V8 öljypohjanpatti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja airaksa, 24.4.2018.

  1. airaksa

    airaksa 3rd gear

    Risteytys projektissani tarvetta n.5.0L v8 moottorille.Öljypohjan patti saisi olla moottorin etupuolella.Fordin 302 moottorissa taitaa näin olla aina? Onko gm moottoreissa näitä,ja onko tuota mahdollista muokata vaikka öljypumppua/-pohjaa vaihtamalla?
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ei oo fordin moottoreissa aina näin, vaikka pumppu on edessä niin imusihti, pickup menee joissain myös takana olevaan pattiin. Letukoista en hirveesti tiiä, mut ainakin 60luvun lopun chevy kakkosissa on tuo muhkura edessä, luulis että tommoseen yleistarvike moottoriin löytyy ihan vauhtikaupastakin uutta ö pohjaa ja pickuppia, ettei vanhoja osia tarttis metsästellä. Viisaammat kertokoon lisää...
     
  3. 383

    383 Gearhead

  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Saa niitä joo valmiinakin, mutta voi sellasen mielensä mukaan valmistaa vaikka itsekin.
    Joissain tapauksissa öljypohjan voi vaikka leikata 20-50mm laipasta alaspäin irti, ja kääntää sen sumpun sinne etupuolelle ja hitsata nippuun.

    Tai sitten tehdä pellistä tarpeen mukaan vaikka etu- ja takasumpun jotka yhdistetty putkella:

    [​IMG]

    Edit: Tarkoitin että jos muuten löytyy sopiva kone niin ei toi öljypohja/imuputki ole paha homma muokata sopivaksi.
     
    Muokattu: 24.4.2018
    lpr tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!