V8/GTI-Vauhtipäivä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rusty, 10.4.2007.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo :eek: Ja tämä sama kotkotus jatkuu joka Talvi ja Kevät hamaan tulevaisuuteen asti :poff:
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Hyvä loppunopeus, onnittelut siitä. Edelleen sanon, että tuu ihmeessä oikeisiin kisoihin kokeilemaan, sillä tolla loppuinopeudella tallissasi löytyy 10-sekunnin auto :rotfl:

    Mielenkiinnosta utelen, että mikähän auto se toinen siellä tallissa on, ja miksei sitä näy siellä kisoissa :eek:
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Pannaan taas paremmaksi; toisella katuautolla, jolla tosin ei ajettu enää loppuaikoina talvella ihan siitä syystä, ettei ollut tarvetta, ajettiin 205/75/15 valkosivuilla 11.60/207. Siks ei oltu ajamatta talvella, että olis tarvinut rakentaa; mitä sitä ehjää katuautoa ropaamaan. Renkaat ei edes ollut ihan tuoreet, vaan samoilla "BF Goodrich Lifesaver" renkailla ajettiin samalla autolla jo 1993 12.16. Loppunopeutta vaan oli silloin pari kymppiä vähempi. Silläkin autolla ajettiin myös virallisissa kisoissa, viimeks toissavuonna ja ekan kerran 80-luvulla.
     
  4. mg

    mg Gearhead

    ja vielä soppaa hämmentämään; tuohonkun lisää viel harrasteauton :p
     
  5. kimple

    kimple 1st gear

    Kyllähän mä käyn joka kesä muutamissa kisoissa.
    Esm. Pori, Kiikala. Auto on pun gt corolla.

    Mulla ei ole edes tarkoitus käydä kaikissa kisoissa. Eikä oikeen kerkiäkään kun joutuu käymään kisoissa myös mekaanikkona.
    Ja tä toinen auto on PV. Sihen voi tutustua pari numeroa vanhassa bilsportissa.
    http://img.photobucket.com/albums/v471/ ... /volvo.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v471/ ... MI/pv1.jpg
    http://img.photobucket.com/albums/v471/ ... IMI/pv.jpg

    Enkä jaksa enempiä kirjotella tästä aiheesta. Tuntuu tuo VIPOTTAJAN jutustele olevan enempikin vain pientä pullistelua.

    Kevään jatkot kaikille .
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei se ole pullistelua, ton corollasi oon nähnytkin ja on hieno peli, tarpeeks ovia, sekä etuvetoiseksi todella nopea. Se miks mä tosta jauhan on, että jengillä on ihmeellinen käsitys siitä, että "oikee" kautauto on sellanen jolla ne itse ajaa, ärsyynnyin tosta "oikeita katuautoja" termistäsi. No niin se on oikee katuauto useimpien sellastenkin mielestä yllättäen, jotka ajaa vähän nopammillakin "katuautoilla". Jos se on leimassa, ja jos sillä voi ajaa kadulla poliisiauton ohi, niin katuautohan se on. Yhessä on enempi kompromissia, toisessa vähempi, mutta sellasta "rajaa" ei oikein voine asettaa, jonka jälkeen lakkaa katuauto olemasta jos se noi edellämainitut kriteerit täyttää. Ja jos oikeen tarkalle mennään, niin 5 kg/kw on raja, jota ei muutetulla katuautolla sovi alittaa. Tää koskee kaikkia vehkeitä, myös niitä, joissa ei oo tehoja merkitty otteeseen. Toki, kisassahan
    "on ihan eri säädöt kun liikenteessä", mut onks ne sitten enää katuautoja nekään?
     
  7. kimple

    kimple 1st gear

    Ok :D . Mitäpä näistä muutenkaan kinaamaan.
    Sotket varmaan tuon mun auton kaverin nelivetoon, nelioviseen corollaan..
    Joka on kullan/kuparin värinen. 12,6/en muista lopparia.
    Mun lelu on takatuuppari ja punainen. Nyt pitää jatkaa hommia!!. Moi !
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, niin sotkin; tota takatuupparia en muista, mut en oo muistakseni parina viimisenä kertana tuolla käynytkään, eikä ite ajaessaan muutenkaan kerkee aina niin kauheesti katella ja kierrellä.
     
  9. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Aiheen vierestä, pyöriskelin netissä kaivelemassa tietoa Buickista ja törmäsin seuraavaan informaatioon.

    "The car accelerated to 60 mph (97 km/h) in a respectable 8.9 seconds and could cover the quarter mile in 16.9 seconds at 80 mph (129 km/h). Top speed was 107 mph (172 km/h)."

    Siinä on teille "pullistelua" mun 4d sedan kiskaisee korkeita 16s aikoja :D :D
    Tämä nyt on tällainen kevennys vakavaan aiheeseen :-?
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei mun mielestä etenkään noi V8 Gti, tai edes "oikeet" katukisat oo mitään otsasuonet pullistuen vedettäviä juttuja. Kaikki tekee sitä omien resurssiensa ja halujensa mukaan, motorissa on ihan yhtälailla osia 16 sekan autossa, kun vaikka 12 sekan autossa, ne osat vaan voi olla vähän erilaisia. Ei suorasta ajasta voi kuitenkaan arvioida mun mielestä sitä, että onko suoritus olla "hyvä" vai "huono". Jos auto kulkee 16 sekkaa, vaikka sen kaiken järjen mukaan pitäis mennä 17 sekkaa, niin se on tosi hyvä. Jos taas auto kulkee 12 sekkaa 10 sekunnin osilla, niin se ei ehkä oo niin kauheen hyvä. Mut pääasia on silti olla mukana, ja ehkä kokeilla löytää kehitystä. Ite oon käynyt kellottamassa likipitäen kaikki omistuksessa olleet vehkeet, ja hitaimpiin nähden toi 16 sekkaa on hirveetä haipakkaa. Silti on niilläkin ollut ihan hauskaa, ja vedetty "täysii".
     
  11. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Onnistuukohan 1/4 mile kiskaisu F-sarjan ralliautolla?
    Ei kilpiä.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noihan on tarkoitettu rekisteröidyille ja katsastetuille autoille, mutta missä tahansa "oikeissa" kisoissa onnistuu braketti luokissa.
     
  13. atiko

    atiko 1st gear

    Varmasti onnistuu, kilvet kiinni ja menox. Eipä tuolla ennenkään kaikki laitteet ole rekisterissä ollut. Bräkettiin osallistumisen luulisin olevan vaikeempaa. Lisenssi, bensalinjat ym.
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kuulostaa tutulta autolta, ettei vaan löydy toi Löijy nykyään tosta mun tallista :rotfl:

    Mutta saat toki sitä edelleen kisoissa ajella, jos siltä tuntuu, vaikka vaan verestelläksesi muistoja :rotfl:
     
  15. Ezy

    Ezy 1st gear

  16. kimple

    kimple 1st gear

    No voisin kuvitella että pääsisi. Muistaisin että forssan pojat kävivät kiihdyttämässä mikroautolla jossa oli 600:sen hondan kone joku vuosi sitten.
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En olis kauheen pettynyt, vaikkei pääsiskään. Ainakin asia kannattaa etukäteen selvittää FHRA:n toimiston kanssa. Onhan siellä välillä ollut muitakin vehkeitä, ja iltapäivällä on yleensä homma sen verran hiljentynyt, että silloin on ollut aikaa vähän muidenkin testata tai ajella lisenssilähtöjä. Mut sehän ei oo ton päivän tarkotus, vaan se on nimenomaan pyhitetty noille "rehdeille katuautoille", autot jotka ovat kilvissä ja leimattuja. Niin kauan, kun niillä ajoahaluja riittää, pitäis niiden mun mielestä saada ajaa. Jos rajasta lipsuu, ni kenen kohdalla lipsutaan ja kenen ei, ja kuka jää sen takia ajamatta? Kellottamiseen löytyy kyllä muitakin mahdollisuuksia, ennen kauden alkua pitäis olla testipäivät, ja kisoissahan pääsee ajamaan braketissa kun auto vaan täytttää turvasäännöt.
     
  18. Ezy

    Ezy 1st gear

    just sen takia kysellään että sais ajan ajettua jonka perusteella vois auton kaaria yms. turvallisuus tarpeita rakentaa sääntöjen mukaisiksi. tavallisella asvaltilla pito on sen verran heikkoa ettei siitä saa selvää aikaa.
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noi perusasiat, eli kardaanilenkit, bensalinjat, vyöt jne pitää kuitenkin olla, ja ennen kuin autolla on ajettu, ni ei tietenkään voi tietää millasia turvavarusteita siinä pitäis olla. Eli, kun tulee kisaan, niin auto leimataan, kun ei oo tietoa mitä se kulkee, niin ei oikeen voi vaatia kaaria tms. juttujakaan, jotka nytt ei oo ihan ilmiselviä. Jos auto sitten kulkee "liian kovaa", niin puutteet pitäis laittaa kuntoon seuraavaan kilpailuun. Mut kantsii tosiaan soittaa tonne toimistolle ja kysyä sieltä, ei ne pure. Kovaa.
     
  20. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Kimple:
    "No voisin kuvitella että pääsisi. Muistaisin että forssan pojat kävivät kiihdyttämässä mikroautolla jossa oli 600:sen hondan kone joku vuosi sitten."


    Lauantaina Forssan pojat menee kellottamaan Turbo Raptoria Turkuun. :)
     

Kerro tästä muillekin!