V8 koneen vaihto A malliin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja totot, 3.6.2015.

  1. totot

    totot Gearhead

    V8 lättäpää tai kansiventiili A malliin mitä muutoksia tarvii ?
     
  2. lake ender

    lake ender Gearhead

    No äkkiseltään tulee mieleen rungon boksaus, x-mallinen keskiristikko, kunnon ohjaus, erillisripustukset tai 4-linkit eteen ja taakse, 2-piirijarrut, levyt vähintään eteen
     
  3. Ilari

    Ilari Gearhead

    Meinaatko kiinnityksiä? Tuleeko lättiksen kanssa orkkis vaihdeloota? Itse vaihtaisin samalla jonkun muun laatikon. Jos käytät orkkis perän niin 39-mallin top loader 32-mallin takakiinnityksellä vois olla bueno. Kiinnityksiksi taakse 32-tyylinen k-palkki ja eteen itse tehdyt motinkiinnikkeet. Tai sit tarvikkeet, mutta helpot tehdä itsekin. Syyläri pitää modata letkunlähtöjen osalta vähintään. Lättis mahtuu ilman tulipeltimuutoksia.

    Sit laittaisin nestejarrut ja boksaisin rungon. Lättiksen kanssa riittää yksipiiriset nestejarrut. 32-tyyliseen k-palkkiin saat kiinni 32-mallin V-tuen, niin ei tarvii nelilinkkejä tehdä.
     
  4. BBC

    BBC Guest

    Juuri viimetalvena tein erääseeb a-fordiin kaikki tarvittavan.
    - kone v8 lättis ja uudempi laatikko
    - rungon boxaus
    - 1932 k-member, 1932 pedaalit
    - 1940 pääsylkkä, jarruputkistot ja 1940 jarrut joka kulmalle
    - heavy akseli, drop jousi, perssit ja muut romut
    - vega + hilut, fourty style column, banjo ratti
    - peltisarjat, konekorvat v8 truck korville
    - 15mm vesivanerista uusi lattia, akkuteline upotettuna
    - 1932 käsijarrukahva ja 1939- muut vermeet
    - splitatut 1933-34 wishbonet
    - lakester peltisarja
    - kasin syylärin ja 1932 maskin asennus

    ja kummasti pukee A-fordia eikä tule minkään "hilanvitkuttimen näköinen", vanhanliiton tyyliä ja näköä.

    ah
     
  5. totot

    totot Gearhead

    Meneekö pelkällä muutoskatsastuksella vai pitääkö olla muutoslupa?
     
  6. BBC

    BBC Guest

    Ei mitään havaintoa kun itsellä ei ole yhtään A-fordia.
    Joskus oli A-koppainen, mutta paperit ja runko oli 1932.

    Eikö se selviä siitä kun tekee semmosen ja menee leimaamaan.
    Hyvin ja järjellä tehty on puoleksi hyväksytty,... tai jotain sinnepäin.

    ah
     
  7. Ilari

    Ilari Gearhead

    Lättiksiäkin on moneen lähtöön. Jos teet pienemmällä lättiksellä ja vaikka 32-mallin v-tuella ja mehujarruilla, niin tuskin tulee isoja ongelmia konttorilla.

     
  8. Konemies

    Konemies Gearhead

    Mielestäni lättiksenkin V-8 vaatii poikkeusluvan. Sehän menee yli 30% tehoissa kun alkuperäinen on 40 hv.
    SBC 305:selle olen parit lupahakemukset A-malliin tehnyt jotka on mennyt läpi. Lake ender kertoi hyvin mitä muutoksia tarvitaan.
    Pitkittäisohjausta ei hyväksytä. Rummut saattaa kelvata eteen jos on tarpeeksi tehokkaat.

    t. Jyrki
     

Kerro tästä muillekin!