Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Välillä kun noilla nurkilla tulee liikuttua, niin olen käynyt ajamassa pihan ohi ja katsomassa onko jotain uutta kalustoa tullut pihaan, koskaan en ole nähnyt mitään elonmerkkiä.

    Nyt siinä pihassa on seissyt jonkin aikaa muun muassa Willys Aero, jollainen kiinnostaisi minua kovasti. Nyt just ei ole mahdollisuuksia hankkia lisää kalustoa, mutta jos joku olisi joskus paikalla, niin olisi mielenkiintoista käydä katsomassa laitetta lähemmin ja koittaa tiedustella hintatasoa...
    En ole viitsinyt kuitenkaan yrittää soittaa, osittain just siksi kun aika hankalaa on ilmeisesti saada sitäkään kautta ketään kiinni, osittain siksi että nyt en tosiaan pysty lisää autoja juuri ostamaan niin ei viitsi tuhlata myyjän aikaa turhanpäiväisillä puhelinsoitoilla...
     
  2. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Kuten monesti sanottu ja vanha vitsi,riippuu kovin minkä ikäinen on itse.
    Minä vanhana kääkkänä pidän vanhana 70 lukuisia ja vanhempia ,semmoisilla 80 lukuisilla minä uusina ajellut tai niitä kuolannut.
    Riippuu ihmisestä haluaako niitä nuoruuden unelmiaan nyt,siitä vanhempia vaiko näitä uusiksi luokiteltavia 80 lukuisia ja uudempia mutta eiköhän aika tosi juttu oo ettei näissä muovikauden tuotteissa häävisti pupilleille iloa oo eikä mitään helppoja teknisestikkään tekohengittää koska vaatii jo toisentyyppisiä taitoja kuin rautakaudella.
    Kemerin näkemykset minusta aiheelliset ja mikäli mobilistin tilaajakunnan ikärakennetta mietitään niin ehkä 80 lukuiset värkit on liian nuoria mutta viikatemies tekee tietty töitä ja pian 1990 sekä 2000 lukuiset "vanhoja" koska valtaosa teistäkin 90 tai jopa myöhemmin syntyneitä.

    Silloin T ja A Fordit aika kaukaisia asioita,Angliat tai 62 Thunderbird samoin ,jopa vielä 74 Capri jos Fordeista esimerkit ja vasta eksoottinen etuveto Brassi Eskortti rupeaa kohottamaan pulssia nuoremmilla,meillä karvapalleilla moinen taasen lamaa lopunkin sykkeen mitä jäljellä olkoot mitä tekstejä vaan takaluukussa.
     
    Muokattu: 4.2.2022
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä kävin siellä sinä vuonna kun myynnissä oli 1946 mallinen 2 ovinen Dodge Fluid Drivellä, joka päätyi ex kiihdyttelijä E.Aholalle. Ja taas sitten, kun siellä oli 1960 mallinen Newport 4D ja isännän oma 1960 mallinen 300F. Patina ja puleerattu. Pitkät jutut meillä oli. Ei ne tuputtaneet mitään vehjettä. Ehkä se on hälle jo harrastus? Eikös se lehtitalo ole ihan lähellä siinä?
     
  4. homer

    homer Gearhead

    Uuden päätoimittajan kynänjälki näkyy uusimmassa. Pääkirjoituksessa puhutaan ITE-taiteesta ja kuva on Parikkalan patsaspuistosta ja lehdessä on pitkä juttu jokamiesluokasta. Kuinkahan paljon taas poikikaan tilausten peruutuksia? Omasta mielestäni silmäilyn jälkeen paras numero pitkään aikaan.
     
    kad_boost tykkää tästä.
  5. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Odotan mielenkiinnolla mitä Mobilisti lajista kertoo. Odotin jo aiheen sivuamista muutama numero sitten kun esittelyssä oli Fiat 133.
    Jokkiksen harvinaisten autojen tuhoamiseen on sanottava, kun on nähnyt ne raadot mistä äijät jokkis autonsa on rakentanut, niin ei minua yhtään museomiehenä harmita, että ne autot on jokkiksessa. Ei niistä läpiruostuneista korikuoriloista kukaan fossilisti olisi ikinä alkanut autoa entisömään. Nuo erikoisuudet on piristys Fiatien seassa. Laji on ihan kiva seurata ja katsella varikolla kuinka innovatiivisia keksintöjä autoihin onkaan tehty. Se taas ei minulle jokkiksen harrastamisessa avaudu, että tehdään satoja tunteja töitä, ja laitetaan muutamia tuhansia euroja rahaa autoon kiinni, jotta päästään ajamaan 10 minuuttia ja sen jälkeen auto myydään aika rankalla tappiolla... Ja aloitetan työmäärä jälleen alusta... Jos auton rakentaminen on se harrastus, niin siksipä itse tykkään museoautoista. Niitä ei tarvii myydä ja saa cruisailla niin paljon kun haluaa.
    Mutta varsinkin nuoremmille autourheilusta haaveileville on iso harmi, että Suomessa ei kai enää ole mitään peltoautokilpasarjaa, kun rokkirallikin on nykyään jokkis 2 ? Eli raha puhuu ja älytön työmäärä tiedossa, jos meinaat vähänkään pärjätä.

    Niille, joille Facebook näkyy, tässä tiimi, jolla "hieman" poikkeavaa kilpakalustoa. Albumeista näkee kuinka toivottomia metsäraatoja nämäkin ovat olleet:
    https://www.facebook.com/dodiinracingteam/

    [​IMG]
     
    kad_boost ja homer tykkäävät tästä.
  6. homer

    homer Gearhead

    Juttu jokkiksesta keskittyi lajin alkuaikojen kiemuroihin ja kuvat olivat myös 70-luvulta. Jutun ohessa toimitus koeajoi jokkiskuplan volkkarin omalla tekniikalla.
    Pääkirjoituksessa oli oikein ennakkovaroitus radikaalista jutusta.
     
    LPV ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  7. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Uusi numero tuli eilen. Joka lähtöön lukemista, tykkään.
     
  8. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Perkele! Täällä on taas PostiPepe laiskotellut! Joutuukohan odottelemaan Pääsiäisen yli?
     
  9. hmr66

    hmr66 Gearhead

    ei ole täälläkän näkynyt ja päiväpostikin tuli jo aamulla....

    tainnut posti-pate lainata omaan käyttöön pääsiäisen ajaksi, ettei noita-akkaa tarvi katsella vaan ajatonta moottori- ja pelti pornoa......
     
  10. homer

    homer Gearhead

    Ei ole vielä Louhelassa Vantaalla lehteä näkynyt. Yleensä on kyllä tullut hyvissä ajoin ennen ilmestymispäivää.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Viimeinen jokkiskisani katsomossa oli, kun radalla oli ID- Citikka, 65 Valiant ja gt Cortina :(
     
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Rajatorppa, ja vieläkin ilman.

    Eikä lehtikään tullut.
     
  13. P. Thornton

    P. Thornton 1st gear

    33250 kuittaa lehden tulleeksi.

    Ihan ok numerolta vaikutti. Muutokset toimittaja/avustajakunnassa jatkuvat eli toinen Bremerin sukuhaara näyttää jättäneen lehden kokonaan. KLB:n tyttären ja Enqvist jr:n nimet kadonneet vakituisten avustajien listalta.

    Lehdessä oli toimittajien omien autojen osiossa hyvä juttu siitä Aspenista ja siihen männä vuosina uhratuista hommista. Vähän kaipailen Ouvisen Jeeppiä. Siitä muutama vuosi sitten kirjoitettiin ahkerasti, mutta liekö myyty?
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eipä pääse vaari lyömään kiilaa tyttärensä parisuhteeseen.
     
  15. GV

    GV 3rd gear

    Louhelassa on tämän vuoden puolella lehdet tullut muutenkin miten sattuu, vähintään pari päivää - pahimmillaan yli viikon myöhässä ilmestymispäivästä....
     
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Huomenna lehti täyttää viikon. Myyntipalstan aarteet on jo taatusti loong gone!

    Alkaa jo hieman harmittamaan.

    No, eipä ole tullut laskujakaan.
     
  17. SK

    SK Gearhead

    Lukukokemuksena digiversio on huono, mutta myyntipalstan tarkastamiseen toimiva vaihtoehto.
     
  18. homer

    homer Gearhead

    Ei ole näkynyt lehteä vieläkään. Pitää vissiin toisen kerran 27 vuoden tilauksen aikana pyytää toimituksesta uusi lehti.
     
  19. hmr66

    hmr66 Gearhead

    oli perjantaina laatikossa kun palasin matkoiltani, ihan ok sisältö
     
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Pitäisköhän se ihan omin pikku kätösin noutaa sieltä Metsälästä, kun en usko, että uuden POSTITTAMINEN on toimiva ratkaisu?
     

Kerro tästä muillekin!