V8 Jet Boats?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bomber#1, 29.6.2013.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tos myynti-ilmossa muuten oli hauskasti "älä tinkaa soittamalla lisätietoja"! Milläs vitulla nit sitte pitäis tingata, kirjeelläkö?
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Taitaapi puuttua piste siitä välistä :)
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oli näköjään Jarmon namböörd josta ei voi tinkata lisätietoja :rotfl: .
    Pikku OT niin toi oranssi malibu on ilmoitettu finaaleihin :odroll: .
     
  4. olli l

    olli l 1st gear

    Vois olla ylimaarainen -70 luvun lopun Crusader Pantherin jetilla myynnissa. Ollut BBC, nyt ilman konetta. Muuten taydellinen kaikilla marine kamoilla, pitaen sisallaan jaahdytetyt pakosarjat. Voit laittaa iso tai pikkulohkon jolloin voin pitaa pakosarjat ja hinta putoo. Hintaa pitais saada kolme ja puol sarjoineen kolmonen ilman. Vene on Uudessakaupungissa. Suomeen rekisteroity kuten karrykin joka kuuluu hintaan.
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Joo tuli tollanen katiska hoidettua Suomeen, eli yksi jettivenepäristin taas lisää tähän maahan. :rotfl:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Bongasin tän kuvan tuolta stadin cruising osiosta:

    [​IMG]

    Onko jonkun OD:lla vierailevan jolla ja millä tekniikalla mahtaa olla?
     
  7. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    On se täällä od:lla.Pikkulohko on ja kertoo varmaan ite lisää.
     
  8. Batman

    Batman Gearhead

    Ekalla sivulle linkittämässäni videossa näkyy sama vene vauhdissa http://www.youtube.com/watch?v=clATblRSWvg

    Eli vuoden 1976 Sidewinder ja chevyn 350.
    Jettinä on tossa mainoksessakin näkyvä Berkeleyn 12JC johon oon vaihtanu Place Divertterin peräosan. Trimmi systeemi kannattaa hommata Milleriinkin jos siinä ei semmosta jo ole, ja molempia kokeilleena älä osta manuaalista vaan ehdottomasti hydraulinen.
     
    MadMike tykkää tästä.
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    No katos niinpä onkin sama peli.

    Kuskaatko laitetta trailerilla aina mereen vai kelluuko se jossain laiturissa kesät?
    Mites tossa pelissä toi vesijäähdytys toimii, kierrättääkö merivedet koneen läpi?
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    me ollaan aina pidetty trailerilla tota omaa. ei jotenkin vaan viitsi jättää sitä laituriin,saattaa kiinnostaa jotakuta lähtee vaikka ajelemaan tai muuten vaan vandalisoida.Parhaitenhan se säilyy kun Leinomaisesti ottaa ajelun päätteeksi ylös ja pesee paskat ja suolat pois. nykyisin on sleekcraftissa makeevesisysteemi ja taitaa olla tossa sidewinderissakin.
     
  11. Batman

    Batman Gearhead

    Trailerilla yöpyy, en oo koskaan pitäny vedessä kahta päivää pidempään ja silloinkin olin vanhempien mökillä jossa on laituri muutaman metrin päässä talosta. Pajan mainitseman ihmisistä johtuvan riskin lisäksi näiden rakenne ei oo oikeen vakuuttava, vuotavat aika helposti muutamasta paikasta ja mitään vaahtoja tai muita kellukkeita ei ole, laituriin uponneena mä aikoinaan ton ostinkin. Mataluuden takia ei tarvita kovinkaan isoja aaltoja että vettä roiskuu jo sisään.
    Merellä ajon jälkeen oon aina huuhdellu letkulla suolavedet pois järjestelmästä, onnistuu helpolla kun laittaa sopivan hanan ja liittimen jetistä lähtevään letkuun.
    Jäähdytys mulla menee jetiltä ensin öljynjäähdyttimeen ja siitä takapenkin alle omatekoiseen lämmönvaihtimeen ja sieltä molempiin pakosarjoihin ja lopulta pakoputkiin vähän kollektorien jälkeen. Moottorissa glykoleita kierrättää tavallinen autonvesipumppu.
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    juu meilläkin on automaattipilssi ettei joka minuutti tarvi vahtia jos vkonlopun mökkeilee. varalaitaa kun tossa vissii on jotain 15-20cm täysillä tankeilla. ja nämä kun ei ole ihan jokapäiväsiä näkyjä niin silloin kun toi oma hommattiin niin kuulin että porukkaa oli ihan kiivennyt laiturin portin yli päästäkseen ihailemaan lähempää kun jätettiin päiväksi parkkiin...
     
  13. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Ok, mistä olet tota venettä laskenut Stadin edustan vesille ja tarviiko noin vanhoissa botskeissa olla mitään huomiovaloja etc?
     
  14. Batman

    Batman Gearhead

    Yleensä oon laskenu joko Jollaksesta tai Naurissalmen pusikosta. Jollaksessa on kaks hyvää ja pitävää betoniluiskaa V-maxin edessä ja tota Naurissalmea Kulosaaren sillan vieressä oon käyttäny kun mulla oli siellä aikanaan venepaikka, siellä ei oo oikeeta luiskaa vaan karkeaa hiekkaa oleva ranta joten olis hyvä olla nelivetoauto.
    Noita luiskia on stadissa vaikka kuinka, mut monissa on ikävän vähän parkkipaikkoja trailerille ja autolle, Jollaskin on varsinkin kesäviikonloppuisin usein ihan tukossa vaikka onkin iso alue.

    Valojen pakollisuudesta en oikeestaan tiedä, mulla on vaan noi keulassa näkyvät punanen ja vihree pikku tuikku. Muistaakseni pakollisten valojen määrään vaikutti veneen koko ja ainakin perävalo mullakin pitäis varmaan olla.
    Oikeesti pimeessä on sen verran vittumaista tämmösellä ajaa et ei oo tullut kokeiltuakaan kun pari kertaa.
     
  15. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Uskaltaako tollasta "raakavesijärjestelmäistä" uittaa sit ollenkaan tuolla merivedessä vai syövyttääkö suola lohkon ja kannet samantien?
     
  16. Batman

    Batman Gearhead

    Uskaltaisin väittää et jos venettä ei säilytetä aina vedessä ja jaksaa ajon jälkeen huuhdella paikat makeallavedellä niin meidän merien "suolavesi" ei tee koneelle yhtään mitään.
     
    MadMike tykkää tästä.
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Hyviä tipsejä ja noi mestat onkin aika kulmilla. Thanks.

    Heitetään nyt sit samaan kyselyripuliin, et mitkäs hyvät veneilyjärvet on lähinnä pääkaupunkiseutua ja missä niissä on hyvät laskupaikat?
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Oisko sulla kuvaa tosta hana/liitin viritelmästä?
     
  19. paja1

    paja1 Double Gearhead

    meilläkin oli monta vuotta raakavesijäähyllä ja ihan aluimusarja eikä se vielä oo menny mikskään. konekoppaa kun ei ole niin se päälle roiskunut merivesi tekee paljaille alumiiniosille pahaa jälkeä yllättävän nopeasti jos sitä ei pese pois.
     
  20. Batman

    Batman Gearhead

    Ei oo missään netissä, mulla oli iso kasa kuvia sivuillani mut ne on hävinny johonkin, ilmeisesti saunalahti luuli niitä unohdetuiksi kun en päivittäny muutamaan vuoteen..

    Mutta periaate on simppeli. Jetin kuvusta akselin vasemalta puolelta lähtee jäähdytysvesiputki johon on liitetty tavallinen pallohana, hanan jälkeen on T-haara josta suoraan vesi menee lämmönvaihtajalle. T-haaran sivuun lähtevään haaraan on laitettu puolenmetrin letkunpätkä jonka päässä on toinen pallohana ja puutarhaletkuun sopiva nippa. Ajaessa eka hana on auki ja toka tietysti kiinni, huuhdellessa eka laitetaan kiinni ettei huuhteluvesi valu jetin kuvun kautta pihalle.
     

Kerro tästä muillekin!