uusittu oodee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja Jokeri, 24.2.2016.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ne vain hukkuu kaikenlaisten purnaus/valitusviestien alle. Katsoin sinunkin 15 viimeistä viestiäsi, niistä yksi oli auton rakentamiseen/harrastamiseen liittyvää, loput valitusta kuinka nykyään on asiat huonosti, ennen oli kaikki niin hyvin. Liittyi asia sitten foorumiin, tietokoneisiin, keittiökalusteisiin tai pitzoihin...
     
    yks toine mikko tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vähän on hankalaa puhua auton rakentelusta jos kukaan muu ei puhu enää mitään. Arvaa olenko noi vähän kaikki alueet käynyt läpi. Mun on vähän hankalaa ottaa kantaa moparin vesipumppuun tai aspeneihin kun ei ole tietoa tai kiinnostusta, kiirunasysteemeistäkään ei ole asiantuntemusta sen kummemmin. Ainoa aktiivinen on toi yleinen sekoilu palsta.

    Nykyään on kaikki vähän paskaa, ei sille voi mitään. Mua kun ei kiinnosta twitterit, facebuukit sun muut, ne nähtiin jo päälle 10 vuotta sitten kun oli irc-galleria missä kaikki jo oli, aika aikaansa kutakin. älykännykätkään ei jaksa innostaa saati enää oikeen mikään mikä liittyy tietsikoihin. Ne alkaa olemaan jo nähty kun niitä koko iän on räpytellyt, ylikellottanut yms. ja nykyään kun kaikki liittyy niihin työnhausta lähtien ja joka työpaikassa joutuu noita kuulemma käyttelemään (luojan kiitos mulla ollut vaan 1 työ missä joutunut). Onneksi pärjää vielä ilmankin monessa kohtaa ja on työpaikkoja tullut kun on soittanut ja mennyt paikalle. Realityohjelmatkin oli ihan kivoja joskus 90- luvun lopulla, 2000- luvun alussa kun niitä sateliitin kautta tuli mutta alkaa nekin olemaan jo melkolailla nähty. Jotain uutta voitais jo keksiä?

    Nykyään sama shitti pyörii vuodesta toiseen eikä kukaan keksi mitään uutta, tai sitten se uus on huomattavasti huonompaa mitä vanha.

    Ei liittynyt aiheeseen mutta kunhan nyt höpisin.
     
    Muokattu: 2.5.2016
  3. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Minä niin mieleni pahoitin.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    En tiiä tuntuuko se vaan, mutta kyllä mun mielestä väki on vähentynyt ja keskustelu on vähentynyt

    En tiiä onko se "aika kultaa muistot" efekti vai eikös ennen tänään tallilla ketjussa ollut enemmän kertomusta kuin nykyset
    "tulpat ja öljyt"
    "tarkistelin nesteet"
    "vaihdoin lampun"

    Mun mielestä ennen kerrottiin autosta siinä samalla ja mitä muuta tuli värkättyä niitä lamppuja vaihdettaessa
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Tossahan vois ehkä olla jotain ideaa..
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mielestäni laitoin aamulla ostoilmoituksen tuonne ostetaan osia-osioon, ja nyt en sitä siellä näe. Myöskään haulla en löydä

    WTF??:eek:
     
  8. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Hei,
    Koetin etsiä tästä ja siitä aiemmasta "kehitysketjusta", onko muilla kokemuksia tästä
    "two step verification"- ominaisuudesta?
    OD ilmeisesti lähettää kerran kuussa jokaiselle laitteelle käyttäjätunnuksen varmistuskyselyt, joihin pitää hakea koodi sähköpostista ja vakuuttaa olevansa oikea henkilö...?
    Tuntuu hiukan hätävarjelun liioittelulta eikä onnistu ensinkään esim. puhelimella tms laitteella johon ei saa kahta ikkunaa yhtä aikaa aktiiviseksi...
    Pääseekö tuosta jotenkin eroon?
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei mulle ole tullut mitään, en tosin tiiä onko mulla edes oikea sähköposti tuolla tiedoissa
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei oo mulle tullut ja mulla on oikea sähköpostiosoite tiedoissa...
     
  11. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Tarkalleen ottaen minkä takia pitäis olla kaksi ikkunaa saman aikaisesti aktiivisena?
     
  12. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    ^Katsos, kun joudun poistumaan OD verification sivulta avatakseni e-mailin, jossa tuo koodi kerrotaan, niin OD-prosessi vanhenee. Kun taas palaan OD kirjautumiseen, esim. 3 sec kuluttua, OD lähettää uuden e-mailin, eikä se juuri kopioimani koodi enää kelpaa. Capite?
    Läppärillä tms. windows pelillä voi e-mail olla auki yhdessä ikkunassa ja OD-kirjautuminen toisessa- Sitten voi hyppiä ikkunasta toisen ja kopioida tuon koodin paste-boardin kautta.
    Puhelimen käyttiksen ehdoilla en todellakaan löytänyt mitään keinoa syöttää tuota koodia.
    Kerro ihmeessä, kuinka tulee toimia... Kiitos.
     
  13. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Niin, minulle tuo "two step" kysymys tulee 30 pvän välein, ja jollen syötä sitä ee-meilattua koodia, ei OD hyväksy kirjautumista ensinkään. Jää siis vieras-stauksella ulos.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Autoa tarvis ostaa mutta senverran kankea toi uus palsta että en taida. Muuten ihan jees mutta sais munkin puolesta näkyä viesteistä ne uudet ilmotukset. Nyt näkyy vaan etusivulla ne jotka noston maksaneet.
     
  15. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Ok.

    Vieras asia mulle, ku voin tällä "puhelimella" pitää ruudun jaettuna esim. sähköpostisovelluksen ja selaimen välillä. Enkä toisaalta oo tällaseen tilanteeseen joutunu, et kyseltäis salasanoja tai koodeja tai mitään.

    Mut jos joutuisin, ni tekisin joko miten kuvailin tai jos se ei syystä tai toisesta onnistuis ni avaisin od:n selaimen yhdelle välilehdelle ja sähköpostin selaimen toiselle välilehdelle ni ei tarvitsis selaimesta poistua. Ainakaan mun käyttämästä selaimesta ei välilehtien tiedot huku vaikka toisella välilehdellä vierailis.

    Tuun sit itkemään jos tommonen systeemi mut housut nilkoissa pääsee yllättämään ku eihän tässä talossa ole ensimmäistäkään tietokonetta.
     
    tinareki tykkää tästä.
  16. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Kävin äsken katsomassa tota markettia. En oo mitään ostamassa, ni hirveää mielenkiintoa ei ollu selailla. Kokeilin vaan et miten se toimii.

    Autoja kattelin ensin. Laitoin täpän "myytävät autot" -kohtaan ja sit painoin Hae-nappia. Kas, kakskytviis sivua hakutuloksia. Kätevästi sit pystyi lajittelemaan hakutuloksia hinnan tai päivämäärän tai vaikka minkä mukaan. Laitoin myös hakutuloksien määrän/sivu siten että näytti 32 ilmoitusta yhdellä sivulla, oli kivempi katsoa.

    Sit täppä Myytävät osat ja sekalaiset -kohtaan ja Hae. Jumaliste satakakskytseittemän sivua hakutuloksia!

    Olenkin tyhmä, mutta en ymmärrä missä vika. Joku ainakin jossain vaiheessa valitteli ku ei pystyny katsomaan kaikkia ilmoituksia tosta vaan, no ehkei pystyny tai en tiedä, mut nyt pystyy. Muutenkin vaikutti ihan kätevältä kun hakua voi tarkentaa, Hiaceen ei tosin löytyny ku vanteita joita en halua.
     
    Catiska tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En mäkään tosta toimivuudesta valittanut. Se vaan pitäs älytä aina kattoa ja osapuolella "hankalampi" seurata kun ei tekis mieli laittaa rajauksia niin paljon.


    Näkyvyys on iso osa myyntiä/ostoa. Vaikka ois kuinka toimiva sovellus niin jos siellä ei käy porukkaa niin kauppa ei käy.


    Laitoin ostoilmoituksen mutta sekin pitäs sieltä erikseen hakea. Ei iso vaiva mutta mun pointti. Ennen vanhaan katoin uudet viestit ja näin että jahas tähän ketjuun tullut ym ja samalla että kas joku myy sitä ja ostaa.
     
  18. maddis

    maddis Gearhead

    Testasin äsken ja tämmöisiä pieniä käytettävyys ongelmia ilmeni.

    - Jos asetan näkyvien ilmoitusten määräksi jonkin muun kuin 8 ja käyn jossain toisella sivulla niin asetus resetoituu aina tuohon 8. Tämä siksi, koska tätä asetusta ei tallenneta 'kekseihin' vaan se tulee tuohon urliin mukaan.
    - Kun vaihdan sivun alaseurassa (ylhäällä ei edelleenkään ole mahdollisuutta) seuraavalle sivulle niin näkymä ei pomppaa sivun yläosaan vaan pysyy alhaalla

    En tiedä miten muut, mutta itse en ainakaan jaksa juuri noita 'ostetaan' osioita katsella vaan jos on joku itselle ylimääräinen osa niin myyntipuolelle se menee. Eli osto-osiot on omalla kohdalla aika turhat, vaikka ymmärrän kyllä mitä tuolla haetaan. Onhan tuolla noita osto-ilmoja aika monta. Ei vaan tuolla nykysysteemillä jaksa niitä selata.
     
    palontie tykkää tästä.
  19. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    No minä en nyt varsinaisesti pyytänyt ketään ylimielistä juusoa pätemään älypuhelimellaan - Vaan pikemminkin ylläpitoa kertomaan mihin tämmöisiä two step varmistuksia tarvitaan ja miten niistä pääsee eroon. Minun luurillani onnistuu kyllä nettiselailu, muttei multitasking.
    Joten Mikko, jollet tiedä asiasta mitään, voitko malttaa pitää pääsi kiinni - Kiitos!
     
  20. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

     

Kerro tästä muillekin!