V8 Sierra

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 11.1.2003.

  1. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    En oikein ymmärrä tota roverin kasin tunkemista sierraan,(302:n paremmin) samalla vaivalla sinne saa 24v cossunkin.

    Sanoo mies joka on tunkenut 96:n v6:sen... :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tero_s 2003-02-24 19:21 ]</font>
     
  2. Jyrki R

    Jyrki R Gearhead

    Minusta tuo on hieno homma. Noita Cossujahan on jo pilvin pimein, miksi tehdä taas yksi lisää? Olisiko tuo ensimmäinen kasillinen Sierra Suomessa? Ja kun Fordin konetta ei sinne luvalla saa, niin tuo Roverin kasi on juuri sopivasti pykälien rajoissa. Lisäksi siinä on se keveys-etu puolellaan.

    Hyvä, että Spinnerissä on näitä ei-jenkkejäkin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jyrki R 2003-02-25 16:07 ]</font>
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    24v cossun hinnalla taitaa saada aika monta rooverin kasia?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suomessa on ilmeisesti kaksi farkku-sierraa 302 koneilla.
    ja mitä 24v cossun koneisiin tulee, niitä on sierrojen keulilla ehkä 10-15 korkeintaan.
     
  5. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Epäilen, vaikka en roverien hintoja tunnekaan. Saksasta saa kuitenkin 24v cossu moottorisia scorpioita muutamalla tuhannella eurolla. Pelkkää mootoria ei kannata edes tuoda.
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tulee kieltämättä aika hämärä fiilis kun ohi ajaa ihan vakion näkönen europerheauto kasin soundeilla... Esimerkkinä se Volvo 245 joka aikanaan V8:a esiteltiin
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipä tuohon Sierraan oo hirveitä tarvinnu tehä, tuntus aika helpolta hommalta. Miten ois V6 ja tuplaturbo....
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kolaroidusta scorpio cossusta ei tarvi maksaa edes tuhatta euroa.
    Tollasen kasikoneen vaihto ei periaatteessa ole kuin erikoisuuden tavoittelua, tehoa ja fiiliksiä saa muistakin. Kasin ääniä tosin ei mistään muusta saa :smile:
    Esim. tuon roverin n. 3,5l koneen vaihto on periaatteessa helppo homma, koko menee muutoskatsastuksella samaten teho. jostain lähteestä kuulin että jossain em. koneessa olisi reilut sata heppaa, jolloin esim. 2.0 koneen jarrut riittäisivät. 2.0 jarruja tosin käyttää vain idiootti, sillä parempiakin löytyy. hyvä yhdistelmä on cossun levyt eteen ja xr4i:n rummut taakse.
    ps:www.sunpoint.net/~turbosierra
    twin turbo :smile:

    -J
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    No just tohon suuntaan....
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    juu,totta se on, Spinnerin 1/03 numerossa on esitelty aito Suomenkilpinen ja Suomeen katsastettu Ford Sierra V8 vm 1987.

    Kirjoituksesta selvisi että V8-moottori tulee Roverin pajalta ja tehoa on kuulema aivan riittävästi. Mahtaa äänet olla makeat. Toivottavasti autoa pääsee näkemään jossain kesän tapahtumassa.

    Lisäksi lehti esitteli tarkasti moottorimuutoksen edellytykset auton hyväksymiselle katuliikenteeseen.Hyvä siitä Spinnerin toimitukselle.

    yx utelias
     
  11. 660

    660 1st gear

    kyllähä suomessa on yks 302 capri kilvissä, oli kasissa juttua joskus, sitä on tehty aikoinaan australiassa ja kävi vertailukohteena
     
  12. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    [[/quote]kyllähä suomessa on yks 302 capri kilvissä, oli kasissa juttua joskus, sitä on tehty aikoinaan australiassa ja kävi vertailukohteena
    [/quote]

    Eikös se ollut afrikassa?mutta mahtaako kelvata enään nykyaikana vertailumalliksi.epäilen
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Se ruskea/musta mk1 302:lla joka vaikutti joku vuosi sitten pääkaupungista vähän itään on tehty just perana-capriin verraten. Omistajan mukaan ei enää onnistu.
     
  14. jallu

    jallu 1st gear

    Roverin kasin saa 100e:llä, hyvän 200e:llä, joten ei kannata epäillä.
     
  15. BuickS

    BuickS Gearhead

    Määritteletkö hiukan tarkemmin sinun käsityksesi hyvästä Roverin kasista ja myös sijainnin mistä niitä hyviä löytää noilla hinnoilla?
     
  16. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Juu, mäkin otan yhden hyvän vaikka olohuoneen pöydäksi 100€:llä.
     
  17. ford scorpio

    ford scorpio 1st gear

    100 eeroo roverin v8 kone??:-o :???:
    Hmm voisin niitä ottaa pari tallin koristeeksi käyntikuntoisina:grin:
     
  18. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Tuota linkkiä tuplaturbo sierrasta kun kattelin, niin jos en tätä tapausta ja fortin kutosia tietäis niin epäilisin että miten 2.8 koneesta kiskotaan 555Nm vajaa 4000 kierroksella. Kaikki vähänkään välkymmät toki tietää mistä tossa on kyse. No kusetuksesta tietenkin, 4.0 myllyhän se siellä luuhaa :evil:
     
  19. Jyrki R

    Jyrki R Gearhead

    Joo, mulle kans 200:lla hyvä Roverin kone. Tässä kun tuntuu olevan monia halukkaita, niin saataisiinkohan kimppaostosta vielä joku alennus ?
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Onkos kukaan tunkenut Omegaan kasia? Taitais jopa saada muutoskatsastettua kun noita on saanut 4.0-kuutosilla tehtaalta.
     

Kerro tästä muillekin!