V8 motin lähetys toiselle puolelle Suomea

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja perzza, 24.1.2011.

  1. perzza

    perzza 3rd gear

    Milläs ihmeellä saa lähetettyä tollasen isomman moottorin pohjoseen, matkahuolto ei kai kuskaa ...
     
  2. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    kaukokiito, transpoint, kiitolinja... hakee vaikka kotipihalta jos on tarpeeksi paksu lompakko! :rotfl:
     
  3. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    kuljetus

    kaukokiito
     
  4. perzza

    perzza 3rd gear

    joo hyvä .. tota transpointtia oon yrittäny selventää, mut menee aina VR matkustajaliikentee etusivulle. Toi kiidon kake o vissii iha ookoo
     
  5. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Se on nykyää VR TRANSPOINT

    http://www.vrtranspoint.fi/
     
  6. M

    M Gearhead

    kannattaa kysyä sitten parista eri paikasta hinta että voi vertailla. ja sopia se ennakkoon. painon ja ulkomittojen mukaanhan noi laskee sen ja kannattaa laittaa eurolavalle jos mahdollista.

    ei se mahdottomia maksa kotoakaan haettuna.
     
  7. bootsi

    bootsi Gearhead

    K-Kiito ainakin toi laatikon kotipihalle samaan hintaan. :D
     
  8. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mää ainaki vein kiitolinjan terminaaliin ja ostaja haki sen lähemmästä terminaalista. En tiiä mitä makso, ostajan piikkiin meni.....
     
  9. julmajari

    julmajari Gearhead

    mulla haki vaihdelaatikon transpoint pihalta ja vei määränpäähän ekä ollu ite edes paikalla, hyvin toimi eiikä maksanu maltaita.
     
  10. jublomb

    jublomb 1st gear

    Mulle tuli taannoin transpointilla pääkaupunkiseudulta sbm,tänne länsirannalle,makso satkun kotipihalle tuotuna.
     
  11. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    kuinka pitkälle pohjoseen :rotfl:
     
  12. street and race

    street and race Gearhead

    kaukokiidolla 120kg moottori 2vuotta sitten 44e ja transpointilla piikkihondan runko jossa oli vain moottoripaikallaan 100e :mad: Kummatkin piti hakea terminaalista.
     
  13. mk76

    mk76 3rd gear

    se voi olla että hondan runko vei kahden kollin tilan sen takia kalliimpi
     
  14. street and race

    street and race Gearhead

    yhdelle rukki lavalle sopi helposti runko. Ton moottorin kun tilasin avk:lta sanoivat että eivät lähetä enää transpointin kautta mitään kun on puolet kalliinpi kuin kaukokiito
     
  15. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    on saattaneet painon sijasta ottaa rahdin "lavametreinä".... kun ei pysty valttämättä alle eikä päälle kuormaamaan....
     
  16. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Transpointilla kannattaa sopia hinta etukäteen. Mä olin tottunu 70€-100€ rahteihin monta vuotta ja yhtäkkiä se oli yli 300€. Olivat hinnoitelleet lavametreinä. Sain kyllä asian korjattua, mutta piti soittaa muutama puhelu ja mahdollisimman isolle päällikölle.
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Noinhan se tuolla lukee, auton moottori lavalla menee lavametrien mukaan ->>> http://www.vrtranspoint.fi/attachments/ ... maksut.pdf

    Toisaalta mikään ei pakota pakkaamaan standardi lavalle, eikä estä tekemästä tukevaa puulaatikkoa vaikka laudasta koneen päälle, joka kestää päälle lastauksen...se on paljon kiinni lähettäjästä kuinka sen pakkaa ja paljonko se maksaa...
    Rahditusperusteet on samat kaikilla kulj.liikkeillä...niitä saatetaan toki tulkita hieman eri tavoin, mutta rahdituspainoja kytätään todella paljon ihan joka firmassa.
     
  18. maxy

    maxy 3rd gear

    Kannattaa kysellä täältä pohjoisesta eri kuletus firmoilta jotka ajaa rahtia etelään. Monesti ajavat melkein tyhjällä autolla takas. Hintakin on sitten sen mukainen eli "halpa"!
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Toiveajattelua...kukaan ei aja ilmaiseksi mitään ja tyhjänä ajoa vältetään viimeseen asti.
    Paluukuormaa pyritään kyllä haalimaan aina mahdollisimman paljon , mutta siitä on saatava myös max. hinta nykyisillä kulj.kustannuksilla...eri asia jos joku ajaa "pimeänä" tai tuttavan kauppana...
     
  20. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Rahtikustannus

    Oma kokemus,joka meni vatuiksi:

    Autom.loota kyseessä,mutta onhan sekin iso lähetettävä.

    Loota siis antautui ja toinen oli saatava. Läheltä ei sopivaa löytyny äkkiä,mutta toiseltapuolelta suomea kyllä löyty heti.
    Soitin ukolle ja sanoin että otan,kunhan saan kohtuu rahdin neuvoteltua.
    Työnantajani käyttää rahtifirma äxää ja sainkin parinkympin rahdin neuvoteltua terminaalista terminaaliin periaatteella. Laitoin ukolle viestin,että anna tilinnro,niin maksan lootan heti ja seikkaperäiset ohjeet,että miten loota pitää lähettää. Maksoin tilille suoraa ja sitte tuli viesti että loota lähtee tulemaan. Oujee...Heleppoa.
    No,huomisin soittivat rahtifirmasta,että sulle on joku vaihreloota täälä terminaalis. Pakettiautolla sitte vaan hakemahan ja matkalla ajattelin notta hetkinen: Mistäs mulle oikeen soitettihin... Hain numerolle tierot ja nitä vattua: Eipä ollukkaa rahtifirma "X" vaan "Y" . No,en vielä hätääntyny,kun looralle oli kova tarve,eli kurvasin "Y"n terminaalille ja sielähän se loota orotti sievästi lavalle sirottuna. Trukkikuski sen nosti mulle kyyttihin ja poistuin paikalta. Mietin,että mikä täs on menny pielehen ja miksei "Y" lyöny rahtilaskua kourahan. Ruuvasin looran riisselin perähän kiinni ja sehän oliki hintansa väärtti aski. Laitoon vielä myyjällekki viestä,jotta kiitti vaan,loota on hyvä.
    Viikkojen perästä rahtifirma "Y" lähestyi kirjeitse: Rahtilasku 250e !!!
    Ei muutaku maksa pois. Vatun vattu,mutta minkäs teet.
    Tarkistin vielä viestin,jonka laitoin tilates sille myyjäukolle: Kolomekertaa oli viestis mainittuna rahtifirma "X" ja vielä sen päällikönki nimi,jonka kans olin rahtihinnan sopinu.

    Ikäni huoltomiehen hommia teheneenä toki tiesin,jotta AINA joku asia voi mennä pielehen.

    Onneksi loota oli tarpeeksi halapa,jotta ei tullu kuitenkaa liika kalliiksi.
     

Kerro tästä muillekin!