V8 & Gti kiihdytyspäivä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja luppes, 28.5.2009.

  1. RS270

    RS270 1st gear

    Supra oli ollu dynossa samana päivänä, 1084hp... :eek:
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tuleeko toi tosiaan ajamalla paikalle? Tosin eihän turbo koneen viritysaste ole kaksinen ennen ku ahdot rupee nousemaan eli periaatteessa vois hyvinkin kestää ajoa. 1000hv vapaasti henkäilevä katuauto voikin sitten olla ihan toinen juttu.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyl melkeen väittäisin et ton verran todellista tehoo vaatii auton yhdeltä jos toiseltakin palikalta sellasia ominaosuuksia, ettei ne ainakaan enää ihan käyännöllisimmillään ole. Tietty tossakin on jo tilavuutta jonkinverran, et ei se ehkä ihan toivotonta ole silloinkaan kun ei oo ahtoo. Millä tahansahan pystyy ajamaan, mut sit toinen asia on et kuinka paljon siin on mieltä.
     
  4. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Kyllä noita lähes 1000hp supria maailmalla on ihan "daily driver" käytössä. Tai no ei nyt välttämättä ihan jokapäiväisessä ajossa, mutta kuitenkin pystyy kadulla ajelemaan siinä missä ihan tavis autollakin.
    Niin se vaan tekniikka kehittyy.
     
  5. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Jos en aivan väärin nähnyt niin kyseinen Supra ajeli mun perässä Forssasta kohti Stadia.Tosin oikee vasen oikee shikaanissa kadotin sen taustapeilistä :D
     
  6. jknR

    jknR Gearhead

    ^ No eihän tollasella +1000hv kesäautolla kuitenkaan ihan kaikkien laitteiden perässä pysy... :rotfl:
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, onhan meillä itelläkin tallissa auto jossa tehoo on vielä puolet enempi eikä sen ajamisessa normiliikenteessä ole mitään ongelmia. Paitsi ehkä viranomaisongelmia. :rotfl: Mut ei se kauheen mukavaa oo, noi voimansiirrot, bensakamat jne jne mitä tarvitaan tuppaa olee aika äänekkäitä, manuaalissa varmaan vielä lisänä noi kytkinhommat jotka ei kenties ole ihan käytännöllisimmillään jokapäiväisessä käytössä. Tietty tää on vaan luulottelua, et voihan se olla et se menee ku rolssi neljän ruuhkassa. Ei tarkotus oo millään muotoa ottaa mitään tosta huikeesta saavutuksesta pois vaan lähinnä todeta se. Ei mulle henkilökohtaisesti tuottais mitään henkisiä vaikeuksia ajaa duunimatkaa vaikka pro stockerilla, ja itseasiassa vuosikaudet tuli vedettyykin arkiajoja paljon 9.6 sekan vaparidartilla, jopa talvella. Aerodynamiikka siinä oli varmaan sitä luokkaa et vaikka välitykset oliskin riittänyt yli 230 nopeuksiin, niin se olis varmaan 250:n huitteissa noussut ilmaan. Ja mutkista sillä selvis loistavasti, hyvissä ajoin vauhtia riittävästi hidastamalla. :rotfl:
     
  8. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Voisi teoriassa haastaa? Haapaveden Vetellä on menty mailin matkalla 338 km/h, taitaa vielä toistaiseksi ihan käytännössä olla toisinpäin se haastaminen... Mutta niinkuin Veten omistaja sanoi: "Ennätykset on tehty rikottaviksi"
     
  9. MustangGT

    MustangGT Gearhead

  10. Enslaved

    Enslaved 1st gear

  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Epävirallisesti ja teoriassa mun tuleva auto pesee kaikkien teidän autot ja teidän isien autotkin!


    :wc: :wc: :wc: :wc: :wc:
     
  12. Enslaved

    Enslaved 1st gear

    Hienoa! Virallisesti molemmat ajoivat 335 km/h.
     
  13. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Hanki se pian. Mulla olis muutama likainen auto tossa pihalla :odroll:
    Toi :wc: paperi taitaa olla vähän huonoa auton kuivatukseen :wink:
     
  14. MR 340

    MR 340 1st gear

    Olen kyllä samaa mieltä kaiman kans. Tost vessapaperista jää nukkaa ja menee ihan pas...si märkänä..... :lol:
     
  15. jknR

    jknR Gearhead

    Eikä ihan hirveesti voimansiirto vongu eikä bensapumput huuda, että tollahan saattaa pystyä ajelemaan siviililiikenteessä ilman kuulonsuojaimiakin.
     
  16. Yorcci

    Yorcci Gearhead

  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Laittakaapas tulokkaat linkkejä millä muilla foorumeilla tästä Suprasta jutellaan. On aina kiva seurata taustalta mitä missäkin kirjoitellaan.

    (Joo sen erään foorumin tiedänkin jo.)
     
  18. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Eiköhän luoteta kuitenkin nuihin mittareihin :rotfl:
     
  19. vase

    vase 1st gear

    Ajamalla tuo vanha tojota tulee perille cruisen ja ilmastoinnin säestämänä. Ihan käyttöautoja nää ei enää ole, mutta kesäautoja, eli kadulla näillä aina ajellaan kun säät sallii. Nykyään saa semmosta palikkaakin, ettei ole liian epämukavaa homma. Monilevy hiilarikytkimet sun muut härpäkkeet auttaa kummasti.. :)
     
  20. AGT200

    AGT200 1st gear

    Supra on siis pelin avannu vuodelle 2011. Nyt jäädään odottelee miten 2010 lentokenttien nopein Vette ja muut isot pojat vastaa noihin yhdistettyihin vartti/lentokenttä lukemiin tänä vuonna. Ja voihan tuo Suprakin vielä kesän aikana parantaa. :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!