Uusi Moparisti jolla Dart 1968 440 koneella.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dunky, 24.1.2022.

  1. GBS

    GBS 3rd gear

    Välitys, turbiini ja alustalla saa kyllä muutettua autoa aika rajusti vaikka teho ei muuttuis. .
     
    artsiracing tykkää tästä.
  2. Dunky

    Dunky 1st gear

    Olisipa löytyn tuollainen mosa tästä Dartista :)
    Täällä on varmaan montaki 440 A-bodyn omistajaa? Olisi kiva nähdä kuvia niiden konehuoneista.
    Vähän mietityttää tuo koneen nostaminen keulilta kun tilaa on niiiin vähän. Jos ottais vääntösauvat pois niin ehkä nousis pakosatsienkaa ylös?
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Paa nyt kuva siit sun auton konehuoneesta myös. Onks joku tietty syy miks ei niit sarjoi voi irrottaa kansista ja nostaa konetta sen jälkeen? Kyl se sarjojen kans tulee oleen hankalaa ellei mahdotonta vaikka sieltä purkais esim ne vääntösauvat.

    Mulla on flippikeula ja yläkautta menevät sarjat. Ton kans on ihan naurettavan helppo touhuta ja kaikkeen pääsee suoraan käsiks.

    [​IMG]
     
  4. Dunky

    Dunky 1st gear

  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    KAtos joo, en jostain syystä huomannu. Tosta ei paljo sarjoja nää, mut jos ne väistää iskaritolpat nii tietty yks vaihtoehto on ottaa koko paketti alakautta irti. Mut jollainhan se on sinne saatukin. Kun sen sarjan irrottaa kannesta ja putkistosta, se voi päästä sen verran elämään et irtoo vaikka johonki paikallaan ollessa kantaiskin. Jos ei, nii sit konetta samalla nostaen yleensä tulee tilaa.
     
    Muokattu: 27.1.2022
    Dunky tykkää tästä.
  6. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    alakautta mää oon B Bodystäkin otanut aina eikä oo tilaa sielläkään isoilla pakosarjoilla
    rullakosta etupalkin alle teline niin helppo siirtää ja takaiskareiden paikalle pitkät putkesta tehdy tolpat että perä on ylhäällä ja keulan nostaa taljalla kattoon
     
    Dunky tykkää tästä.
  7. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    [​IMG]

    Tuo putkikeula on kyllä etu A koppasessa isolohkon kanssa.
     
    BBLate, Herje ja 440Mag tykkäävät tästä.
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Onks noi 2" hookkerit? Paljo sulla on renkaisiin tilaa (onks auto tossa pyörillään) ja ooks muokannu noit jotenki?
     
  9. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo 2" Hookerit on. En muista tuosta kuvasta oliko auto nosturilla vai ei. Noita on osan putkien osalta muokattu mutta eihän noissa hirveesti jää tilaa. Rengas on 185/60-15. Joskus jos olis viitseliäisyyttä niin vois ehkä ruveta tekemään uudet sarjat. Niin ja jos tekis turbopakosarjat niin jäis tilaa renkaallekin. Mutta nuokin on ihan OK.
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jees. Mulla on samat ja ahtaat on, vaikka 195/50 renkaat. Joutuu aika korkeella pitään keulaa ettei ota kääntäessä pompussa kii
     
  11. GBS

    GBS 3rd gear

    440Mag tykkää tästä.
  12. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

  13. Dunky

    Dunky 1st gear

    Joo jos ne sarjat muutaman sentin väistää ni pitäis riittää et saa yläkautta noukittua. Jos ei riitä niin yllä mainuttu rullakko työkalu ja alakautta :)
     
  14. GBS

    GBS 3rd gear

    Muistaakseni joku weld up setti.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    A body konehuone on iskaritolppien kohdalta tosiaa kapeempi ku b/e, et se ei välttis tuu ihan niinkää
     
  16. Dunky

    Dunky 1st gear

    Tilasin nyt sitte Edelin 60929 RPM kannet kun sattui löytymään Euroopasta. Nyt sitten raati kertoo, millä osilla päästään sinne yli 500hp ja kovaan vääntöön alhaalta asti :)
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Voi olla et 500 vaatii jo jippoja jos kannet lyö suoraan paketista. Mut RPM imusarja, nokka jos mukavasti asteita ja nostoo, ja ruttuu siel 10:1+, sil pitäis päästä liki ilman kansikaivuutakin. Nokkaa ku pitää suht maltillisena niin pitäis olla kelpo alavääntökin. Tos ammattilaisen näkemys niist kansista.
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kannattaa ainakin eka aloittaa niiden kunnon tarkistamisella. Täs on viikonloppuna paketista otetut uudet 60929:t joiden kans sentään on vähän valoa näkyvissä!

    [​IMG]
     
    Muokattu: 31.1.2022
    Seevu tykkää tästä.
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Voi helkkari sentään.

    Tuo aiempi videokin...hmm.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Periaattees noi kaikki Edelbrokki kannet, siis rpm tyypiset tai estreetit, on ikäänku korvauskansia. On otettu joku tehtaan hi perf kansi, portattu se suht huolella ja tehty siit sitte valu. Ei niis paljo innovaatioita ole, mut toimittaa kyllä ton kaltasen asian kunnossa ollessaan. Mopsin isolohkon vakio kanavaikkuna on pieni, siit ei mitään kauheeta kierroskonetta saa enää 440 kokosena.
     

Kerro tästä muillekin!