V8 Sierra

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 11.1.2003.

  1. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    kävisköhän tuo lotus omega vertailumallina 3,6 litraa ja 377hp..
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eikös tästä oo väännetty kättä jo kerran, ja lopputulos oli, et se ei oo ooppelin maahantuojan mielestä sama auto.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei käy Lotus Omega vertailuautoksi.
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Senatoriahan on kans saanu 4.0 litrasella ja onhan siinä yli 250 hopua. Luulis onnistuvan ainakin poikkeusluvalla.
     
  5. ajk81

    ajk81 1st gear

    Se senatorkin taitaa olla erikoismalli jota ei ole opelin tehtaalla tehty vaan irmscherin tekemä. Korjatkaa jos olen väärässä.
     
  6. Sittana

    Sittana 1st gear

    Irmscherin tekelehän se on.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kauheesti järkeä näissä Suomen lakipykälissä :sad:
    Oispa samat säännöt, kuin Ruotsissa.
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ja eikö ausseilla Senator ole Holden Commodore ja mottina 5.0 V8.Olis miellyttävä vekotin viedä paikalliselle konttorille
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Auto on sama kuin senator. Keulille ahdettiin vain 4.2 tai 5 litrainen Holdenin oma V8.. Ja perään Getrag 5v tai Th-180 ja viisilitraisissa th-350 :wink:

    Tossa linkki

    http://members2.easyspace.com/hotholden ... odore.html

    Siitä vaan vaan tunkemaan kaseja Opel Rekordeihin
     
  10. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    niin ja leimaahan sitä ei saa.

    mutta olikos Opeli tunkemassa kasia uuteen Omegaan?
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Oli, vetten pikkulohkoa mutta autosta olisi tullut turhan nopea (= liian lähelle vetten suorituskykyä) ja nythän koko omega poistuu mallistosta joten se siitä.
    Sama ongekmahan oli aikoinaan Lotus-omegan kanssa, liian nopea ooppeliksi, siksi lotus.
     
  12. Cuda

    Cuda 1st gear

    B-korista Opel Omegaahan oli alun alkaen tarkoitus ryhtyä myymään USA:ssa pikku-Cadillaccina 5 litran veekasilla. Julkaisivat sellaisesta Teknarissa tai Tuulilasissa tai jossain suomalaisessa moottorilehdessä silloin jo promokuviakin.

    Mylly jäi sitten tuotantomalleissa valitettavasti vain täälläkin saatavilla olevaan kolmilitraiseen veekutoseen.

    Google löytää kaikenlaista vaikka hakusanalla: 1996 Cadillac Catera.

    esim.

    http://cartalk.cars.com/Info/Testdrive/ ... -2001.html


    alla pätkä linkin tekstistä:
    ____________________________________________
    We think it's great that the Catera is available only with a six-cylinder engine and a four-speed automatic transmission. We applaud Cadillac for not offering the Catera with an overpowered V8. The 200-horsepower V6 is plenty for a car of this size. The drivetrain is a little bit noisy on hard acceleration. But once you get up to highway speeds, it's just fine.
    ____________________________________________


    Eli Cateraan ei siten tullutkaan sitä protojen ja promojenkin V8:sia ja paikalliset moottoritoimittajat saavat nukkua yönsä rauhassa kun ei highwayllä kaahailla ylimotorisoiduilla pikku-käkkylöillä.
     
  13. smuige

    smuige Gearhead

    tuli tosa jenkeissä lueskeltua jotai gm tai chevy jotai lehteä jossa oli yllämainittu Catera LS1:llä. Teki toi moottorin koko hieman tiukkaa.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jossain vaiheessa oli ihan tekniikan maailmassakin juttua että lähivuosina Omegaa tehdään sarja 5.7 litrasella GM:n myllyllä.En ole asiasta sen koommin kuullut.
    Toisaalta, en muista mikä Cadillacin malli se oli,mutta yhdessä vaiheessa Cadillac todellakin käytti tismalleen samanlaista koria kuin Omegassa jossain pikkumallissaan. Liekö ollut vielä kasikoneellakin?
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, tuo v8-Omegan tuotanto haudattiin jo pitkä aika sitten..tuli sekalaisia selostuksia mallisarjan vanhenemisesta, ei olisi ollut järkeä enää tehdä siihen koriin isolohko-versiota. Olis kyl ollu melkoinen sleepperi;)
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aussithan tekevät edelleen tuota Omegaa omana versionaan "Commodore"-nimellä. Auto on juuri kokenut kasvojen kohotuksen, joten ulkonäkö voi hieman hämätä. Kylkilinjasta kyllä tunnistaa Omegaksi.

    "Commodore SS" on saatavilla Vetten koneella automaattina tai 6-lovisena (325hv). Lähi-Idässä noita on saatavilla vasemmanpuolisina eivätkä maksa n. 25 000 euroa enempää uutena. Näkyy tosin laadussa. (Takakonttia avattaessa tiiviste jäi konttiin, penkkien verhoilu muistutti lähinnä Rocky-vuodesohvaa jne.)

    Lisäksi löytyy vielä tehokkaammat HSV-versiot: http://www.hsv.com.au
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä se kelpaa. Täytyy vain osata perustella oikein; mustaa valkoisella:)
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    Ompas aikakin nostaa tää vanha aihe ylös.
    Elikkä just käytiin viimeviikonloppuna kännissä asiasta keskustelua ja nyt haettiin auton lisäks just kasi ja automaatti kotio.Projekti käynnistyy aamulla!
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niin siis minkä auton? Sierran vai Omegan?
     
  20. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Otsikko on V8 Sierra ja täällä viritellään ooppeleita? Onkohan aihe vähän levinny käsiin :lol:
     

Kerro tästä muillekin!