V8 Sierra

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 11.1.2003.

  1. sbf

    sbf Gearhead

    Lukekaa aihetta vähän aiemmilta sivuilta.Kyllä se siitä selviää ja joo, sierraan ollaan täysmosaa laittamassa. 8)
     
  2. Rusty

    Rusty Gearhead

    No siellä ei kyllä ole ainuttakaan sbf-nimimerkin viestiä...
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    Olet hieman myöhässä, olisit valittanut asiasta 7 vuotta sitten :poff:
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    No ei ole pakko lukea jos häiritsee etten tehny uutta topikkia aiheesta sierraan fau-acht.
     
  5. Rusty

    Rusty Gearhead

    Ei mulla ole väliä tuleeko se mikraan vai corsaan mutta totesin vain etten löytänyt aiemmilta sivuilta sinun kirjoituksia.
     
  6. Topias74

    Topias74 3rd gear

    En minäkään asiasta valita, se oli puhdas toteamus kun edelliset viestit koski ooppeleita, ja joo enpä huomannu tuota päiväystä kattoo! Ei tuosta tarvi vetää herneitä nekkuun! :rotfl:
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Joo ei herneitä kellekkään. :rotfl:
    Jos ny ehtis vaikka tännekkii kertoilla mimmonen toi rosessi kaikkiaan tulee olee ja miten edistyy.Lo-budjedt linjalla edetää ja katsastusleimakin on tavotteena vaikka väkisin.
     
  8. Topias74

    Topias74 3rd gear

    Mielenkiinnolla seuraan projektias! :) Sen takia tämän keskustelun klikkasinkin auki ku kiinnosti tuo V8 sierra, että onko joku jo tehny sellasen ja vielä leimannukin!
     
  9. spinneri

    spinneri 3rd gear

    Onhan tuollaisia tehty ennenkin Suomessa. Ilmeisesti ensimmäinen rekisteröity yksilö esiteltiin numerossamme 1/2003. Numeroa on vielä saatavilla verkkokaupastamme, toistaiseksi jopa tarjoushintaan (5,00 eur)!

    Vilkaiskaa myös autoon liittyvä lukijakysymys.

    P.S. Mainitsemani V8-Sierra on ollut aiemminkin esillä tässä keskustelussa.


    Tiesi kertoa

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Jahaas!Sinnehän se pikkuloki kera aaoodeen sukelsi bfh:n avustamana ja tuli kyllä poiskin kun kriittiset paikat ja mitat tsekattiin.Päivän isoin yksittäinen edistysaskel oli valmiiksi muokattu öljypohja koska etusumpullinen ei mahu niin tsopattiin takasumpullisesta slice pois että mahtuu palkin taakse siististi.Vakiopakosarjat mahtuu olemaan eikä muutakaan mainittavaa hankaluutta näy olevan.Suurin yksittäinen puute tällähetkellä on 28spline yoke joita kyllä tuntu jemmassa äijillä olevan mutta eivät halunneet aarteistaan luopua.Huomenna koneenkorvakoiden valmistus tänään laadituista piirustuksista(helpon näköset ainakin paperilla).Tällasta tällakertaa. :wink:
     
  11. Qtka

    Qtka 1st gear

    Meinasitko leimata 221cid:na vai ihan koko tilavuudellaan? Ite roijasin alkuviikosta tontille 302efi+aod paketin... tarkoitus minullakin veivata se sierran keulalle. Apulaite hässäkälle joutuu jotain tekemään muuten menee aika tiukalle... Keulalle en oo ite vielä päässy sovittamaan, mittanauhan kanssa vaan heilunu...
     
  12. Ricu187

    Ricu187 1st gear

    Jussi huomenna ku meette sinne hallille niin varmistahan että ö-pohja ei vuoda, vaikka luotatkin siihen mun saumaan niin itse en :D testaa vaikka bensalla 8)
     
  13. weard_racing

    weard_racing 1st gear

  14. RAL9005

    RAL9005 3rd gear

    Eikä tarvitse edes tarkkaan katsoa.

    Lähes tulkoon kaikkia meillä Opel -merkkillä myytyjä on saanut Australiassa ja varmaan myös Briteissä V8 koneella. Muistaakseni Brasiliassa Commodore oli Opala, Ausseissa Kadett oli Gemini, Euroopassa sitten Opel ja Briteissä tietenkin Vauxhall ja kaikki ihan samoja GM:n korisarjoja eri kori muunnoksin.

    Ausseissa Commodoren lussuin kone oli kuusi sylinterinen. Normaali perheautomalli V8 ja käsitykseni mukaan sai myös kireemmällä V8 koneella, joku sport. Mitään vuosimalleja en todellakaan muista, mutta tällänen käsitys joskus jäänyt.

    Ja ihan vain OT:n OT.
     
  15. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    no tuohan on Chevrolet lumina SS :D
     
  16. sbf

    sbf Gearhead

    Tota leimajuttua tallillakävijätkin tenttaa....kerron kun tiedän.Ei taida sulla mahtua toi efin imari pellin allle.Sensijaa kyl apulaitteet mahtuu ilman tuskaa.Tietysti jäähdyttimelle tulee tiukat oltavat sehän on selvä.
    Illalla saattas olla mm tarkat konekorvakoiden mitat ni ei tarvi sun sen mittanauhan kanssa turhaan miettiä.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Jäähdyttimen mahduttamiseen on saatavilla valmis V8-Sierra täsmäratkaisu,

    http://www.hicar.fi/cms/FC?cmsPage=true&link=242

    olkaa hyvä!
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    Tänkjuu vinkistä mutta me tehään ite kaikki.Köyhiä kun ollaan.Tänään mm valmistu tv-vaijeri auton vanhasta kytkinvarpista :rotfl:
    Lämppärinletkut ,kaasuvaijeri ,shifteri vipuineen ,sähköt ,koneen ja loodan korvat ,tv-vaijeri ym done!
    Jäljellä:Kardaani ,tsyylärin ylä ja alavesiletkut ,laturin kiinnitys ja muut pikkunäpräilyt.Niin ja tehtiin 2tuumaa korkee cowl induction konepeitto jonka hitsaus jatkuu aamulla.
    Hauskana sattumana ilmeisesti mussen orkkis shifteri kävi pienellä reikien viilauksella pulttaamalla paikoilleen. :D
    Kyllä tämä tästä vielä suruksi muuttuu :poff: :rotfl:
     
  19. 302TT

    302TT 1st gear

    Efi:n imari mahtuu. 2kpl turboja mahtuu myös. Ns. lyhyellä rodi-jakopäällä saa hyvin lisätilaa syylärille ja coolerille.
     
  20. sbf

    sbf Gearhead

    Joo siellä on koneen sivuilla enemmän tilaa ku monessa jenkissä.
    Kerros tarkemmin tosta rodijakopäästä.
    Btw.perjantaina ajetaan :D
     

Kerro tästä muillekin!