V8 lehdestä: Forssan pick-nick..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja ^C.C^, 26.6.2005.

  1. fisu

    fisu Gearhead

    kyllähän tuå stw palvelee ainakin perheellistä paremmin harrastekäytössä, tungeppa 2d ht mustangiin 3 lasta, 2 aikuista, 1 rotikka ja vielä 1 mastiffi, pitäis vissiin jotain evään tynkääkin ja vaihtovaatetta saada mahtumaan ja tuo muuli-kärry ei oikein mielestäni istu mustin perään 8)

    ja onhan tuålla ihan v#tun paljon parempi ajaa työmatkatkin kuin sillä 3:n K€:n hiassella :rotfl:
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, jos toisten autoista saa harmaita hiuksia tai ällötyskohtauksia, niin kannattaa jäädä itsekin porttien ulkopuolelle.
     
  3. ajw

    ajw Gearhead

    no mitäs jos meikäläinen nyt sitten paukkaa paikalle farkku letukalla vm. '83. eikä ole muuten mikään piilofarkku vaan orkkis suomiauto ala raatovankkuri (8xpehmoset jakkarat). eikös tämä ole jo pala suomen autohistoriaa? vai olenko väärässä?!? ainoa modifiointi on käytännöllisyyssyistä takalasien tummennus.

    niin joo - eikös nämä picknick päivät olekin harrasteautotapahtuma? eli jokainen raahatkoon paikalle oman harrasteautonsa. mielestäni ihan suoraan sanottuna nuo museoporukat voisi alkaa pikku hiljaa nöyrtymään ja ymmärtämään myös toisenlaista harrastelua autojen parissa. esim oma unelma-autoni on dodge coronet stw ja MATTAMUSTANA. eihän me kaikki miehetkään pidetä pelkästään vaaleista naisista - kuten minä; heh. ja mielestäni autot on tehty ajettavaksi - ei tallikoristeiksi. huomioikaahan, että nämä ovat sitten meikäläisen mielipiteitä - eivätkä ne tästä varmaankaan tällä iällä enää muutu.

    nii ja tilojen puolesta ei voi harkitakaan esim porrasperäisiä > 2*aik,4*napero+iso ja karvainen mulliturpa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    No niin,
    1 kpl rumaa vania ei ole tulossa raviradalle vaan ajattelin, että jos sen jättäisi parkkiin jonnekin lähiseudulle yöksi niin pääsisi mukavasti KÄVELLEN ihmettelemään niitä harrasteautoja aamulla.. Oliskohan hyviä ehdotuksia rauhallisesta parkkiksesta siedettävän kävelymatkan päässä??

    En muuten ole haastamassa riitaa, koska olin jo ennen tämän lukemista päättänyt toimia näin.
     
  5. balez

    balez 1st gear

    lauantaina jo forssaan ihmettelee... tosin en mee nukkuu raviradan läheisyytee telttaa.. vaan viel onnistu saamaa hotellist huonee :D muita tulossa pumpulipilvee(hotellin nimi) vai mikä olikaa :D 8) meen jo yhdeksältä jonottaa että pääsis raviradalle omalla härpättimellä :wink: :lol: kohta alkaa mexican leffa...heelmi..."eel caaminooo " :lol:
     
  6. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Hyvin sanottu siellä perällä.
    Ja siis alunperin tarkoitin sitä, että jos ja kun jollekin piilofarmari on harrasteauto, niin alueelle vaan. Mulle se ei sitä ole (niin hienoja atuoja kuin ne onkin), jos ei lasketa pakollisia harrastustuokioita muijan tai katsastussedän mieliksi...
     
  7. FuzzyDice

    FuzzyDice Gearhead

    Mutta taas itse tapahtumaan liittyen: Moneltas ne portit raviradalle oikein aukeaa?? Pitäs varmaan tietää, mutta... :oops:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos nyt ihan pakko meitsinkin on tuota kaikkea edellä lukemaani tiivistää, niin voi jestas. Mitä ihmeen porua toi on kuka saa tulla milläkin? Empä ole koskaan törmännyt ongelmaan mahtua egoineni muiden sekaan piknikkiin, ja onhan kaiken kirjavaa kärryä alueella ennenkin nähty. Ja tosiaan joka vuosi paikalle on ilmestytty ajoissa, aikainen lintu madon syö, sen nyt luulisi jokaisen tajuavan.

    Varmastihan se ottaa päähän jos joku pystimagneetti-mobilisti lullansa kanssa ei mahdu alueelle sekunnissa kesken pahimman ruuhkan. Tästä syystä vissiin tuunattu -79 satakakslaiska viiju tai räjähtänyt teipattu rokkikiesi raviradan pääkallopaikalla pistää kyrsimään oikeen olan takaa. Jos tämän asian kanssa on vaikea elää, niin mikä estää ilmestymästä porttien eteen klo 4:00 jotta varmasti on ekana sisällä. Tai hommata oman näyttelyosaston myyntikojuineen, jotta saa ajaa kantojuhta-tarkoituksessa alueelle uuden karheen BMW Touringinsa junttikansalle nähtäväksi. Missä muualla sitä pieni ihminen voi esitellä törkeen kalliita alumiinivanteitaan ja kärryn sisustaan itse upotettuja sinisiä ledivaloja. Hei haloo, päteä siellä haluaa itse kukin, joka autonsa alueelle apinan raivolla haluaa tuoda. Joku jalkaisin paikalle suunnistava taas voi vapaasti oksentaa aina tietyn merkin nähdessään, jos näkee sen identiteetilleen tarpeelliseksi. Eipä täyty kameran filmi mullakaan jokasortin euroautoista, mutta eipä ole asia koskaan hirveästi itkettämäänkään pistänyt. Ehkä olen kriittisenä esteetikkona liialti maailman rumuuteen tottunut.

    Pitikö tämäkin nyt siis suoraan sanoa... Tuurilla ne laivatkin seilaa ja kukin voi hiljaa mielessään toivoa, että tällä kertaa paikalle pestatut porttivahdit ovat tiettyä omaa ideologiaamme kannattavia pikkuhitlereitä, jotka päästävät alueelle vain juuri meitä miellyttävät kulkimet. Voiko joku tosiaan vielä elää siinä naiivissa mielikuvassa, että yksikään tapahtuma tässä maailmassa olisi koskaan miellyttänyt joka ainoaa itsenäisesti ajattelevaa ihmistä?

    No oli miten oli, mielestäni tunnelma on tärkein, mieltä rauhoittava gasoa nielevä puksutus, yleensäkin reissuun tai tapahtumaan lähteminen ja matka itsessään. Se miten hauskaa ja miten paljon nähtävää päätepisteessä on, on ihan vain omista fiilingeistä kiinni. Reilua elämä harvoin on edes hyvin järjestetyllä ja suunnitellulla roadtripillä. Ehkä tosin jollain Swätimaan kuninkaalla.

    Ristiriidatonta, ongelmatonta ja seesteistä autotapahtumaa kynsin ja hampain puolustava kommentaattori voi ihan vapaasti painua järjestämään oman alansa salaparkin pyhähyvyysjärven helmisaareen. Toisaalta kellepä siellä sitten elvistelisivät... kunnei näkyisi vertailukelpoisia romulinttoja mailla halmeilla. Tylsää taitaisi olla niissäkin pileissä.

    No ehkä kuitenkin hyökkäävän ja mustavalkoisen esitykseni jälkeen mainitsen, että jonkun fiksun edellä mainitsema piknikin laajentaminen kahteen päivään vaimentaisi järkevimmin tältäkin mika_olla_harrasteauto-kitinältä taajuuksia muutamaksi vuodeksi. Tuskin piknikkiin nyt vieläkään silti niiiiin paljon vääräuskoisten tunkua on.

    -ami-
     
  9. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    kertokaas nyt et onko picknick la ja su vai vaan la kun joku mulle väitti et olis muka kaks päivänen... !!! :mad: :mad: :mad:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    La on somerolla bileet ja su on itse pick nick tapahtuma pilvenmäen raviradalla. Eli periaatteessa yks päiväset ja bileet taitaa olla ihan muiden tahojen järjestämät?
     
  11. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    niin eli siis sunnuntaina....
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä pick nick on ollut sunnuntaina niin kauan kuin vaan muistan. Aamusta sinne jos autolla haluaa alueelle päästä suht helposti.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Huoh... mä en jaksa edes yrittää sitten laittaa tuota monikäyttövania kiireellä kasaan jos/kun taas tänäkin vuonna mietitään sitä mikä on/ei ole blaa blaa blaa. :-?
    no kuten jossain aiemmin olen maininnut niin ensi talvi ajetaan vanilla jossa ei ole alle 6.5litran bensa konetta, en tiedä onko tämä sitten harrastamista vai silkkaa tyhmyyttä, mutta talvirenkaat on jo hankittu.

    mutta se on varmaa että maanantaina ehdin ko. kuljettimella taas töihin :p
     
  14. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Jep, näin on.

    Forssassa yrittivät vuonna nakki ja muusi järjestää lauantaibileitä ennen picknickiä, mutta oli kai aika lyhyt kokeilu. Someron The Night Before Picknick on GM-Cruisersin & Hovimäen leirintäelueen ( www.hovimakicamping.com )yhteinen ponnistus, oiskohan neljäs kerta tänä vuonna. Alue on avoin myös muille autoille & merkeille ja jos nyt oikein arvaan niin tuo kerhon pressakin saapuu paikalle Moparilla 8) . Telttapaikkoja varmaan alueelle vielä saa. Sieltä on kuitenkin aamusella helppo cruisata Forssaan ja päästä oikean picknickin tunnelmaan.

    See You there!
     
  15. dollarihymy

    dollarihymy 1st gear

    moro. itselläni caprice stw -93 joita suomessa ei montaa ole... jolla harrastan kesät ja talvet... YLPEENÄ sillä ajelen ja huolella pidän huolta :D :D
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viimekesäisestä kaaoksesta...

    Olen käynyt Pilvenmäellä useina vuosina - omalla DeSotollani, ystävien kyydissä ja ihan vain katselijana. En halua ottaa kantaa millä kriteerillä alueelle pääsee sisään, mutta toivon että tänä vuonna säästytään viimekesäiseltä kaaokselta. Alue oli niin täynnä että sai jo pelätä oman ja muidenkin ajopelien puolesta. Liikenteen ohjausta ei ollut laisinkaan - paitsi portilla jossa kerättiin tehokkaasti rahat ja ohjattiin autoja surutta sisään vaikka koko alue oli jo täysin tukossa. Raviradan sisällä autoja oli parkkeerattu mihin sattuu niin että liikenne seisoi ja ajoväylät olivat ummessa. Muutaman umpikijan (ja äärimmäisen hankalan u-käännöksen) jälkeen onneksi lopulta pääsi edes ajamaan takakautta ulos alueeltan ja jättää auton siellä parkkiin. Kyllä suoraan sanoen vit.. harmitti.
    Kyllä jarjestäjien tulisi tuntea hieman vastuullisuutta ja katsoa että liikenne/pysäköinti sujuu edes jonkinlaisessa järjestyksessä ja että ei aiheudu kohtuutonta riskiä naarmutta/kolkia omaa/muiden ajopelejä ahtaissa sumissa. Jos alue on täynnä niin se on täynnä. Ei siinä mitään, mutta ohjatkaan sitten suoraan katsojaparkkiin niin säästyy aikaa ja vaivaa...
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    SUNNUNTAINA SATAA!

    :eek: OH NO! Sunnuntaina tulee vettä kuin esterin peräsuolesta! Katsokaapa säätiedotteet. Nyt olen kahden vaiheilla pitääkö jättää väliin tänä vuonna. Perskules sentään! :mad:
     
  18. DeS

    DeS Gearhead


    TÄH?? Oleks iha vakavissas? Mul o samanlainen ja se o käyttöauto, eikä siit saa harrasteautoo vaik kuinka visiois :oops:
     
  19. SamiL

    SamiL Gearhead

    Re: SUNNUNTAINA SATAA!

    Tämän päivän sääennuste Forssaan sunnuntaiksi oli sentään hieman lohdullisempi kuin eilinen, joten ollaanpas nyt vaan optimistisia 8)
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on '84 Caprice STW harrasteautona vaikka toiset sellaisella käyttöautoileekin.
    Käyttöautoiksi ne harvinaisemmatkin amerikanihmeet on alunperin tehtaalla tehty.
    -DQ-
     

Kerro tästä muillekin!