Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Mosse ja Caddy oli jatkettuja. Mossestakaan ei huomannut.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  2. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Eikös Mosse ollut ihan tehtaalainen malli, pidempi kahdesta tarjolla olevasta? Ja siis malli, joka sattui pidemmällä lavalla justiinsa mahtumaan lex-timangin rajoihin, ihan pyytämättä ja yllättäen. Vai oliko ne Mosseja vai Izh:ta, vai onko nuokin sama... En tunne tuota itäkalustoa niin hyvin.
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja fso Polle :)
     
  4. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Caddystä saapi mukamas tätä nykyä ottaa ne jatkopätkät pois. Mukamas riittää lavan pituus justiinsa, kun mittaa sen pituuden poikittain:odroll:
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tieteellisissä piireissä poikitain mitattua pituutta kutsutaan leveydeksi. Tarkoititko diakonaalisesti?
     
  6. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Ilmeisesti just ton mukaan nää tuninki-ukot sen lisäpätkän poiston perustelee inssille. En tiiä sen tarkemmin...
     
  7. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Tässä oli sitten semmoinenkin himmeä yksityiskohta, että Caddyä myytiin myös jatkamattomana Caddy Kuriiri -mallina. Siinä nimittäin oli semmoinen tötterömallinen korkea lasikuitukate, joka täytti umpipakun mittavaatimukset. Tätä katetta ei sellaisesta voinut poistaa, koska silloin auto ei olisikaan enää ollut verovapaa paku.

    Tuollainen oli mukana Tuulilasin 10/1988 pikkupakuvertailussa.
     
  8. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Joku vielä väittää Suomalaisia saamattomaksi autoveroasioissa.
    1958 se tuli tilapäisenä on vielä muutama OD,n tarrakin tallessa siitä 50-vuotis suru/ilonpäivästä , riippuu katsonnasta verottajan tai maksajan suunnasta ja kumman taskulla käydään.
     
  9. spinout

    spinout Gearhead

    Tarkoitat varmaan suomalaisia pienellä ässällä etkä sellaisia henkilöitä, joiden sukunimi on Suomalainen. Se tarra tilapäinen autovero 50v vähän falskaa sen suhteen, että autovero ei ole ollut tilapäinen nyt 50 vuoteen. Laki autoverosta säädettiin pysyväksi v. 1967.
     
  10. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mutta lupaus on lupaus. Vähän kuin tilapäinen käyttömaksu pariksi vuodeksi valtion lamakriisitalouden paikkaamiseksi.
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minkähän merkkiset/malliset vanteet on corvanissa alla takana?
     
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    [​IMG]
    Vasemmanpuoleiset näyttää vähän samalle?
     
  13. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Jep, Keystone Treker. Niitä myi joskus rengasliike Nissi&Westerinen Kuusitiellä Helsingissä. Oli pitkillä rei’illä ja tuhoutui helposti jos mutterit löystyivät vähänkin. Hienoin truckivanne.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joom samalta näyttää. Soikeat reiät ei vaan kuulosta hyvältä.
    Mutta mallina on tuommoinen melko hillitty.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vuoden alusta alkaa tulemaan vanhoja vuosikertoja sähköiseen arkistoon :odcool:
     
  16. Bukero

    Bukero Gearhead

    "sopivasti vaarallinen" selattu pikapikaa, jospa joutais jouluntullen perehtymään.
    tuo digiarkisto voi viedä ajallisesti perikatoon...
     
  17. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Hieno ja monipuolinen numero jälleen! Kyllä pojat osaa!
     
  18. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Uudesta numerosta itseäni ilahdutti erityisesti kaksi juttua:

    - Morris J4 paku -66. Otsikkokin kohdallaan: "Jos kuljettaja ei saa valita". :lol: Tuon kun ajatuksen kanssa lukee ja katsoo ohjaamokuvat, niin kyllä on pakukuskin elämä ollut ankeata puoli vuosisataa sitten. Nykyiset tuon luokan pakettiautot ovat osapuilleen henkilöautotasoa varusteineen ja mukavuuksineen. Sympaattinen auto ja kiva katsella, mutta jos tuolla joutuisi leipänsä eteen suhaamaan talvikeleillä koko päivän niin ei ehkä naurattaisi.

    - HD -36 joka on ollut nykyomistajallaan Kellokoskella vuodesta 1956. Taas yksi osoitus siitä että kyllä Suomessa on vaikka mitä.
     
    eilhik ja riviera56 tykkäävät tästä.
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sitä Morris-juttua lukiessa tuli mieleen että jos joku valtakunnan lehdessä haukkuisi oman rakkaudella rakennetun harrasteauton niin lyttyyn, niin miltähän tuntuisi. Vaikka ehkä ihan totta mitä kirjoitettiin, mutta ois kai sitä nyt jotain positiivista voinut yrittää keksiä. Yleensä keksivät.
     
  20. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Ehkä kuitenkin"kieliposkessa"kirjoitettu juttu,juuri sellainen joka uppoaa meikäläiseen,alkoi ihan helevetisti tehdä mieli tuollaista pakua:p
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!