V8&Gti alastaro 1.6.2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Mopoilija, 27.5.2013.

  1. Macho

    Macho Gearhead

    No tuntuuko se sitten reilulta jos yksi tietää niistä helvetinkoneista muita enemmän tottakai se auto sit kulke kovempaa mut se ei ole todellinen tulos koska siinä on huijatu. Toivottavasti bittinikkarit tuntee jatkossa piston sydämesään ja älyäävät vetäytyä pois. Makkarissa voi koodata muttei yleisellä tiellä ja rehellisyyteen perustuvassa kilpailussa radala! :mad:
     
  2. Tapio.L

    Tapio.L 1st gear

    Tapahtumaan tulisi ehdottomasti saada pakokaasumittaus! Sen verran erottelevia oli joidenkin autojen pakopulssit että varmasti oli viritysnokka moottorissa, ei välttämättä ole katulaillinen! Lisäksi olisi hyvä tarkistaa että moottorin valunumero täsmää auton kanssa, saattaa olla että useammat ovat vaihtaneet uuden, mahdollisesti jopa isomman, moottorin ja trafin sääntöjen vastaisesti jättäneet muuttamatta otteeseen. Tämähän ei tapahtuman luonteesta johtuen sovi alkuunkaan. Lisäksi rekisteriotteesta tulisi selvittää ettei käytetä virityskansia ilman trafin hyväksyntää. Paikalle on myös saatava tehonmittaus katsastuksen yhteyteen, että viimeistään tässä vaiheessa hyvin naamioidut viritykset jäävät kiinni! Emmehän kilpailunhaluisina vakioautoilijoina halua että joku hurja olisi virittänyt omalle autolleen etulyöntiaseman kun veren maku suussa tappelemme kenen auto olisi nopein sateisella manskulla!
     
  3. K.S

    K.S Gearhead

    Onko kiihdytyspäivillä säännöt?????

    Mulla on ollu hattu pois päästä siitä lähtien kun näin lukemat taululla! 8)
     
  4. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    On säännöt ja löytyy täältä:
    http://www.fhra.fi/sitenews/view/-/nid/79/ngid/1/ ja sieltä löytyy alaosasta.

    Mulla nousi lakki päästä,kun näin aiemmin kuvassa näkyneen mustan 8s rellun tulevan lineuppiin.Siinä oli urheiluhenkeä 100% ja asennetta.
    Hetkeä myöhemmin vieressä oli vanhempi herrasmies ja hänen hieman nuorempi oranssi kehonsiirtoväline.
    35vuotta yhteistä taivalta ylä- ja alamäkineen.
    Hetki juteltiin hänen kanssa,hieno mies ja auto.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noissa säännöissä ei kielletty sliksejä :odroll: .
     
  6. NikkeNakkertton

    NikkeNakkertton 1st gear

    Ihme itku virttä tääl o väännetty. Eikös jokainen kumminki kilpaile itteensä vastaa?
    Mutta menkäähä tsekkaamaa kuvat
    http://nakkertton.kuvat.fi/kuvat/2013/V ... Kiihdytyspäivä+1.6.2013+Alastaro/

    Jonka jälkee menkää autotallii rassaamaa autoo/pyörää ja tilaamaa niitä sliksejä. ;)
     
  7. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ei näy kuvat.
     
  8. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Tää on kyllä eriskummallinen yhteisö, luulis että kanssaharrastajan upea tulos corvetella antais peukkuja ylös ja taputuksia selkään, mut ei. Vittu täällä vaan itketään kateellisena, et jätkä on bittinikkari, leimamies ja on vielä perkele mennyt virittämäänkin sitä saatanan museopeliä, niin ja onhan se vielä ruman värinenkin!
    Tää topikki rupee kohta lähentelee sitä ACS-paska topikkia missä jengi vain kitisee ja valittaa joka asiasta.
    Sama juttu näitten v8-päivän sääntöjen kanssa, kun kyseessä ei ole kisa missä jaetaan rahapalkintoja tai palkintoja muutenkaan niin mitä väliä onko jollain turvallisuutta lisäävät kunnon sliksit alla vai ei? Sit jos täällä taustalla käydää esim. pimeetä vedonlyöntiä tuloksista Ameriikan tyyliin niin voin jotenkin ymmärtää tiukan linjan ja mussutuksen.

    Hyvää kesää kaikille urpoille! ;)
     
  9. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    joo , hirveetä itkua , voi kauheeta kun se oma vessa ei kuljekkaan niin helv..isti kun itse luuli , se se on sitä kunnon suomalaista naapuri-kateutta kun toi on tehny sitä ja tätä ja se on ihan laiton ja vääränlainen tähän tapahtumaan , voi vee minkälaisia itkijöitä , menkää äidin tissille

    ps . oma harraste-vessa meni joskus 13,2/167 (60ft/2,1) alastarossa ja myöhempien "miedontamisten" jälkeen hyvinkäällä 14,0/161 (60ft/2,5 ??, tyhjäkäynti-lähdöillä) , mut ei vaan yhtään harmita et joku saa oman laitteensa menemään niin helv...sti
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    mä näin noi jutut läpänheittona,

    kyllä mäkin tykkäisin nähä näiden vekottimien suorituskyvyn myös katukuosissaan ja sit vaikka cuppi-kisoissa sen all out suorituskyvyn.

    ainakin oman kiesin kohalla kiinnostais,
    mä nimittäin olen ajanut kisatkin täysin m+s katukuosissa,
    vaan kiinnostais tietää kuinka paljon renkuloilla ja pakoputkella saa nipistettyä.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Osahan tais olla läppää mutta ikävä kyllä kaikki ei. Ja kyllä se olis turvallisuutta lisäävä jutska jos tollasella 9sekunnin hylsyllä sais päästellä oikeilla slikseillä vaikka katusellaisetkin on ihan yhtä hyviä nykyään. Tais olla Veten ennätys, onnittelut siitä.
    Ja omaan surkeaan aikaan meriselitys, en muistanu kaasarirempan jälkeen tarkistaa bensanpintoja :oops: , seli seli. Mutta kun ruuvit avasin niin pintoja ei näkyny :rotfl: .
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Hyviä kuvia Nakkerttonilla ja mopoilijalla!

    Harmi kun en päässyt näkemään tuon 9s veten (tai monen muunkaan) lähtöjä kun meni se aika ja keskittyminen itsellä omiin lähtöihin ja auton kanssa temuamiseen.

    Aika onnistunut pakettihan se taitaa olla. Propsit siitä kuskille/rakentajalle :)
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noissa "all out" kisoissa vaaditaan katurenkaat ja äänenvaimennus.
    Muistu mieleen eräs katukisavehjes vuosien takaa mikä kulki 14.2 mut "suti lähdöstä maaliin". Lainaks sitte sille katusliksit, ja aika; 14.4. Ite pidän edelleen yhtenä parhaista suorituksistani vuonna '94 löijyllä ajettua aikaa 12.16/186, se oli 205 leveillä m+s:llä. Myöhemmin sit tuli vedettyy dartilla 165 hakkapelitoilla kaasu pohjassa suurimmalla vaihteella lähtien 14.2 ja savu oli sankka, vähän yrittämällä se meni 12.6. Ja katuslikseillä, radalla, siinä kuosissa 10.0. Ja vuonna 2005(?) Tuli kaivettua löijyn 205:t varastosta ja ajettuu Porissa 11.60, mut kympin tavoitteesta jäätiin kauas, ei vaan tullu siitä yhtään mitään. Tos vuodelta 2001 tiukka parilähtö suurimmalla vaihteella lähtien. :D [​IMG]
     
  14. Naula

    Naula 3rd gear

    En aio tähän(kään) kinaan sen kummemmin puuttua, mutta näin kiihdytysharrastuksesta kiinnostuneena aloittelijana kysyisin. Onko meillä harrastajilla täällä Suomessa varaa, kovin rankalla kädellä karsia autoja pois näiltä päiviltä, kuitenkin järjestäjän resurssit huomioon ottaen? Onko myöskään varaa antaa negatiivista kuvaa lajista, kitisemällä siitä kun kaverin auto kulkee kovempaa kuin oma? Kuulin paikalla olleilta, että nytkin lähettäjät pyörittelivät iltapäivällä peukaloitaan, kun line-up oli tyhjä.

    Pitäiskö sittenkin, mieluummin antaa tunnustusta (kuten tässä muutamat tekee) niille jotka osaa ja koittaa itsekin oppia jotain? Usein kyllä täytyy ihmetellä tän palstan keskimääräistä juttujen tasoa ja mun mielestä "Bomber#1" tiivisti asian hyvin. Netissähän on helppo kirjotella mitä vaan ja mulla on vielä uskoa siihen, että tosiharrastajat ovat kuitenkin eri porukkaa kun nää marmattajat.
     
  15. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    useimmiten toi marmatus taphatuu kylö teoreettisella tasolla, ei sitä paikan päällä juuri näe. Paitsi jos jonkun laite on hylätty "sääntöjen vastasena". Mut ninku sanottu, kyl mun mielestä toi et on voimassa oleva vuosileima on erittäin riittävä ton kaltaiseen tapahtumaan, se sulkee varsinaiset kilpa-autot joiden omistajilla ei oo niitä mielenkiintoa leimata, pois.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Toi pyörustys ei tapahdu FHRA:n ajanotossa vaan siirrettäessä tulokset Excel-taulukkoon.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Ei tuolla ollut mitään kahdeksan sekunnin Rellua paikalla. :rotfl:
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mun mielestä noilla testipäivillä on ollut oikeanlainen henki.
    Saa testata omia laitteitaan joita tallissa on talven aikana rakentanut ja autot sentään muistuttavat vahvasti laitteita joilla kadullakin saa ajaa.
    Ei kai se tunnelmaa pilaa jos joku käyttää sliksejä ja toiset kaasuja.

    Itsekkään en haluaisi nähdä tuolla SM sarjaa kiertäviä kiihdytyslaitteita.

    8.999 = 9.00
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja mikäs sen estäis? Tai niin no, eihän katuautot ajua SM:mää.
     

Kerro tästä muillekin!