V8 Jet Boats?

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bomber#1, 29.6.2013.

1. No onnistuhan se ,tossa yläpuolella on kuvia.

2. Bomber#1

Bomber#1 Gearhead

Ei oo öljyjäähdytintä tossa kipossa ja mullakin saattais jäädä tollaset Bassetin pakosarjat ylimääräiseksi, jos kiinnostaa?

3. Bomber#1

Bomber#1 Gearhead

Oval port kannet on ”349”, täysin koskemattomat ja listan mukaan 122cc palotiloilla. Eli ihan ok lähtökohdat, mut mm. pientä "ohipuhallusta" jostain syystä havaittavissa. :lol:

4. max

max Gearhead

Ovatkohan kuitenkin "049" kannet,noi valunumerothan on usein vaikeasti tulkittavia.
    No, jos noi on ihan huonot,niin mulla on kaksi paria LS-5 kansia,ja toiset niistä on jouten.Hintaa niillä 350€.

5. Noi ylemmässä kuvas olleet merkkarin sarjat on myyty , muut vielä jäljellä.

6. Batman

Batman Gearhead

No tietysti ne oli just ne jotka olis mahdollisesti voinu mullekin sopia.

7. Batman

Batman Gearhead

Mä vähän vierastan noita "water injected" sarjoja ja ajattelin ainakin näin aluksi yrittää ettiä oikeella vesijäähdytyksellä olevat.

Miks ne ylimääräiseksi jäisi? Ettei vaan ois turboja tulossa??

8. Mikä vene? Noi miun sarjat on kaikki vesivaipalla jäähdytettyjä , toisissa vesilukot ja noi taiteellisen näköset tarkotettu menemään takalaidan yli.

9. Batman

Batman Gearhead

Veneen puolesta sopisi kyllä noi vanhat "log" malliset sarjatkin, semmoset tässä on alunperin ollukkin 455cid oldsin kanssa.
    Nykyiset suunnitelmat ja trimmipumpun yms. lisävarusteiden sijoitus vaatii kuitenkin ylöspäin suunnatut pakosarjat.
    Noi pitkät valutorvet olis kyllä ihan helvetin hienot, mutta eivät oikeen sovi mun veneen tyyliin enkä viittis muutenkaan pilata tommosia suolavedellä. Missä kohtaa noissa vesi sekoittuu pakokaasuihin? Vai sekoittuuko ollenkaan?

Glenwood marinen luettelossa oli muuten noita pakosarjoja ja jopa torviakin vielä tarjolla, tosin torvet oli ilmeisesti poistuva tuote.

10. Bomber#1

Bomber#1 Gearhead

Minkälaisia noi "jettipohjat loiskelevyllä" on, löytyiskö mistään kuvia?
    Nyt oli vain tollanen syvempi normaalipohja.

11. Batman

Batman Gearhead

Esim. tämmösiä: http://www.jegs.com/i/Milodon/697/31557/10002/-1

Ei mitään ihmeellistä ja toimii tietysti tavallisellakin, mut noihin mahtuu enemmän öljyä ja niissä on yleensä kiinteät loiskelevyt ettei tartte laakeripukkien pultteihin kiinnitellä.
    Mulla on nykyisessä koneessa itte suurennettu pohja ja pieni mercruiserin öljynjäähdytin kun jenkkilän asiantuntijat kovasti varoittelee että jettiveneissä ja veneissä yleensäkin öljyt kuumenee. Suurempi öljytilavuus varmistaa myös ettei hi-volume pumppu ime pohjaa kuivaksi. Loiskelevytkin on varmaan veneissä hyödyllisiä ainakin jos aallokossa meinaa hyppiä.

12. Bomber#1

Bomber#1 Gearhead

No itse asiassa laakeripukeissa oli kiini tollanen "loiskelevy", mut joo ehkä värkätään jotain sinne ite.
    Laitatko vielä kuvaa tai linkkiä tosta öljynjäähdyttimestä?

Oli muuten motti vähän rempan tarpeessa, männänrenkaita poikki, ohivuodot tapissa useammassa sylinterissä ja lakrutkin ihan morjens.., puhumattakaan ahdin käyttöön sopivista puristuksista ja jostain traktorikäyttöön suuniteltusta nokasta olemattomilla nostoilla?!

13. Batman

Batman Gearhead

http://www.cpperformance.com/c-731-tube ... olers.aspx
    Mulla on tommonen ekan kuvan näkönen, alunperin ilmeisesti ohjaustehostimelle tarkoitettu pikku pötkö joka löyty US-Partsista halvalla. Jos on rahaa niin samalta sivulta vähän alempaa löytyvä termostaatillinen olis varmasti hyvä joka tilanteessa.

Vaikka koneesta löytyvät vauriot ja huonot/väärät osat aina ikäviä yllätyksiä onkin niin jos oikeen halutaan olla positiivisia ja nähdä väkisin hyviä puolia: Voi tulla aika ikimuistoinen enskauden eka ajelu jos Milleri kerran kulki mukavasti jo tollakin kokoonpanolla.
    Mä en oo omaa mottia ehtiny vielä avaamaankaan, sen kyllä pitäis olla just rempattu mut katotaan nyt..

14. Bomber#1

Bomber#1 Gearhead

Kiitos jälleen kuvalinkeistä, mut miten tollanen jäähdytin hoitaa sen jäähyttämisen? Prätkässä mulla on samantapainen mutta se on vesijäähdytteinen pökäle, mitä toi ei ilmeisesti ole...

Samaa naureskeltiin ton moottorin osalta, et miten helvetissä se meni niinkin hyvin, nyt kun näki koneen kunnon ja "viritys"asteen. :rotfl:

15. Bomber#1

Bomber#1 Gearhead

16. Batman

Batman Gearhead

[quote="Bomber#1

Kiitos jälleen kuvalinkeistä, mut miten tollanen jäähdytin hoitaa sen jäähyttämisen? Prätkässä mulla on samantapainen mutta se on vesijäähdytteinen pökäle, mitä toi ei ilmeisesti ole...

[/quote]

Noi on kaikki vesijäähdytteisiä. Vesi menee päistä sisään ja öljy noista kuvissa ylöspäin olevista liittimistä.
    Mä laitoin omani heti jetin perään, eli jäähdytysvesi menee ekaks öljynjäähdyttimelle.

17. Bomber#1

Bomber#1 Gearhead

Noi on kaikki vesijäähdytteisiä. Vesi menee päistä sisään ja öljy noista kuvissa ylöspäin olevista liittimistä.
    Mä laitoin omani heti jetin perään, eli jäähdytysvesi menee ekaks öljynjäähdyttimelle.[/quote]

No perkele ilmankos ne näytti samanlaisilta. :rotfl:

Btw. tuolla gaybook.com Jet/V8 vene-tukiryhmään: https://www.facebook.com/groups/186671421521958/
    on ilmestynyt todella asiallisia kotimaisia kippoja kuten tää ahdetulla fordin isolohkolla varustettu sliipperi tai mikä helvetin kapistus toi ikinä nyt onkaan. :lol:

18. Tosta yellow banana:sta oli hyvä juttu Vene-lehdessä... heppu oli kyllästyny häviämään kalstusveneiden nopeuskisassa.

19. 440

440 Gearhead

8) http://www.youtube.com/watch?v=8aVbpqQrHcw :poff: K.S 16.11.2013 19:21 (M: GM performance parts isolohko Chevy ZZ572/620 HP)
    Tulokas, Helsingin maalaiskunta, Rekisteröitynyt: 06.08.2006 09:57, Viestit: 99

Kolmisen tuhatta ajettu täysin ehjä katukone
    Demon kaasari vaihdettu Holley 1000 cfm racemalliin
    Myös jakaja vaihdettu MSD billetiin!(MSD 6-AL boxin kanssa)
    Tällä koneella voi ajaa kesälomareissun Ivaloon ja takas tai vetää varttia koko päivä ilman ogelmia!

http://www.chevrolet.com/performance/cr ... 2-620.html

Maksoi uutena suomeen tuotuna reilu 15 tuhatta, tämän hinta on alle sen!

Tiedustelut ja tarjoukset YVnä Kiitos :) K.S:llä oli myyntiosastolla tälläinen ilmoitus :eek:

20. paja1

paja1 Gearhead

nonnii. siittä pomperille kattila,kai tolla jo kerkiäis puotilasta karhusaaree olusille :rotfl: olen koittanu kysellä ennenkin mut ei taida näillä leveysasteilla olla ketään kuka olis enemmin vihkiytynyt noitten pumppujen sielunelämään... sinänsä aika simppeli keksintö mutta ei varmaan haittais jos lisää sais tietoa ja kokemuksia. juutuubastakin kun kattelee näitä niin ei ne amerikan joetkaan isoista pumppuisolohkoista huolimatta näytä aina saavan sitä voimaa siirrettyä veteen asti :odroll: vaikka kuin vehkeet räyhää niin kalastajaeemeli vetäsee busterilla vielä ohi verkoille mennessään :poff:

Kerro tästä muillekin!