V8 MB??

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja El kamina, 15.2.2007.

  1. karra

    karra Gearhead

    Itsellä vähän yli vuoden kokemus 2000 mallisesta bensakasista, vaikuttaa että noi M113 kolmivenamoottorit on bensapihempiä mitä edelliset M119 neliventtiiliset, siis henkilöautossa. Minulla on G joka vie ihan sikana bensaa... kaksi kesää nyt ajanut 1992 500E:llä, ei ole mikään iso juoppo se jos ajaa kohtuullisesti ja ympärivuotisena käyttiksenä oli 2007-2013 E420 vuodelta 1993; se vei suurinpiirtein saman kun tuo viissatanen.

    Just tuli MB-Klubin tuorein lehti ja siinä oli pieni juttu kuvan kanssa ilmeisimmin pk-seudun Cadillac-harrastajasta joka on laittanut viisysi-siipicaddyynsa 5,5 litraisen AMG moottorin :D
     
    TopyCa ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  2. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Tossa on juts tämä M113. Ihan jees, mutta jakoketju tai kiristäjä vähän pitää ääntä, mut ei paha. Laatikko 722.6, luulis kestävän.

    Olisko Karralla auton käyttöohjekirjaa joko Englannin tai Suomen kielellä? Vaikka sähköisessä muodossa?
     
  3. karra

    karra Gearhead

    Onko autosi 210-koppanen, no on tai ei niin niitähän oli vielä 2002 asti eli täältä löytyy 2000 luvin mersuihin owners manuaaleja, ja näköjään jotain maintenance manuaalejakin, en ole noita aiemmin keksinytkään.

    https://www.mbusa.com/mercedes/service_and_parts/owners_manuals
    https://www.mbusa.com/mercedes/service_and_parts/maintenance_manuals
     
    12345678910 tykkää tästä.
  4. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Vm. 1998 on toi.
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mulla kans 04 E500 farmarina
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Meneekös nämä M113 mottiset miten etanolilla sopivalla suhteella vai tartteeko boksin?
     
  7. karra

    karra Gearhead

    Kokeilin ajaa 50/50 suhteella tuossa tiellä kun piti laittaa etanolia tankkiin, epäilin että venäjän bensassa olisi ollut vettä tms (syy oli ilmamassamittari) ja kulki tavallaan ok mutta en osaa sanoa tarkemmin koska auto oli vikatilassa. Ajelin M111 moottorilla eli C180 samalla suhteella ja toimi hyvin paitsi kolmannella startilla vasta jäi käymään kun oli pakkasta, kylmänä. Joku sakemanni oli ajanut 70/30 suhtella M111 moottorilla ja se oli kuulemma raja. Auto sinänsä sietää etanolia eli kokeilemaan vaan...uskoisin että 30/70 menee täysin mutta onko siitä hyötyä, kenties vaan marginaalista.

    Saitko linkistä E-mallin manuaalin ladattua, eiköhän vm 2000 ole ihan sama kun 1999?
     
  8. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Sain ladattuu mut printata ei antanut kuin sivulle 267, mutta hieno linkki oli :webmaster:
     
  9. ramman

    ramman Gearhead

    Vanhemmista en tiiä, mutta ainakin tohon omaan 04 vuotiseen sai ohjekirjan tilattua ihan paikalliselta marmorilta, eikä hintakaan ollut paha eli jotain 50 egee, kuitenkin aika paksu opus ainakin tässä kyseessä.
     
  10. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Pääsiskö tuota '59 Caddy + MB V8 juttua lukemaan netissä?
    - Tykkään kovasti kombinaatiosta! :)
     
  11. karra

    karra Gearhead

  12. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Topi tutustu Amerikan Rauta -lehteen, siellä juttu tästä eekä tartte netistä tihrustaa.
     
  13. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Hieno Caddy :)
     
  14. karra

    karra Gearhead

    [​IMG]
    Piti ottaa kuva kun oli pari veekasia vierekkäin uimahallin parkkiksella...
     
    maverick999, speedy ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Hyvin tyytyväisiä ollaan tuohon kasiMersuun (E430). Kulustkin ollut myönteinen yllätys, ei edes 15 litraa ollu kulutus,edes talvella ilman lämmitysmahdollisuutta ajeltu.
     
  16. karra

    karra Gearhead

    Hyvää joulua veekasimersujen tähden alla:

    [​IMG]
     
    isalmela ja Pertti K tykkäävät tästä.
  17. andreas.

    andreas. 2nd gear

  18. karra tykkää tästä.
  19. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

  20. karra

    karra Gearhead

    Tää ei nyt liity veekasimersuihin mutta sattui outo tapaus maanantaina kun ajoin töihin taajamassa 6 km matkan G500 maasturilla. Työmaan parkkiruutuun pysäytettyäni ei lähtenyt vaihdekeppi D asennosta pois, ei sitten millään, ajattelin että se keppimoduuli hajosi kun niitä on mennyt, yleensä se jää jumiin D:lle ja sieltä uumenista löytyy vapautuskolo johon jollain painamalla vaihteiston saa vapaalle jolloin autoa pystyy liikuttelemaan.

    Tarkistin sulakkeet, ja toki autoa ei voi startata uudelleen koska D on päällä, auto oli seinää vasten joten se oli pakko sammuttaa. Akun kenkäkin oli irti hetken, ei auttanut. Vaihdoin jarruvalokatkaisijan koska niitäkin on mennyt - ei apua. Tiistaina kaveri tuli Star testerillä ja luettiin vikakoodit: R/P solenoidi Y66/1 viallinen ja google kertoi että se juuri lukitsee vaihteen P:lle ja ajoon lähtiessä 10 km/h nopeudessa se lukitsee toiseen suuntaan että R tai P mene vahingossa päälle. Mutta N:lle keppi pitäisi mennä aina. Kojetaulussa näkyy lisäksi vaihde N vaikka keppi osoittaa olevan D, herjasi jotain kommnikaatiovirhettä vaihde-indikaattorissa kojetaulussa.

    Aloin purkamaan keppimoduulia irti parkkiksella, jalopuut lähti ehjänä irti mutta neljästä kiinnitysruuvista yksi korkkasi ja joku vastamutteri tms pyörii eikä pultti lähde irti. Ne kierteet oli ruosteessa, ruuvien päät ylettyy lattian läpi ulos, siksi ruostuvat.

    No sain keppimodulia liikuteltua sen verran että huomasin kepin siirtyvän esim N:lle... wtf... ajattelun että onko se tanko mikä menee lootalle jumissa. Menin sitten eka kertaa auton alle kun maa oli jäässä, näin että koko alusta, runkopalkkien väli etenkin oli täynnä nyt jäätynyttä loskaa. Maanantaina aamusta oli nimittäin jonkin verran loskaa tiellä ja ajoin tahallaan loskavallien päältä levittäen sitä... eli rehellisesti sanottuna leikin liikenteessä, oli kivaa kun sitä roiskui metrien päähän sivulla ja jopa eteenpäin jos oli riittävän korkea valli.

    Sen siitä sai kun leikkii liikenteessä. Tai no ajattelin tasoittaa valleja... ei tainneet Daimler AG:n inssit testata Geetä loskassa ajaen missään, vai?

    No kai se juhannukseen mennessä sulaa...
     

Kerro tästä muillekin!