V8 Jet Boats?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bomber#1, 29.6.2013.

  1. obergc

    obergc Gearhead

    onx kellään ylimääräista pakoputkilaippaa peräpeiliin,oma hapettunut puhki..
    crisu 040-7506567
     
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Kymysys perämoottorimiehille?

    Nyt kun tuo isolohkoinen lumilauta jäähdyttää moottorin raakana ja imee veden suoraan jetin kautta koneeseen ja sieltä ulos niin ongelmaksi meinaa muodostua koneen liian kylmänä käyminen. Voiko tai auttaako mitään jos kuristaa perälaudan läpitulevaa veden ulosheittoreikää vai tekeekö se lisää painetta letkuihin yms?
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    ylimääräisen veden kuuluu ohittaa moottori ja moottorin termari säätää sen miten paljon jäähdytysvettä tarvitaan.

    Raakavesikoneessa on yleensä spesiaali termarinkoppa joka yhdistää ylä ja alavesiletkut. Tämän letkun kautta ajetaan raakavesi läpi ja osa menee moottoriin (termari säätää tätä) ja loppuvesi menee ohi moottorista.
    Hyvin yksinkertainen härveli... ja näin siis sellasessa laitteessa jossa se perämoottorin näkönen härveli roikkuu moottorin perässä :)

    http://www.michiganmotorz.com/stainless ... p-274.html
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja himpun saa lisätehoa, kun säätää osan poistovedestä erillisellä letkulla peräpeilin läpi, mutta pitää olla tarkkana, ettei pakoputki kuumene liikaa.

    Hantta
     
  5. jan13

    jan13 2nd gear

  6. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Mulla menee toi nyt silleen et tulee lohkon edestä toisesta sisään ja toisesta ulos, heittäen poisto veden suoraan letkulla perän läpi ulos...
    Aikaisemmin se tuli myös sen termarikopan kautta jossa ei ollut termaria ja lämmöt oli koko ajan yli 200faarenhaittia
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    olisko sulla kuvaa siitä miten letkut menee?
    pitäis suomen merissä kyllä jäähdytystehon riittää...
     
  8. paja1

    paja1 Double Gearhead

    aika outo kierto jos toinen puoli saa veden vasta kuumana imusarjan termarikanavan kautta.tulis mieleen että toinen puoli ei saa edes kunnollista kiertoa kun vesi valuu imusarjasta suoraan poistoputkeen. tossa meitin paatissa meni molemmista lohkon reijistä sisään ja tyhjän termarikopan kautta putkiin,niin lämpömittari ei meinannu edes värähtää. eli "kylmänä" kävi kokoajan.
     
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Sori äijät, ei pitäis kaljapäissä tänne kirjoitella mitään :D

    Jees, eli siis lohkon päästä tulee sisään jäähdytysvesi ja termarin kopasta lähtee toisesta letkusta ulos koneen jäähdytysvedet. Termarin kopan toinen lähtö menis pakosarjojen jäähdytykseen, mut sen oon pitänyt kiinni kun en luota siihen ettei heitä liikaa vettä pakosarjojen sisään/sitä kautta vahingossa pyttyyn.

    [​IMG]
     
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mites teillä nyt sit menee jäähdytys tai miten ratkaisitte ton ongelman?

    Btw. Joko Ski Boat on saatu vesille uudella tekniikalla?
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Eli jetti painaa raakaa merivettä paineella molemmista "vesipumpun" reijistä sisään ja vesi menee moottorin läpi ja purkautuu termarin kautta yhtä (pikkurillin kokoista) letkua pitkin peräpeilin läpi takas mereen.
    Ajossa sieltä peräpeilin läpi pitäis lentää ainakin parin baarin paineella vettä. Oletko kattonu et lentää?
    Vois koittaa jos sen termarilta lähtevän (nyt tulpatun) letkun avais ja antais siitäkin veden poistua mereen... Sais lisää virtausta. Kyllä isolohkon pitäis jäähtyä kun sinne tungetaan kylmää merivettä.
    Tuollainen peräpeilin läpi vedetty jäähdytysveden poisto varmaan kannattais muutenkin suunnata yläviistoon niin näkee heti jos jäähdytysvesi ei jostakin syystä nouse esim. kovemmissa nopeuksissa.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kysytääs täältä

    Miten helppoa on korjata lumipainuma vikaisen veneen pohja

    Materiaali kuulemma on ABS muovia ja valmistajalta kuulemma saa korjaus paloja


    Vene on ollut säilytyksessä kuormalavojen päällä ja lumet sisällä

    Näkeekö tollaisesta muovi veneestä onko köli painunut sisään lasikuituisestahan sen saattais kait nähdä hiushalkeamista kölin vieressä
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Suoranaista ohjetta en osaa antaa, enkä toivo muidenkaan antavan, jotka muovia eivät tunne, sillä tuo ABS on aika kimurantti materiaali, ja edellyttää ehdottomasti valmistajan materiaaleja ja ohjeita!!

    Hantta
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Minkä vuotinen toi Paja1:sen Sleeckrafti on ja mikä kokoinen kattila siinä nyt on?

    Ollaan tuolla koitettu vähän kartoittaa Suomen Ski-Jet-Drag Boat kalustoa, et millaisia hylsyjä löytyy mistäkin päin Suomea?: https://www.facebook.com/groups/1866714 ... 8/?fref=ts

    Jostain syystä näyttäis kalusto olevan aika Turku painoitteista? 8)
     
  15. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear

    Tällainen amme saapui juuri rapakon takaa. :wink:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  17. paja1

    paja1 Double Gearhead

    vm -88 ja pata on nyt 454... ainakin toistaiseksi :odroll:
     
  18. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear

    496 CID BBC ja 8-71 Dyers bloweri. Dynolaput 848hp / 1044Nm. Jenkeissä ajettu 78knotsii ja kovempaa ei kuulema uskalla ajaa. (Saas nähdä uskaltaako itse ajaa edes 50solmua) :lol: Berkeleyn jetti jne. Vuosimallista ei tietoa, jenkki TITLE on 2003'. Avenger taitaa olla merkiltään. 8)

     
  19. paja1

    paja1 Double Gearhead


    onko tietoo millä impellerillä toi berkele on ja onko mitään lisäherkkuja? droopsnoottia,diverteriä jne... jos mahdollista nii laita kuvia?
     
  20. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear

    Jostain kuiteista katsoin että impeller type A ja malli olis 12JG. Lukee jetissä. Ei sano mulle mitään. Mitä teille? Pistän kuvaa kun ehdin.
     

Kerro tästä muillekin!