V8 päivä 16.8.2008 Alastaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja VesaR, 13.8.2008.

  1. 69

    69 Gearhead

    Ai tarkoitatko nyt niitä poikia jotka ajaa kyseisellä ajoneuvolla valkoinen villapaita päällä käsikädessä
     
  2. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Joo, kyllä toi sade harmitti. yhden vedon ehdin vetämään ja tuolla nykyhuussilla huonoin aika ja loppunopeus ikinä... No, tulipa kuitenkin pörräiltyä reilut 500 km matka-ajoakin ja se ei ole koskaan huono asia, kun äänentoisto alkaa olla kunnossa 8)
     
  3. laakkius

    laakkius Gearhead

    olihan kiva odotella koska alkaa satamaan, sadetta ei juurikaan ollu ja silti ei ajettu...melko perseestä... :wc: Oli jonossa pikkasen vihasia kuskeja... :argue:
     
  4. 69

    69 Gearhead

    Joo kyllä muakin vituttaa vieläkin. Oltiin kahden auton tiimillä liikeellä, odotukset aika kovat molemmilta.. vaan toi sade pilas kaiken.. mut eihän toi ole kenenkään vika. ei siitä voi ketään syyttää. ja jos nyt joku pääsi ajaan niin ei varmaan sanaut kovin hyvää aikaa , oli se rata varmasti liukas. itse en ainakaan olisi märällä radalla aikaani parantanut.
     
  5. VesaR

    VesaR 1st gear

    Sun Vette siis kvalifioituu kevyesti "katuautoksi"...varsinkin mittavien talviajokilometrien perusteella :D
     
  6. VesaR

    VesaR 1st gear

    Samaa vähän ihmeteltiin että oisivat ajattaneet kuivimpina hetkinä lisää niin olisi kuivunut samalla...mutta taitaa kuulemma olla niin että se alun 100-200m kumi/liima pintainen osuus on erittäin (verrattuna normiasfalttipintaan) liukas jos siinä on yhtään kosteutta...ja se alkuosuus kuivui paljon hitaammin kuin se varikon ja loppuradan asfaltti.

    Muutin kullä mieleni kun toisessa lähdössä auto lähti kaasupohjassa lapasesta samaan tyyliin kuin Hyvösen Corvette alkukesän V8päivänä...eli about 190 vauhtia kaasupohjassa vähän ennen maalia niin ilmeisesti kosteuden takia pito irtosi ja perä singahti vasemmalle ja samantein oltiin yli keskiviivan ja otin jala kaasulta ja yritin kevyttä korjausliikettä, mutta auto ajautui kokonaan samantein kaverin sadalle ja olin varma että pyörähtää ja menee hiekkavalliin huolella, mutta kuin ihmeen kaupalla se muutaman nopea vastaheittelyn jälkeen oikeni ja keula osoitti oikeaan suuntaan :eek: Onniksi vieruskaveri ajoi jonkun 15-16 ajan kun itselle tuli 11 joten viitisen sekunttia oli meillä "turvaväliä" oikealla radalla :oops:

    Saikohan kukaan tuota episodia videolle?
     
  7. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Ai,melkein näkömatkan päässä...Porissa,ois päässy kellottaan koko päivän! Elämä on täynnä valintoja! :poff:
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kannattaiskos teidän IRS peräisten jo pikkuhiljaa miettiä uusia alustaratkaisuja eikä vaan syytellä rataa...
    Olis aikakin Fyyran jo puuttua asiaan kuten NHRA on tehnyt.

    Mä olen nähnyt noita luikertelevia Vettejä jo 80 luvulta asti ja kuin ihmeen kaupalla fataalilta onnettomuudelta on vältytty.

    Oma tosin piirsi 100m luotisuoraan.
     
  9. VesaR

    VesaR 1st gear

    Ai se johtuikin IRSästä että pito karkasi :D :lol:
     
  10. VesaR

    VesaR 1st gear

  11. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    No lokakuun lopun jälkeen, kun tuo huussi siirtyi mun omistukseen, on tullut reilut 20 000 km ajeltua.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Rallille tiedoks, et pötikät on neitseelliset, mut muuten on kyllä tekniikka vireessä (paitsi kaks tulppaa).
    Tottahan tuo sade vituttaa toisinaan, etenkin kun ajamaan pitäis päästä, muta tää laji vaan on sellasta, ettei sateella ajeta. Tolla radalla ei nimittäin oo mitään tekemistä normi katuolosuhteiden kanssa, ja se on kosteen ja etenkin märkänä aivan hengenvaarallinen. Sateella siellä pysyy jalkasinkin pystyssä huonommin kuin märällä jääll, toi kumikerros ja vanha liimasotku vissiin tekee sen, että on sitten tosi liukasta. Et vaikka vituttaakin, niin se vitutus on kyllä syytä suunnata vaan siihen keliin, eikä viihin toimitsijoihin jotka sitä rataa vahtii ja asoista päättää.
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    varmasti perseestä kun ei anneta ihmisten tappaa itseään liukkaalla radalla. jos radalla on vettä niin sillä ei ajeta! se on helvetin liukas, pitoa on yhtä paljon kuin jäällä nastarenkailla. kokeilin huvikseni miten corsa jaksaa sutia niin kieltämättä ei paljoa kaasua tarvinnut näyttää että tyhjää löi.

    vaikka se sade oli tauonnut niin silti rata oli märkä, esim. lineupin asfaltti on karkeaa mikä imee itseensä sateen, tuntuu ja näyttää kuivalta, radalla taasen on vanhat kumit ja liimat tukkimassa huokosia, siinä jää jokainen pisara pintaan. eikä se vesi myöskään siitä kuivu ihan noin vain vaikka loppuisikin sataminen. aurinkoa kun ei näkynyt koko päivänä niin oli rata myös kylmä.

    ei sinne voi ketään päästää sutimaan ja hajoittamaan vehkeitään, vaikka haluaisikin mennä.

    turha siitä on kiukutella :soosoo: :argue:
     
  14. silmät auki

    silmät auki 1st gear

    Olisiko jonossa sitten ollut iloista sakkia, jos ois päästetty ajamaan liukkaalle radalle ja olisi sattunut joku haaveri?
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sinun kohdalla kyllä ei sitä voimaa niin paljoa ole.
    Tervetuloa ilmaiseen dynotukseen jos menee yli 500 renkaista.
    Omapahan on henkes kun et tajua parannella, sitä tässä saarnaan ja tuossahan on jo klippi miten IRS perä Ei luikertele.
    Oma piirsi tarkoituksella ja luotisuoraan tosin olikin jäykkäakselinen ahkio mutta kaukan vakiosta sekin..vakio C1 nääs luikertelee myös.

    Tämähän oli jo Toinen C3 Vette joka lähti kovassa nopeudessa samalla radalla ja samaan suntaan luikertelemaan ja aiheutti vaaratilanteen lyhyessä ajassa.
    Mielestäni tuossa olisi jo autojen omistajille pikku penaltia paikallaan että vessat kuntoon tai kuskin kädet kipsattavaksi.
    Aikanaanhan tälläpäin oli parikin incidenttiä noitten C3sten kanssa toinen taisi saada aikaan sen että Turun Cruisingin kaasutteluja ei suopeasti viranomaiset katselleet kun lyhytpylväs liippasi muutaman sentin päästä ja taas mentiin samaan suuntaan kun sinun ja tän toisen sankarin vedossa.

    * Eräs 60v lentäjäpappa tossa mulle puhelimessa totesi että omakin peli oli aivan hirveä ajettava aikanaan ja mikätahansa escortti tai kadetti ajaa tollaisen vessan ympäri ympyrää... mutta suomen mutkaradoilla.
    Toisaalta sama toistuu viivallakin.
     
  16. VesaR

    VesaR 1st gear

    Moottori on jo dynotettu joten en tarvitse ilmaista dynotusta tiedän mitä sieltä löytyy.
    Silti luulen että se kosteus radalla oli se suurempi syy kuin tehojen määrä tuossa kohtaa...ehkä.
    Ja kaiken mahdollisen parannan heti, kunhan vaan joku kertoo että mitä ja miten muutetaan...henkikulta on senverta kallis...
    Tuossa klipissä olevalla on tietääkseni ihan vakio IRS, tosin perämurikan sisällä 12bolt tavarat ja spooli ja poikittaisena lehtijousena todella jäykkä sellainen ja tiukat iskarit...
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    No eihän tuo sitten vakiolta kuullosta

    ...normaali purkkapallovirityshän on juurikin Vettelle erityisesti C2/3 on jäykistää se niin jäykäksi että käytännössä jousitus ei enään toimi mutta se ei lisää turvallisuutta pätkääkään.


    Jos et itse osaa niin tuo pajalle, ilmaiseksi en enään neuvoja anna vaikka mhj niin kuvitteleekin.
     
  18. pontso

    pontso Gearhead

    mad mike puhutko nyt 500 renkaista hevosvoimina vai kilovatteina ja missä toi penkki on . kiinnostaa tulevaisuutta ajatellen .
     
  19. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Se aiempi C3 (31.5.) lähti pihalle sen takia, kun ilmeisesti joko laatikko tai perä junttasi kiinni => takapyörät lukkoon. Aiemmin samana päivänä ehti ottaa jotain 5-7 lähtöä, eikä mitään ongelmia.

    Veskun autossa ei lukkiutunut taka-akseli.

    Ei siis ollenkaan sama asia.
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    OT.
    voidaan me viisarit laittaa kilowateillekin mutta sitten etitään pitua...moottorijarru on myös työn alla koska rullilla IMO ei ole mitään virkaa yli 500hv säätöhommissa.
    Moottorijarru jaksaa pysäyttää 3300Nm..eikähn se nyt alkuun riittäne.

    Eilen illalla klo 2000 naapurien iloksi penkitettiin viimeksi.

    loput privana.
     

Kerro tästä muillekin!