Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. homer

    homer Double Gearhead

    Kakstonnisen Mobilistin taru on sitten vissiin ainakin toistaiseksi loppu. Ei vissiin ollut tarpeeksi tilaajia?
     
  2. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Mistäs tämä tieto tuli :eek: ?

    Päätoimittajahan kertoili vielä yhden lehden teon olevan edessä vai loppuuko sen jälkeen?
    SE 280 jutun lomassa jos viitsii sen jutun lukea ko, 8/2015 lehdestä.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Moblan sivuilta.
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Täysin ei yllätä. Nää ajat on sellaiset. Pisteet kuitenkin moblamaisesta ennakkoluulottomuudesta kokeilun suhteen. Onneksi perusmobla palasi normaaliin juttujen tason ja syvyyden suhteen. Rispect!!
     
  6. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Oliskohan rajapintaa kannattanut luoda myös tavallisten Suomalaisten arkeen? Noilla esitellyillä, jos ei satu olemaan jenkkiharrastaja, ei ollut oikein mitään kosketusta normielämään. Harva nähnyt ja aniharvempi edes istunut noissa autoissa. Lisäksi puolet kansiautoista "jenkkilotjapaskoja" ja pakollinen Jaguar ainakin kahdessa numerossa. Olisi nimi voinut olla 2000 Magazine.

    Tässä uusimmassakin periaatteessa jenkkijuttuja kannessa 3/5.

    Tai ehkä tässä yritettiin pysyä poissa Klassikoiden tontilta. Siinä on kumminkin tuleva klassikko ja sen kilpailijat joka numerossa, jotka kaikki on yleensä sellaisia joita saattaisi harkita itsekin hankkivansa.

    Vieläkö muuten perus-moblassa on tarinaa ameriikasta sivukaupalla, ynnä pakollinen jenkki ja jaguar esittelyssä ynnä jokin säälittävä pikkurälpätin jota voidaan muka arvostaa mutta kumminkin sille nauretaan sekä jokin britti jonka yhteydessä voidaan alleviivata kuinka kummallisia(järjettömiä, hahhaa!) autoja saarella on rakennettu, satunnaisesti jokin patonki tai makaroni jonka yhteydessä voidaan korostaa stereotypioita laatuongelmista sekä porrasperäinen sakemannituotos jossa voidaan hehkuttaa insinööritaitoa ja toimintavarmuutta.. Vai onko ne keksinyt jotain uutta?
     
  7. Holley

    Holley Gearhead

    varmaan jotenkin noin on jutut. Miks hemmetissä siinä pitäis olla jotain "uutta"? Minä tuskin ostaisin Sämpy sellaista lehteä, jota sinä tekisit - sinänsä tietämättä mitä sinä tekisit.
    Klassikot-lehteä luen silloin tällöin. Sen jutut ovat ohuita, autokalusto masentavaa, Ladaa ja c-kadettia. En minä halua ostaa sellaisia autoja. Siksi lehti jää hyllyyn aika monesti.
    Mobilisti voisi ehkä enemmänkin olla irti arjesta ja irti v8&amerikan rauta-lehdistä esittelemällä vaikka Bugatteja jne. mutta niitä ei taida Suomessa olla monen vuosinumeron tarpeisiin. Montako Jaguar-artikkelia Mobilisti-lehdessä on ollut viimeisen 15 vuoden aikana, kerro sinä Sämpy. Jaguarit ovat mallista riippumatta jo uudesta lähtien harrasteautoja, niistä lukisi mielellään useamminkin juttuja, malleja on hyvin erilaisia vuosikymmenten ajalta. Lukisin erittäin mielelläni MK VII:stä, SS100:sta, 70-luvun XJ:stä jne. juttuja, ei tekisi tiukkaakaan, mutta ei niitä ole.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko ne ihmiset jotka vaikka 70- luvulla on jaguaarin ostanut maannit sen auton alla, rempannut ja harrastanut sitä? Puhutaan melko varakkaista autoharrastajista
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Niin no, uusimman Moblan sivulla 39 ollaan E-typen vieressä jo polvillaan ja perse pystyssä vuonna 1965. Makaamista kuvassa ei ole, mutta lienee lähellä. :wink:
    Kuvateksti ei tosin suoraan sano onko omistaja kuvassa.
     
  10. unknown

    unknown 3rd gear

    Tarina on se joka kantaa ja mielestäni hyvä niin. Taitaa vain nykyään olla sellainen tilanne, että paperisten lehtien tilaus on "Mobilisti"-lehden ikäisten autojen harrastajien juttu.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Harmi.

    Kyllä ainakin omalla kohdalla on 2k:ssa ollut aika monta autoa joita olen itsekin harkinnut jossain vaiheessa - joko ennen juttua tai sen jälkeen. Lehtiä selaamatta tulee mieleen VW:t Lupo ja Phantom, Jagge XJR ja viiemisen lehden kannessa näkyvä Renu - heti piti mennä Nettiautoon katselemaan ja siellähän se olisi tarjolla 8)
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nyt en ymmärrä miten tämä liittyy mihinkään?
     
  13. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Eihän niitä uusia autoja tarvinnut maata alla korjaamassa.
    Korjaustarve kasvaa sen kulkuneuvon iän lisääntyessä ja muuttuvat harrastusajoneuvoiksi.

    Kateushan se tässä :)
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    On kai 70-luvullakin voinut ostaa vanhan Jaggen?
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyse oli tuolloin uusista jaggeista

    "Jo uudesta lähtien harrastusautoja"

    Mietein vaan että onkohan oikeasti joku uudenJAggen tuolloin ostanut harrastanut autoaan (jollon auto olisi harrastusauto uudesta lähtien), vai olisko se vaan vian ja huollon tullessa ajanut sen korjaamolle ja ollut itte harrastelematta?
     
  16. Holley

    Holley Gearhead

    Pointtini oli se, että minusta Jaguarit yleensä ovat siis jo uutena näyttäneet "erilaisilta", niitä ei olla ehkä ostettu ihan järkikriteerit tapissaa; sama ostaja tuskin on miettinyt TDI-Passatin ja Jaguarin välillä. Huomaan liikenteestä Jaguarit 2000-luvulta, mutta en kiinnitä huomiota saksalaisiin premium-autoihin, vaikka niissä kuinka olisi kaikki numeroarvot "paremmat" kuin jossain isolohko-Torinossa.

    Mitä korjaamiseen ja harrastamiseen tulee, V8:ssa ja Am.Raudassa on kasapäin juttuja tyypeistä, jotka viidenkympin villityksessä ostaa teini-iässä ostamatta jääneen jenkkiauton, teettää sen viimeisen päälle jollain pajalla - ja onko se sitten harrastusta, niin en oikein tiedä - ainakaan jos sillä superhienolla autolla ei enää sitten edes ajeta?
    Ehkä ei sen enempää, kuin huolellinen lisävarustelistan ruksaaminen jossain XJR:ssäkään ja jos uuden Jaguarin ostaja vastaavasti ajaa autollaan paljon sekä vahaa ja putsaa sitä koko ajan jne. niin kyllähän se omanlaistansa harrastusta on.
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ok, eli ollaan taas kerran lähdössä määrittelemään oikeaa tapaa harrastaa autoja. No minulla ei taida olla siihen uutta sanottavaa...

    Niin ja oikeaa autoharrastajaa: paljonko saa olla varallisuutta ym. ominaisuuksia. Justjust.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä ihmettä nyt taas?

    Ei kukaan ole määrittelemässä mitään oikeita harrastustapoja, saati mitään oikeaa varallisuutta. Mistä revit näitä päähäsi?

    Lue noi viestit ajatuksella ja mieti mitä niissä tarkotetaan niin aukeisi ehkä paremmin. Vai tahdotko ihan tarkotuksella ymmärtää kaiken väärin että pääsee sanomaan vastaan? Tarkotuksena oli tuoda vaan se esille että jos joku ostaa Jaggen, sillä on varaa myös viedä se korjaamolle eikä "harrastaa" pakon sanelemana kuten monet muilla autoilla ajavat on joutuneet tekemään mukaan lukien minä. En tykkää harrastaa vetareiden suojakumien vaihtoa mutta on pakko. Jos olis rahaa,.veisin korjaamoon koska tollasta paskaa en viittis tehdä...ja varmaan täytyy tänäänkin vielä raahautua talliin tekemään autoon jotain paskaa mikä ei ollenkaan inspaa.

    Mun mielestäni on tyhmää laskea autoharrastajaksi vaan sen vuoksi jos joku pesee, vahaa, imuroi, ajaa, tankkaa tai vaan ostaa mielestään hienon auton yms. muuta normaalia koska tolla systeemillä kaikki kenellä on auto on autoharrastajia. En harrasta ruokaa vaikka kokkaan pakon sanelemana itelle, en harrasta tietokoneita vaikka niitä käytänkin, en harrasta kävelyä vaikka päivittäin kävelen, enkä lukemista vaikka päivittäin teen sitäkin...eikä mun mummu harrasta autoja vaikka autoaan peseekin ja imuroi paljon enemmän mitä monet autoharrastajat.

    Mutta jos joku mieltää ittensä autoharrastajaksi ja omaa mielenkiintoa autoihin eikä tee koneremontteja tai mitään muutakaan autoonsa itte, kyllä hän silti on samassa määrin autoharrastaja mitä joku toinenkin kuka autoharrastajaksi ittensä mieltää. Kyse on vaan siitä miksi ittensä mieltää eikä mistään muusta virallisemmasta.

    En itsekkään ymmärä jos joku ostaa jonkun hienon vanhan auton eikä aja sillä edes kesällä. Enkä ymmärrä miksi täytyy ostaa talveksi joku paska kun tallissa olis charger, fairlane yms. Tollanen touhu kusee sellasten pakkiin jotka noilla autoilla ajaisi nostamalla noiden autojen hintoja. Tällä ei taas ole mitään tekemistä sen kanssa että harrastaako joku oikein tai omistaako oikeita autoja yms. Kukin omistakoon mitä lystää ja kohdelkoon omaisuuttaan miten lystää,.ei mulla ole siihen mitään sanomista.
     
  19. Norri

    Norri Gearhead

    Ihmettelin alun alkaenkin miksi perustaa turha 2000, kun sen taru ei kuitenkaan kestä pitkään. Ehkä oli mielessä lisärahastus.
     
  20. Holley

    Holley Gearhead

    Outo kommentti: siinähän oli kasapäin erilaisia kirjoittajia ja jutut oli pitkiä. Toisaalta jos ne jutut olis yrittänyt laittaa "normi-moblaan", olisi porukka "uhannut tilauksiensa irtisanomisilla". Kyllähän ne perusteli sen lehden tarpeellisuuden ja mistä muusta lehdestä tosiaan noista 80-90-lukujen autoista nyt voi lukea pl. yksittäiset "tulevaisuuden klassikko"-jutut jossain Klassikoissa? Luulin itsekin, etten kiinnostu Moblan 2000:sta, mutta tykkäsin siitä, miten ne jutut siihen oli kirjoitettu ja miten ne kuitenkin löysi yllättävän mielenkiintoisia autoja - eli toivat tätä Mobilistin perusasiaa eteenpäin. Mutta eihän nämä kiinnosta, olihan Tuulilasi-lehdessäkin se "turbo"-lehti, jota ei kai enää ole sitäkään?
     

Kerro tästä muillekin!