Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Toki saa. Harrastan itseni nimittelemistä.
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Muuta titteli muotoon harrastelija, se pitää kaikentasoisen toiminnan sisällään.
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Niinku... Nuoret äidit?
     
    musta pässi tykkää tästä.
  4. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Paperiversiota ei ole vielä tullut, mutta selasin DIGIlehden pikaseen, kovastihan tuossa näkyi olevan luettavaa, jenkkilotjasta harrikkaan jne.
     
  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Ehkä me vanhemmat lukijat tietävät merkkien historiasta suurinpiirtein kaiken, mutta mukaan on tulemassa nuorempia harrastajia, joille nämä eivät ole itsestää selvää. Monesti näkee kysytään mikä merkki/malli sellaisesta, mikä meille on ihan itsestään selvää. Rupeamme pikkuhiljaa kuulumaan ns.vähemmistöön.

    Tekimisestä ja itse ajoneuvon historiasta voisi olla enemmän.
     
    PetriN, auburn, Kustom STW ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kävin eilen yleissivistämössä (=kirjasto) selaamassa ja osin lukemassa lehtiä. Seassa olivat myös Mobilisti ja V8-Magazine. Ja nuo tuossa järjestyksessä. Ennakkoasenne oli myös.

    Esimerkkinä Aston Martin autosta kirjoitettu juttu Mobilistissa. Tekstiosuus alkaa sujuvalla kerronnalla ollen aika tyypillistä M:ää. Jutun keskellä tulee yhtäkkiä muutos. Sukelletaan DB1, 2, 3 detaljeihin suorastaan ”syvään päätyyn” joka onnistuu aika perusteellisesti katkaisemaan hyvän lukukokemuksen. Mutta ei se siihen jää. Viimeinen sivu on taas luettavaa kerrontaa.

    Ihan kuin toimitussihteeri tai päätoimittaja olisi vahingossa päästänyt raakavedoksen sellaisenaan taittoon.

    Tästä johtuen loput jutut tuli luettua myös loikkien.

    Ja sitten V8:iin. Kun sielläkin tekstiin oli päätynyt vähän liian syventävää nippelitietoa, niin nousin ja vein lehden takaisin telineeseen.

    Paperilehti on viihdyke ja sen pitää mun tapauksessa olla suht viihdyttävää sisältäen kuitenkin jotakin, mikä mua vielä kiinnostaa.

    Onneksi on Tiede ja Tiede Luonto. Ne ei ole flopanneet kertaakaan.
     
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Mummo ikäset jo enempi nykyään.
     
  8. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Uusin lehti tuli jo keskiviikkona. Onhan tuossa kaikenlaista luettavaa höyryveturin nopeudennäyttäjästä lähtien. Jonkun jääkiekkoilijan perusbemari ei kyllä hirveästi kiinnosta.
    Volvomyyjän jutussa mainittiin autonmyyjien lakko, milloin sellaisia on ollut; ja miksiköhän...
     
  9. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Ihan oon samaa mieltä..316 bimmeri ei nappannut eikä nappaa olkoot vaikka minkä jääkiekon pelaajan..:eek:..entinen.
    Ehkei muutenkaan mikään mun himojen numero,tosin Buick juttu V6 oli mielenkiintoinen vaikka eihän tuo muuten mikään klassikko tai harrastajien himoama mutta varmaan hieno ajella ja täys käsi ollut köyhälistö suomessa.
    Kiistämättä maan paras harrasteajoneuvolehti ellei tuuninkia tai harrikkaa pää täynnänsä mut onhan tuossa ns lapsuksiakin kuten esim:
    tuota vaimon ääni täytepalstaa pidempään ihmetellyt onko kirjoittamisen saati julkaisemisen arvoinen,kovin ennalta arvattavaa tekohauskaa..pistäkää vaikka valokuvia tilalle kuvateksteineen tai ristisanatehtävä ellei muuta.

    Suezin hyppäsin yli kuten Von Rosenin, 58 Mitsu jeepin eikä Isottakaan napannut kuin silmäillä,kuuluisi ehkä senior mopilistiin enempi IF ,oon vaan liian nuori minäkin tuon ajan kulkineisiin ja enpä tiedä voiko tuommoisella harrastaa miten "aikuisten oikeasti" vai vaan säilyttää tallissa?

    Enpä oo muuten Fyyran american car showssa käynyt aikapäiviin ja syy oli kuvista nytkin nähtävissä.. traktoreista kiihdyttimiin,kuorma autoja,mopoja ja tuuninkia piisaa ynnä ties mitä sirkusta ns kaikkien mieliksi perheen pienimpiä myöden ja HD luomuksia...hohhoijaa.. rivikaupalla..mutta jos ihmistä kiinnostaa enempikin vaan amerikanautot niinkuin tapahtuman nimi antaa yhä ymmärtää niin" no thanks " ,eri asia tietty jos asuu ihmisten ilmoilla kivenheiton päässä ja vaan pääsylippu kulunkina vs satoja km sivu oheiskuluineen mutta tämä toki valintakysymys missäpäin maata lapioon nojaa eikä kuulu asiaan eikä mobilisti lehteen mitenkään.

    Enempi toivon toimitukselta kesäajan maaseutumatkailua maan kattavasti tapahtumissa ja talleissa eikä vaan etelä suomeen keskittymistä,lie mahdollisia jutuntekijöitä kameroineen värvätä rihkamakoruilla ja lasihelmillä tms ellei takahikiöille itse halukkuutta?
     
    Muokattu: 21.4.2024
    litres tykkää tästä.
  10. Uusin Mobilisti lehti hieno oivallus kirjoittaa kaksinkertaisesta maailman parhaasta Volvo myyjästä.Suomesta pienenä maana voi löytyä mies joka kruunataan maailman parhaana Volvo myyjänä ja pari kertaa.Arvostan artikkelia ja Teuvo Ruuttua, olen ollut hänen työkaveri muutaman vuoden.
     
    P. Thornton ja litres tykkäävät tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, mielenkiintoinen juttu. -99 kun olin automyyjäkurssillä niin siellä vieraileva puhuja kertoi myyjästä jolla oli assistentti paperitöitä varten eli myyjä vaan myi. Kyseinen Ruuttu siis oli kyseessä. Kun olin noin 10 vuotta provikkapalkalla automyyjänä niin syvä kumarrus ja hattu päästä pois.
     
    P. Thornton ja litres tykkäävät tästä.
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Uusimman Mobilistin pääkirjoitus paljastaa liikkeen siirron. KLB on myynyt lehtiyhtiön toimituksen väelle. M sinällään näyttää jatkavan ortodoksi-mobilismin linjalla. KLB itse Seniorissaan tuntuu jotenkin rennommalta nyt. Tarkoitin siis, että jaksoin lukea Seniorin takakanteen asti.
     
    Kustom STW, P. Thornton, eeko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. P. Thornton

    P. Thornton 2nd gear

    Jatkuvuuden kannalta kuulostaa järkevältä toimelta. Hieman epäilen, että Seniorin osalta ei löydy KLB:lle korvaajaa, mutta hänen kerrotaan jatkavan palkollisena sen parissa ja onhan lehdet aina välillä uusiutuneet.

    Pääkirjoituksessa kyllä avataan ovea myös 80-luvulle, kun siitäkin on vähintään 34 vuotta aikaa. Pakkohan kasariautojakin on alkaa nostamaan juttuihin entistä enemmän. Se Mobilisti 2000 -lehden lyhyeksi jäänyt taival tuntui erikoiselta, mutta en epäile kustantajan laskelmia.

    Mahtoiko osansa olla myös vanhan miehen ratkaisulla perintöä ajatellen? Nyt ei suku pääse enää käsiksi lehteen kun kerran on joko heitetty pihalle tai lähdetty ovet paukkuen.
     

Kerro tästä muillekin!