Uusin spinneri-lehti...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Capri26i, 14.10.2003.

  1. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    HUHHUH!! Lehdessä nimittäin komeilee 3000-heppasella tuplaremmitetyllä 27-litrasella v12-koneella varustettu.. oisko se 55 bel airi, en muista enää tarkalleen.. Mutta kuitenkin, kaveri kertoo siinä kuluttaneensa 15 vuotta elämästään tuon auton rakentamiseen, ja kelatkaa: australiassa katulaillinen ja kilvissä mikäli tulkitsin oikein. Millonkohan ne suomen päättäjät ymmärtäisivät ton kaltasten hienojen laitteiden laillistamisen :razz:

    Ei kai tuossakaan voi kuin hattua nostaa.
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Olishan se periaatteessa hienoa omistaa tuollainen laite, mutta...
    en mä ainakaan haluaisi tuonne normaaliliikenten sekaan jotain 3000 hp monsteria sen enempää itseni kuin kenenkään muunkan ohjastamana.
    Niin ja tää on nyt taas vaan tällainen oma mielipide!

    _________________
    -Makke-
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2003-10-30 07:55 ]</font>
     
  3. Galaxie62

    Galaxie62 1st gear

    Yhdyn Makkeen! Eihän tosta puutu enää kun siivet ja potkuri... :odroll:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    No miten ne sen 3000hp monsterin kilvet kenenkään lapsia tappaa?Jos joku haluaa jonkun tappaa,niin se hoituu ihan tavallisella kaupasta saatavalla autolla aika paljon helpommin ->ei tartte valmistella sitä suoritusta ensin 15-vuotta.

    Suurempi riski siellä liikenteessä kai on rattijuopot ja muut huumehörhöt,kuin jonkun keski-ikäisen harrastajan 15-vuotta rakentama harrasteauto?
    Takuulla tuollainen auto ei ole yhtään jotain Ferrareita tai Corvetteja vaarallisempi liikenteessä,koska yleensä tuollaisen harrasteauton ratissa on kuitenkin asiansa osaava ja vastuuntuntoinen henkilö.Corvetten saa kaupasta kuka tahansa murto-osalla tuon auton hinnasta ja ihan tarpeeksi kovaa silläkin pääsee,jos jotain murhenäytelmää ollaan hakemassa.

    Tää alkaa olla jo vähän huolestuttavaa,jos harrastajienkin mielipiteet alkaa pikkuhiljaa kääntyä tälle "kielletään kaikki varmuuden vuoksi" -linjalle.Ei kai ole sitten ihme,jos Se Suuri Yleisö on niin helposti lööppien vietävissä.
     
  5. Timmo

    Timmo 1st gear

    Ennen rattijuopumuksesta joutui rakentamaan lapio kourassa lentokenttää ja nykyään silitetään päätä.
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Toki ymmärrän, että ei yksi riskiä liikenteessä juurikaan nosta. Onhan se hienoa, että joku tuollaisen on saanut tehdyksi, ei siinä mitään. Lähinnä vaan mietityttää miksi kilvissä tarvitsee olla tuollaisia lentokoneita, ei muuta. Pidän jo brittiläisen kaverini Andyn 1350 hp katuautoa
    ylimitoitettuna. Olkoonkin, että ei autolla kovin usein kadulla ajeta vaikka ihan luvallisesti saisikin.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jep toi makken asenne on aika perseestä! Saahan nytkin 15v kloppi ajaa traktoria liikenteessä ja on siellä helvetin tehokkaita pyöräkuormaajiakin liikkeellä ja ajattele 50tonnin painoista mobiilinosturia jonkun hullun käsissä pahimpaan ruuhka-aikaan?? kaikki kieltoon vaan. Mutta jos ette uskalla siellä mukana ajaa niin muuttakaa luomutilalle kasvattamaan paskalla ja lapiolla herneitä joita voitte sitten asentaa ajatuskollegejenne kanssa kilpaa nenään.
    Tietääkö kukaan, koska Suomessa viimeksi on joku harrastaja tai kiihdytys/rallikuski aiheuttanut jonkun vakavan liikenneonnettomuuden?? kun siihen viranomaiskieltopuolella aina vedotaan!
    [​IMG]
     
  8. makke

    makke 1st gear

    En tarkoita olla moralisti, korkeintaan realisti. Kyllä tehokkaita vehkeitä puollan, siis määrättyyn rajaan asti. Mutta mitä tehdä 3000 hp autolla?
    Onhan tuollaisella show-arvonsa ja ilonsa kenties stripillä, mutta ei kaikesta huolimatta mielestäni sovi kadulle.
    Tarkoitan siis, että vaikuttaa jonkinsotin ylilyönniltä!
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo...ei oo järkeä tollasissa hummamäärissä, mutta missä menee katulaillisuuden raja? Olisko se 500 vai 700 hv ?. Sama painoissa eli eipä kait ole helppoa sanoa missä menee raja, jos joku haluaa hummiinsa rahaa laittaa...saa kaupasta nytkin vaikkapa hummeria tai mersun 600 ja painoa ja tehoa löytyy tappamiseen kummasti...
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    Uskon että tämä 3000 hevosvoiman auto ei varmasti tapa enempää ihmisiä, kuin 55 hv Golffi. Pitäskö Vw Golfia siis pitää arveluttavana autona eikä kenties liikenteeseen hyväksyttävänä koska sen vaarallisuudesta ON JO todisteita...

    Oikeestihan rättisitikalla pääsee paikasta a paikkaan b, ja siinä on 18 heppaa. 1260 kilon autoon riittää ihan hyvin 42 heppaa, silläkin pääsee liikkumaan.

    Niin ja tähän moralisointiin voidaan sit samaan hyssyyn vetää konepellittömät rodit, nehän pitäis heti kieltää. Parkkipaikalla voi joku lapsi polttaa näppinsä kuumassa pakosarjassa.

    Ihan oikeesti...
     
  11. pannupää

    pannupää Gearhead

    Aika hypoteettisia kysymyksenasettelujahan nämä on, mutta asenne "minä en tykkää tästä joten se pitää kieltää" tai "tuo ei ole enää tarpeellista joten se pitää kieltää" on ahdasmielinen ja ylipäänsä kehno. Kummallista noin yleensä, että täälläkin löytyy kannatusta mitä pöljimmille kielloille... jos vaikka kiekkamittarit kielletään katuautoista "tarpeettomina", on joku heti hehkuttamassa jotta hyvähyvä, johonkinhan se raja on vedettävä... ja mua on jo pitkään ärsyttänytkin kun kaverilla on ja mulla ei. --Tasapäistäminen on berziestä. Johtaa siihen, että joku päivä talsitaan kuin kiinalaiset vihreissä univormuissa Johtajan viisautta ylistäen.
     
  12. makke

    makke 1st gear

    En minä ainakaan tuollaista ole suoranaisesti kieltämässä, ihmettelen vaan onko noissa tehoissa enää mitään järkeä! piste!
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei ole 3000hp:n järjellisyyden ihmettely läheskään ainoa ihmettelyn aihe autoharrastuksessamme.

    "Harrasteajoneuvo = Ajoneuvo, jonka hankkiminen ja käyttäminen ei ole järkisyin perusteltavissa"
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No mitä järkeä näissä autoharrastuksissa yleensäkkään on? Ajais vaan halvalla käyttöautolla eikä tuhlais aikaa ja rahaa "vanhoihin romuihin".

    Toi jättimosa 55 vaan on aika häijy rakennelma, eikä siinä kolmessatuhannessahevosvoimassa tosiaan ole mitään järkeä ja on todellakin ylilyönti niinkuin makke kirjoittaa, mut just siks se on mun mielestä sikamakee. Ehkä ihminen on tullu vanhaks(ehkä jopa kasvanu aikuiseks) jos tollasten rakennelmien järkevyyttä pitää ruveta julkisesti epäilemään???
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta eikös tässä ole pointtina, että tyyppi on rakentanut mieleisensä auton johon on käyttänyt pienen osan elämäänsä ja johtuen Australian lainsäädännöstä niin kyseinen laite on ollut mahdollista saada kilpiin siellä.
     
  16. Samiralfey

    Samiralfey 1st gear

  17. Samiralfey

    Samiralfey 1st gear

  18. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Kai me ollaan vaan niin katellisia et pitää haukkua toisten tekeleitä? No ei nyt sentään.

    Kai hirvetkin tappaa Suomessa enemmin väkee kun tuollaset maantie hirviöt...
     
  19. Fat Larry

    Fat Larry 1st gear

    En ole spinneriä lukenut, mutta mitä netissä katselin, niin voi "hieman" täristää & pitää ääntä... :grin: Oli miten oli, niin asenne on kyllä kohdallaan. Olisihan tuo kiva jos edes jonkinlainen katuliikennöinti olisi mahdollista, mutta epäilenpä... Silloin kun Kowan teknolokian päivillä näytöskäytettiin vastaavaa konetta, hörppi sen niin iloisesti ainetta, että tuossa autossa saisi olla edes jossain määrin normaalin liikennöinnin mahdollistamiseksi aikas julmetun kokoinen polttoainesäiliö.
    Ja kuten täällä jo sanottiin, ei se teho tapa. Suurin riskitekijä on kuljettaja. Niinhän jo autokoulussa opetettiin. :smile: Ja mitä kolarointiin tulee, niin siinä tilanteessa vain massalla on merkitystä, eikä tuo lentokoneen moottori varmaan tuosta mitään panssarivaunua tee. Jalankulkijan päälle ajettaessa on sitten ihan sama tuleeko niskaan 700kg vai 7000kg. Tappio on varma.
    Jä järjetön? Tietysti. Mitä sitten? Kts. nykyaikaisten sporttipyörien teho/paino suhdetta; onko siinä "järkeä". Väärissä käsissä tappokoneita nekin, laillisia tosin... :odroll:
     
  20. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    En muista tankin tilavuutta, mutta kolme tankkia siinä autossa oli ja yks niistä oli takaspoilerin sisällä. toi spoikka oli muuten vähän lentokoneen siiven mallinen.
     

Kerro tästä muillekin!