V8 Sierra

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 11.1.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuli vastaan tuossa semmonen juttu että Sierraa ois tehty Afrikassa 5 litrasella V8:lla mutta yhtään niitä ei oo suomessa, oisko tuon version käyttö vertailu autona mahdollista jos laittas sierraan v8 koneen.
     
  2. tanari

    tanari 1st gear

    XR8 ja only afrikka! :´(
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aiemminkin on ollut aihe esillä, eli aika ruuneberi saa olla, että ton swapin läpi saa. Ei mene muutoskatsastuksella tota eteläafrikan mallia vertailuautona käyttäen varmaan useammastakin syystä. Ihan aluks lähtien siitä, että pitäis olla luotettavat selvitykset ton Sierran rakenteesta ja käytetyistä alustoista jne. Tätä nykyä ei vissiin saa Sierraan laittaa edes Cosworth tekniikkaa ilman, että vaadittavista muutoksista prosentit ylittyy? Mutta ainakin yhden tollasen Sierran olen liikenteessä nähnyt, ja se on myös muutoskatsastettu "uuden lain" aikana. Sen verran ujo on omistaja, että kun kävivät sierraa kellottamassa, niin ottivat kilvetkin pois, ettei tarvitse vastata uteluihin.
     
  4. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    sinänsä mä ymmärrän ton ihan hyvin, meinaan ko. swapin tekis varmaan yks sun toinenkin mielellään ja niitä kyselyjä varmasti tulis. joku voi ajatella että takana olis jotain muuta ku pitää noin kovasti salailla, mutta mä ainakin ymmärrän jo pelkästään tuosta kyselytulvasta johtuvan salailun.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suomessa on 3 sierraa rekisterissä täyskokoisella V8:lla. Tuttu haki joskus muutokselle vaadittavat luvat koulussa päättötyönä..XR8:iin ei pysty muutoskatsastuksessa vertaamaan.

    PS. Seuraavassa spinnerissä on farmari V8 sierra esittelyssä!

    ja onnistuuhan tommonen 3500cc rover swappi jos välttämättä kasin haluaa kiinni..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä muuten on suurin sierran kone johon voi verrata.
     
  7. wolfman

    wolfman Gearhead

    Eiköhän se suurin kone ole 2,8 mikä on ollu xr4 sierrassa. Suurin olis sitte joku 3,4 litranen minkä sais asetella konehuoneeseen jos olen asian oikein käsittänyt.
     
  8. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Kaikki on periaatteessa mahdollista, koska katsastusviranomainenkin on vain ihminen. Muutoskatsastushan on katsastajan ja asiakkaan välinen, eikä siihen tarvita kenenkään esimiehen ihmeleimaa. Joskus kirjoitinkin että, kuinka vakuuttava uskallat ja osaat olla?
     
  9. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Eikös sierraa ole tehty kanadassa v8:lla?...
    ...Vai oliko ne sitteki gmc:itä... :smile:
     
  10. tanari

    tanari 1st gear

    eiks siera oo jenkeis mercury capri?
     
  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mutta se katsastusmies ei voi hyväksyä ihan mitä vaan. Jos koneen koko ylittää sen 20% suurimpaa vertailumoottoria joutuu anomaan lupaa AKE:lta. Aiemminhan se oli mahdollista ja tietyissä paikoissa sai leimattua miltei mitä vaan, mutta sitten tuli nämä uudet asetukset.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli siis periaatteessa sen kasin sinne vois neuvotella, jos niitä on kerran tehty uusien säännösten aikaan niin siinähän olis ennakko tapaus, jos ne nyt niistä perustaa....
     
  13. tanari

    tanari 1st gear

  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    2900cc 148hv kone on suurin kuutiotilavuudeltaan. Suurimmat jarrut löytyvät 4x4 cosworthista missä on 220hv

    Eli 2900cc V6 alustalla ja cosworth jarruilla vois ehkä hyvällä tuurilla saada neuvoteltua V8:n sierraan..

    Saas nähä mitä tuossa spinnerissä esiintyvässä sierassa on tuo katsastus hoidettu..
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oorrait eiku neuvottelemaan;)
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    konttorilta kerrottua: tavalliseen Sierraan ei saa Cossun tekniikkaa ja Etelä-Afrikan XR8
    ei kelpaa lähtökohdaksi, koska valmistettu vain 250kpl kilpailukäyttöön.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart -66 2003-01-12 21:09 ]</font>
     
  17. tanari

    tanari 1st gear

  18. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Mercury Caprihan on periaatteessa kuin sen ikäinen Mustang. Pieniä eroja lukuunottamatta. Merkury Sierrahan on samanlainen Sierra kuin tääläkin. Hieman erilaiset puskurit ja valot vaan.

    Jenkeissähän tehdään uustuotantona uusia lohkoja vähän millä koolla milloinkin. Esim. Iron Eagle Ford blocks. Esittää vaan konttorilla hienot paperit ja kuitit joissa käy ilmi että kone on vaikka 3500 cc ja tehoa se ja se. Tilattu tehtaalta jenkeistä ja jne.

    Tuo oli vaan yksi idea, joka ei välttämättä toimisi noin helposti joka konttorilla mutta ainakin monella muulla.
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Katsastusmies siis saa hyväksyä sen tietyn% suuremman motin suurimpaan vertailumoottoriin nähden. Katsastusmiehet eivät tiedä mikä on suurin vertailumoottori, joten se on muutoksen hakijan todistettava. Edellisen kerran kun itse olen muutoksen katsastanut, tein mallisarjan sisäisen muutojksen, enkä edes suurimpaan koneeseen. Liitteenä oli 24 A nelosta osoittamassa, että kyseistä vaihtoehtoa oli ollut tarjolla, ja mitkä josuitukset, jarrut jne pakettiin kuului. Sen lisäksi mulla oli mukana noin tuhannen sivun edestä kirjoja joilla paikanpäällä selvensin asiaa enemmän. Sain siinä kylää samalla "todistettua" sellaisiakin asioita jotka eivät välttämättä pitäneet paikkaansa valikoivalla dokumenttien esittelyllä.

    Mutta tollasessa Sierran tapauksessa siis läpimeno vaatii lupakäsittelyä AHK:ssa, ja ainakin tuo yksi tapaus on siellä hyväksytty. Millä perusteilla, sitä ei omistaja ole halukas kertomaan.
     
  20. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Kyllä tuo Merkur XR4Ti varmaan kävisi vertailumalliksi, jos rakentaa turbo-Sierainta. Vertailuhyöty olisi tehovertailussa, jos tuon alusta on lähempänä XR4-Sierraa kuin Cossun. Tehot olisivat silloin 175+20% verrattuna Sierran XR4 -mallin 150 (vai oliko se 160hv) +20%.
     

Kerro tästä muillekin!