puikki ja avo-Saappi?
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varusteet ja trim level?
     
  17. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    En ymmärrä, mitä keksittiin -80-90-lukujen vaihteessa, mutta kyllä Suomen autoverotuksessa on ollut "piilofarmari"porsaanreikä jostain 50-luvulta alkaen. Muistan ihan pikkukässinä ihmetelleeni farkkua, jossa oli vaneeripenkit takana ja isä selitti, että sillä saa verot pois kun takana on irrotettavat penkit ohuella pehmusteella. Muistaakseni 60-luvun alussa myytiin "sedan delivery"-mallisia farkkupakuja (siis myös euroja, esim. ford, opel, peugeot), joissa oli peltiset kylkipaneelit, mutta 3-4 vuoden käytön jälkeen sai laittaa lasi-ikkunat. Sitten niitä näki joitain todella "Virtasen koritehtaan" virityksiä, joissa lasiruutu oli hieman tehdastekoista farkkua pienempi ja metritavarasta liimailtu tiivistekumi ilman kromikehyksiä.

    Joten oli 70-luvullakin mahdollista ostaa "farkku" "pakettiautona" = alemmat verot
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Koska tämä jenkkiautojen laahaus pakuina alkoi?
     
  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Pykälät on muuttuneet moneen kertaan vuosien saatossa. Eikös niihin 60-luvun piilofarmareihin saanut laittaa ihan oikeat pehmeät takapenkit sen 3-4 vuoden pakukäytön jälkeen? 90-luvun alussa tuli asetus (Ana Tpp 57 tjsp.) joka salli yli 1800 kg:n omamassaisten pakettiautojen tavaratilaan tilapäisistumet, ja tästä alkoi viimeisin piilofarmaribuumi. Mutta siinä 70-80-luvuilla oli mun mielestä "kuiva" kausi piilofarkkujen suhteen. Enollani oli tosin 70-luvun alkupuolella pakuksi rekisteröity farmari-Taunus. Takasivuikkunat oli uudesta asti, mutta tasainen peltilattia takapenkin kohdalla. Kersat matkustivat siellä lattialla irtonaisten tyynyjen päällä.
     
  20. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    ^ Itse muistan kans matkustaneeni jossain Mazda -piilofarkussa jossa pelkkä vaneri takana, oisko ollut 70-luvun loppua tms..
     

Kerro tästä muillekin!