V8-GTI päivä lauantaina Alastarolla 20.08.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Mopeman, 18.8.2005.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Eli oli tuo Oksasen mosse päivän nopein, huono ei myöskään ole tuo Ritolan "316" bemarin 10.2 kun muistetaan että autolla kierretään myös mutkarataa kohtuu vikkelästi ja usein.
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    1.26 Alastaro ympäri ei ole kohtuu nopeasti...vaan ihan helvetin tolle korimallille...
     
  3. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Samaa aikaa katselin toiselta forumilta, tuo bemukka on yksi niistä mitä voi sanoa suomen nopeimmiksi katuautoiksi.
     
  4. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    Oisko jollain heittää linkkiä, mistä löytyis juttua tosta mossesta tai bemusta, olis kiva lukea mitä kaikkee noille autoille on tehty... :eek: :D
     
  5. HEMI

    HEMI 1st gear

  6. Muki

    Muki Gearhead

    Siitä mossesta olisi tosiaan kiva saada vähän enempikin tietoa. Kas kun on tullut parillakin Elitellä kurvailtua elon tiellä.

    Voisikohan turbomossen rakentajalle ehdottaa Eino Leino - palkintoa, tai jotain vastaavaa, onhan tuo jo kulttuuriteko, ei tuohon joka poika pysty.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kantsii mennä kysymään, omistaja kertoo kyllä jos katsoo sen aiheelliseks. Käsittääkseni sillä oli tuolla melkosia suunnistusongelmia ja olettaisin ton ajan syntyneen väkisin tekemällä. Siitä voi vielä ottaa puol sekuntia veke noilla tehoilla kun laite menee hyvällä pidolla suoraan.
     
  8. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mossen oma kone, hestec, jerico, kahdella ahtimella jotka takapaksissa...

    Kaveri rakenteli pari vuotta sitten myös tbo eliten joka oli 2004 ACS top tenissäkin (vai oliko TCS, no aivan sama), haettiin silloin tuolta Oksaselta aika iso pino aiempien evoversioiden palikkaa ja tuli tutustuttua tuohon keksintöön, ps. näytti olevan tänäkin vuonna leimattu ja muutokset otteessa.
     
  9. Muki

    Muki Gearhead

    Joskus kauan sitten Tikkurilan jonkin koulun vahtimestari - muistaakseni - rakenteli näitä puhallinmosseja. Kertoi jotta sopivin ranskalaisin (?) dieselmoottorin putkin ja passatin männin tulisi joviaali 1.8 litrainen.

    Muistan että se lavapeli suti ihan loputtomasti.

    No, hienoja pelejä, ennakkoluulottomia ja kuten kellot näyttää sangen tarmokkaita.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Orkkis mossesssahan on märät ja yläpäästään "kelluvat" putket, tossa on rakenne kuitenkin muutettu yläpäästä "umpinaiseks". Käytetyt ahtopaineet on ollut parhaimmillaan myös sellasia, että niistä ei parane puhua pienten lasten läsnäollessa.
     
  11. Saku

    Saku 3rd gear

    No omaa on kyllä rakennettu aika paljon, noin tekniikan puolesta. Ulkonäkö on pidetty niin vakiona kuin mahdollista, sleeper ja antituning hengessä. Päänkääntöauto löytyy jo tallista niin tästä on yritetty päinvastaista.

    Vannekoko on 17" jotta sisään mahtuu jonkinlaiset jarrut. Talvella jouduin pitkin hampain luopumaan vakiojakkaroista, ne ovat niin huiman painoiset hiilari/kevlar pulkkiin verrattuna. Keulapainoinen tuo tahtoo olla, lasikuitukonepelti tuli sen takia. Ylimääräisiä mittareita ei ole sisään ruuvattu, seos ja ahtopainemittarit olivat nyt kiinni kun autoa on säädetty. Yleensä ei, säätöihin käytetään tiedonkeruuta. 316 mittaristo on kiinni ja toiminnassa, vaikka aiheuttaakin harmia - jenkamittari loppuu liian aikaisin, eikä pysy mukana ja nopeusmittarin neula pysähtyy aikaisin. Sisustus pidetty vakiona, mm ratti, verhoilut, toimiva kattoluukku.

    Askissa on synkronoinnit ja vinohampaiset rattaat, ihan siviili siis. Vaihdoissa käytetään kytkintä. Taka-akselina ei myöskään ole tyypillistä 4-link/tönkköakseli yhdistelmää vaan bemukan erillisjousitettu. Pyöränkotelot ovat vakiot, joten rengastus on melko vaatimaton. Kiihdytysrenkaan leveys on n. 215. Tasauspyörästössä lukko, spoolilla ei mutka-ajosta tulisi mitään, vaikka driftikisat kyllä sujuisivatkin.

    Moottoripuolella ahdettu kutonen Haltechin ohjauksella. Ahtopaine on niin pieni että perheen pienimmät eivät säikähdä, mutta vanhemmat saattavat nauraa.. No, kova ahtopaine tuo vääntöä ja sillä rikkoo vain osia ja luistattaa renkaita, vääntö on yritetty pitää maltillisena ja hankkia tehoa. Samalla ajettavuus/hallittavuus on parempi. Hissinnappikaasulla mutkaan ajaminen ei ole kivaa. Tai on se, mutta kello ei tykkää.

    Raceosia kyllä löytyy ympäri autoa, mutta vain niistä kohdista missä ne on katsottu tarpeelliksiksi, eivätkä haittaa kohtuuttomasti muita lajeja ja arkikäyttöä.

    Omin käsin rakennettu mukaanlukien auton sähköt, ruiskun asennus ja säätö, lähes kaikki koneistukset ja rst/al hitsaukset. Tämäntyyppiseen monen lajin autoon, vielä kun on erillisjousitettu euroauto, ei muutenkaan löydy esimerkkejä tai valmiita ratkaisuja.
     
  12. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    :lol: Täytyy nostaa Sakulle hattua, hienoa työtä!!! Ja tuskinpa ne vanhemmatkaan nauraa tuolle autolle, ainakaan sen jälkeen kun se katoaa horisonttiin...
     
  13. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Tässä olisi video tapahtumasta:

    mirror: http://racemovie.mine.nu/movies/turbofr ... 8_2005.wmv
    koko: 275.43 MB
    pituus: 34 min
    (aina ei meinaa latautua mutta kärsivällisyyttä, yrittää sitten myöhemmin uudestaan, nopeampi linkki tulee myöhemmin, hidas tämä mirrori.)

    Kommenttia saa antaa, toivottavasti löydätte itsenne. Hieman eurokalustovoittosesti kuvattu, mutta on jenkkejäkin videolla.
     

Kerro tästä muillekin!