Uusi vai peruskorjattu Edelbrock?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tabs, 31.8.2011.

  1. tabs

    tabs Gearhead

    Lähinnä kokemuksia peruskorjattujen laadusta, eli toimiiko ne yhtähyvin
    ja onko eroa lähinnä vain ulkonäöllisesti??

    Itsellä avs 800:n hankinnassa ja uudella/rempatulla on hinta eroa 80€

    eli onko hintansa väärtti...
     
  2. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Peruskorjatulla olen ajellut ja hyvin on pelannut. Toki hieman naarmuisia ulkokuoret noissa peruskorjatuissa on, jos semmonen seikka haittaa...
     
  3. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    No jos noin vähän on eroa niin kyllä minä uuden ottaisin. Säästää sitten vaikka siinä ryypyssä joka on yleensä varsin turha.
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    jotku väittää että korjattu ois jopa parempi?mulla ollut kumpiakin ja molemmat toiminut hyvin
     
  5. ido59

    ido59 Gearhead

    Eiköhän siihen peruskorjaukseen kuulu uudet mekaanisesti kuluvat osat, kuten neulat, jouset, läppäakselin välykset, tiivisteet etc, joten tuskin on toiminnassa eroa uuteen...
     
  6. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

    Jotkut ovat kertoneet ja täälläkin on ollut juttua että uusissa kaasareissa on ollut lastuja sisällä tai joku kanava tahi kaikkia reikiä ei ole edes ollut porattu läpi asti.

    Äkkiseltään luulisi että peruskorjattu kaasari on purettu kunnolla ja siinä yhteydessä tarkistettu kaikki puutteet. Joten voisi ollakin parempi sen suhteen että voisi jopa lykätä suoraan kiinni ilman sen kummempia tutkimuksia?
     
  7. Chevy K10 72

    Chevy K10 72 1st gear

    Kahteen eri moottoriin laitettu peruskunnostettu ja ovat molemmat toimineet moitteettomasti. Itse kun tilasin viimeksi jostain suomalaisesta varaosaputkasta (enää en muista mistä) kaasarin niin myyjä kyseli mahdollisimman tarkat speksit moottorista ja käyttötarkoituksesta jne. Tämä ei vaatinut muuta kuin paketista paikalleen ja baanalle ja hyvin rokkas useamman vuoden mitä auto minulla oli.

    Muistelen joskus kuulleeni peruskunnostetusta jossa oli ongelmia tiivistepintojen suoruuden kanssa, liekö yksittäiskappale vai onko yleisemminkin havaittu ongelma?
     
  8. tabs

    tabs Gearhead

    Hyvä kuulla että ovat toimineet nuo rempatutkin, koska ulkonäkö on sivuseikka.
    Säästyypä sitten se 80€ vaikka ittensä ryypytykseen.
     

Kerro tästä muillekin!