Uusi Sebring

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 68FuryIII, 18.2.2011.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Pitäis huomenna mennä katsomaan tuollaista -07 2.4 tomaatti sebringiä. Onko jollain kokemuksia millainen vehje se toimivuudeltaan on? En oikeen netistä löytänyt käyttökokemuksia...
     
  2. montego

    montego 1st gear

    Meillä on ollut tammikuusta lähtien -08 sebrig tosin 2-litranen ja manuaali, ajettu meillä ollessa jo yli 6000km eikä mitään negatiivistä sanottavaa.
    Polttoainetalous kovastikkin kohdallaan ja sopii myös tuo e10 pensa 8) käynnistyy myös ilman lämmitystä yli 30asteen pakkasella (joku oli tehnyt käytännön pilan ja repässyt irti sähköjohdon :mad: )
     
  3. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Millanenhan käytännön ero on tuossa 2.0 ja 2.4 koneessa? Tehot aika liki samat ja eikä kulutuksetkaan poikkea pahemmin toisistaan. Tosin nuo 2-litraset näyttää olevan manuaaleja mitkä on tarjolla. Jenkeistä saa varmaan osat niinkuin muihinkin autoihini olen tilaillut. Mulla tuota ajoa tulee 30-35tkm vuodessa. Kokeilin välissä muutamaa sakemannia, mutta ei ne oikein iskenyt, niin täytyis saada taas jotain vähän amerikkalaisempaa :)
     
  4. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Aika heikosti löytyy kokemuksia näköjään. Noh kävin koeajamassa ja hieno pelihän se oli :p Varasin sen ja haen ensi viikolla kotiin :D
     
  5. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Noniin. Sebring on ollut hyvä peli, mutta nyt alkanut kuulumaan ja koventumaan sirisevä ääni jostain edestä, kun ajelee tasakaasulla. Ihan, kuin joku resonoisi, mutta ainoistaan tasakaasulla vetopäällä. Jos heittää vapaalle ääni katoaa samaten jos löysää tai lisää kaasua. Mistähän ettiskelis syypäätä?
     
  6. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Kannattaa käydä kojelaudan ja A-pilareiden muovit läpi välillä ne on pitänyt ääntä noissa. Vai tuleeko ääni enemmän kone huoneesta?
     
  7. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Kuulostais, että konehuoneesta. Pienikin kaasunliike lopettaa äänen hetkeksi.
     
  8. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Pitääpä kysästä töissä jätkiltä jos osaisivat antaa vinkkejä
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sirinästä tuli heti mieleen yksi omista manuaali autoista, missä olen rajannut ongelman painelaakeri tai kenties silmälaakeri osastolle. Tuskin painelaakeri itse kuitenkaan, vaan joku kohta painelaakerin, laatikon akselin tai kytkimen välillä.

    Siihenkin vaikuttaa kaasun asento jne.

    Sirinä poistui vuodeksi kun voitelin summamutikassa kytkimen haarukan aukosta niitä romuja siellä sisäpuolella, mutta on tullut nyt takaisin.
     
  10. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    300M:ssä resonoi aina katalysaattorin suojakuoret tietyillä kierroksilla.
     
  11. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Öljyt tarkastelin taas ja vähän lisäsin ja öljyt näytti muutenkin hyvältä. Ääni on ja pysyy ja tuntuu, että olis hivenen koventunut, mutta johtuu varmaan osin siitä, kun sitä oikein kuuntelee nyt...
     
  12. chevyman

    chevyman 1st gear

    CCoF sivusto

    Uudesta ja vanhoista(kin) Sebringeistä löytyy käyttö- ym. kokemuksia täältä:

    http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/

    Itselläni ollut käyttöautona -07 2.4A4 uudesta lähtien ja käytännössä toiminut ilman mitään ongelmia. Nyt ajettu n. 55 tkm. Joidenkin yksilöiden automaattiaski pitää mainitunlaista "sirinää". Ei ilmeisesti ole muutakuin kosmeettinen (akustinen) haitta.. :D
     
  13. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Itellä kokemusta pykällä vanhemmasta ´06 Sebringistä. Faijalla on tollanen viiminen vanhempaa koria 2,7 v6:lla. Toimii mitä nyt cruise on vähän epätarkka ja se A-pilarin malli on sellanen et sisään meno ja ulostautuminen tälläselta rautakangen notkeelta 100 kiloselta keijukaiselta vähän hankalaa. Penkin kun vetää ihan taakse ja alas, niin ei ongelmaa. Peili oli sika hintanen. 280€ kun kävin tänään hakemassa Autokeskuksesta. Onneks oli vakuutukset kunnossa.

    Toi uudempi ei oikeen istu mun silmään.....sisusta vähän turhan muovinen ja toi aaltopelti konepeitto ei oo mun makuun. Jos on samanlainen ajaa kun vastaavan ikänen Avengeri, niin eipä oo moittimista.
     
  14. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    toi autostick loota kestää jonkun noin satkun ajaa, remontti maksaa tonneja virallista kautta hoidettuna.
     
  15. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Mikä sieltä lootasta sitten menee? Tää mun sirinä voimistuu vaan ja merkkihuolto oli sitä mieltä, että tulee jarruista... Epäilen. Mistäs lootaa kannattaa kysellä, jos ongelmia tulee? Tosiaan toivon, että näin ei ole :(
     
  16. OLDSMAN

    OLDSMAN 1st gear

    Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia mittariston kanssa? Talvella ei toiminut kun ajoi pidemmän matkan niin valaistus sammui, keväällä toimi hienosti ja nyt taas kesällä on taas ruvennut pimenemään. Tuntuu kuin siellä olisi joku rele että kun kuumenee tarpeeksi niin se pimenee.
     
  17. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

  18. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Eipä tollasta mulla ainakaan ole ollut. Tosin päivällä ei meinaa muutenkaan nähdä onko mittarivalot päällä. Mulla se vaan sirinä lisääntyy :-? Saa nähdä mitä hajoo vai hajooko.

    Monitoimikatkaisijassa joillain ulkomaanelävillä ollut ainakin ongelmia:
    http://answers.yahoo.com/question/index ... 840AAzGZBx
     
  19. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Sorry että kirjoittelen lapsellisia, mutta kun se sirittävä ääni jatkuu sinulla vieläkin... Olet varmaankin jo ensimmäiseksi tsekannut, että et sotke sitä venttiilien nakutukseen?

    Kas, kun nuo venat pitävät sellaista ompelukonemaista tikutusta, joka tuntuu kuuluvan kojelaudan keskimmäisistä ilmansuuttimista. Sellaista tikitystä/pärinää/siritystä. Kuuluu parhaiten pintakaasulla. Kiihdyttäessä ääni jää taustalle. Tämä ääni ei ole vika, se on "ominaisuus".
     
  20. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Eipä ikävä kyllä ole sellainen ääni. Tulee jostakin etuvasemmalta tämä ääni. Koventunut siitä hetkestä, kun havaitsin aikalailla. No kaipa se selviää, jos jotakin antaa periksi :)
     

Kerro tästä muillekin!