Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Outo kommentti: siinähän oli kasapäin erilaisia kirjoittajia ja jutut oli pitkiä. Toisaalta jos ne jutut olis yrittänyt laittaa "normi-moblaan", olisi porukka "uhannut tilauksiensa irtisanomisilla". Kyllähän ne perusteli sen lehden tarpeellisuuden ja mistä muusta lehdestä tosiaan noista 80-90-lukujen autoista nyt voi lukea pl. yksittäiset "tulevaisuuden klassikko"-jutut jossain Klassikoissa? Luulin itsekin, etten kiinnostu Moblan 2000:sta, mutta tykkäsin siitä, miten ne jutut siihen oli kirjoitettu ja miten ne kuitenkin löysi yllättävän mielenkiintoisia autoja - eli toivat tätä Mobilistin perusasiaa eteenpäin. Mutta eihän nämä kiinnosta, olihan Tuulilasi-lehdessäkin se "turbo"-lehti, jota ei kai enää ole sitäkään?
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mobla 2000 on siltä osin hyvä myös että siinä on autoja joita voisi vielä harkita ostavansa itselle ts. hinnat ei ole vielä karanneet.
     
  3. onre

    onre 3rd gear

    Noilla tilaushinnoilla on kyllä paha puhua rahastuksesta.

    Eikä sitä muistaakseni ollut pakko tilata, jos ei halunnut.
     
  4. 63S88

    63S88 Gearhead

    Jos jotain on pakko tehdä, kyse ei silloin ole harrastamisesta. Jep.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Juurikin noin. Tai jos se tuntuu pakolle, niin syytä katsella uutta harrastusta.

    Ei taida kyllä siitä viimeisestä tulla kummoista keräilyharvinaisuutta, ehkä yrittävät boostata myyntiä vähän. Mutta ensimmäisestä voi hyvinkin tulla. Jaa, liekö siitäkään, näkyy vielä olevan irtona sitäkin myynnissä.

    Mutta niihin 2k:n autoihin joita hyvinkin voisin kuvitella ostavani, niin voi lisätä SS-454, Rover/MG V8, Cossu, Caprice, XJS, Cherokee, ja jos joku LOLvo joskus joutuu hommata, niin miksei sitten S90?
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Kärjistätte liikaa sen, mitä sdfsd kirjoitti! Pakko ja pakko. Tunnen tilanteen omallakin kohdallani: sitä nyt vaan säästää suhteessa hyvin, kun tekee pienehköt hommat itse, eikä se huvita toisinaan lainkaan. Mutta jos vaihtoehtona on jollain ihme säästökipolla ajaminen, niin "pakko vaihtaa suojakumit, jarrukengät, öljyt..." voittaa 100-0. Meistä se mielekkäällä autolla ajaminen on ykkösasia, jonka eteen joutuu hiukan tekemään uhrauksia: rituaaleihin kuuluvat auton alla kiroilu ja käsien sotkeminen öljyyn ja alustamassaan ja tarvittaessa esim. veriuhraukset, kun avain lipeää ja rystyset osuvat johonkin esteeseen.

    Tuo Pertti K:n mielenkiintoisen autojen lista on kyllä ok minustakin!
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voitko rehellisesti sanoa että sulla on kaikki autojen kanssa viettämä aika mukavaa puuhastelua? Ei siis ikinä ole ollut ikäviä remontteja tai sellasta "täytys toikin tosta laittaa"- talliin raahautumista?

    Kaikilla ei ole varaa ostaa täysin entisöityjä autoja missä on kaikki uutta. Kaikilla ei oo varaa teettää jokaikistä hommaa korjaamolla. Hienoa jos sulla on ollut aina varaa aina edellämainittuihin. Mulla ei tällä hetkellä ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Jos olisi, olisin varmaan ostanut sen entisöidyn auton enkä nettiauton halvinta ei mattamustaa delttaa tai muita autoja jotka maksaa ehjänä ja leimattunakin liikaa (pihalla on nyt Volvo 144 odottamassa hitsausta, Saab 96 työn alla, 99 saab odottamassa turbo tekniikkaa, Cadillac -69 odottamassa koneremonttia...cadillac ainoa jonka sillon ostin leimattuna ja ajokunnossa). Mun täytyy vaihtaa laatikkoöljyt itte, tutkia miks auto väristää 100km/h nopeuksissa, vaihdella nivelten suojakumeja, käännellä vetoniveliä puolelta toiselle ja toivoa jos melu lakkaisi, pähkätä miksei ikkunat aukee kunnolla, ja tehdä itte ruostesuojauksia sun muita paskahommia. Viiminen syyläri/lämppärinkennorumpakaan ei ollut mitään huippukivaa. Talli mulla on mutta nosturia ei ole. Yllämainitut hommat ei kuulu mihinkään suurimpaan kiinnostuksen kohteeseen ja on oikeastaan aika vastenmielisiä. Esimerkiksi moottorin säätäminen ja kaasarin rakentaminen on kiinnostavaa ja ihan ajaminenkin.

    Olis komeeta jos vois joskus kävellä triangle motoriin, ostaa sieltä auton, seuraavaksi viedä sen ruostesuojaukseen ja vaan ajaa sillä ja sitten 15 vuoden päästä kun auto on alkanut ruostua, viedä se sinne takasin ja ostaa uus.

    En ole kateellinen siittä jos joku pystyy tollasta tekemään, vaan ilonen hänen puolestaan. Kuitenkin senkin tarttis osata asettua vähän niiden asemaan jotka ei kaikkea voi ostaa uutena ja entisöitynä. Kuten Holley sanoi, mielekkäällä autolla ajaminen on huippukivaa ja sen vuoksi ihmiset noitten kanssa viittii puuhata.

    Enkä tiiä siittä voinko itteeni lukea autoharrastajaksi jos kerta pakolla noita joudun tekemään. Ei mulla ainakaan ikinä ole erikseen ollut mitään harrasteautoja, vaan kaikki on olleet käyttöautoina ja olen niitä joutunut korjaamaan siinä missä joku muu joutuu jotain vähemmän eksoottista käyttöautoa korjaamaan. Kuitenkin perjantaina on sunnuntaihin asti aikaa ja maanantaiaamusta tarttis päästä lähteen kotoa.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En voi, mutta kun kerran on kyse harrastuksesta niin riittävästi kun alkaa siepata niin olkoot siinä ja odottakoot inspiraatiota tai sitten käyttiksestä jos on kyse ja pakko laittaa niin en laske sitä harrastamiseksi (tai jos on isompi/pakollinen/kiireellinen homma, niin todennäköisemmin vien pajalle).

    Kyllähän joku yksittäinen pikku homma voi hetkellisesti ottaa pattiin, mutta jos tietää että kun siitä yli pääsee niin kokonaisuus päätyy kuitenkin plussan puolelle, siitä saa niintä onnistumisen fiiliksiä mitä harrastuksessa pitää olla. Jos kokonaisuutena kuitenkin jää miinukselle vaihdan harrastusta. Karting oli aikanaan hyvä esimerkki tuosta omalla kohdalla.

    Lue miksi luet, mutta onko sinulla varaa sanoa että uudella Jaggella ajaminen tai sen peseminen ja imurointi ei voi olla jollekin harrastus? Kurkkaapa vaikka tuonne, aika uudehkojakin autoja laitetaan ja melkeen väittäisin tuota harrastamiseksi, ei tuo nyt ainakaan ihan "normaalilta" vaikuta: http://www.pesukinnas.com/index.php :rotfl:

    Noh, nyt minä taas lähdin tähän vaikka juuri sanoin ettei minulla ole mitään uutta annettavaa aiheeseen - eikä olekaan. :oops: Over and out.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kirjotin näin viesti pari sitten, siittä selviää:
     
  10. onre

    onre 3rd gear

    Ei toi logiikka nyt oikein toimi. Tunnen useita tyyppejä joille uusi auto on vain käyttöesine. Ei sitä mitenkään puunata tai ylipäätään liitetä siihen minkäänlaista tunnearvoa. Kun sen pitäminen muuttuu omistajan mielestä kannattamattomaksi, se vaihdetaan uuteen.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Lue uudestaan...

    Esitit juuri saman asian mitä minä tossa esitän vaan vähän eri muodossa.
     
  12. onre

    onre 3rd gear

    No kun sit on myös nää kaverit, jotka ostavat uusia autoja ja puunaavat niitä aivan innoissaan siitä autosta itsessään, eivätkö ne sitten ole autoharrastajia? Niinkuin nyt vaikka tuo Pesukinnas-sakki.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ovat, eikö se tuolla viestissä lue?

     
  14. onre

    onre 3rd gear

    Näköjään lukee. Taisin tipahtaa jossain kohtaa kärryiltä.
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kävin jeepillä isän luona kellarilla, ei sinne nyt millään 2-vetoisella pääsisikään. Kuitenkin siellä totesin, että on se auttamattomasti liian pieni. Pari pientä lootaa mahtuu peräkonttiin. Mietin, että isompi olisi tarpeen. Takaisin tullessa sitten postit laatikosta ja uudessa mobilistissa kovasti kehuttiin maxiwagonia. Niin, siihen mahtuisi.
     
  16. onre

    onre 3rd gear

  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Siinäpä olisi näppärä citymaasturi. En kyllä usko, että se ihan kaikkia ongelmia ratkaisisi.
     
  18. Bukero

    Bukero Gearhead

    kuljetus kyky ongelmien ratkettua, saattaa "taivaanrantaan" ilmestyä jotain kuiteskin...taidanpa laittaa tuon just tulleen moblan itselleni joulu pakettiin. saanpahan ainakin toivotun lahjan.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sairaan hieno se Tötsi kyllä. Tykkään siitä - onko se nyt stuuki, stance vai mikälie - mutta lyhyt etu- ja pitkä takaylitys. Ja onhan siinä mutoilu, värit ja ennekaikkea kunto kohdillaan myös. Määkin varmaan tarvisin justiin sellaisen, en vaan vielä tiedä mihin...
     
  20. Jorrma

    Jorrma 3rd gear

    2000 oli tänään laatikossa, ei vielä ehtiny lukemaan, pe...len joulukiireet!
     

Kerro tästä muillekin!