V8 Sierra

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 11.1.2003.

  1. spike

    spike Gearhead

    Tuohon muutokseen saa paperit ihan maahantuojalata tai jopa lähimmästä merkki huollosta. Ne löytyy Fordin tietokanavalta. Tiedän koska olin Fordin merkkihuollossa ennenkuin siirryin yksityis yrittäjäksi. Sieltä löytyy muitakin mielenkiintoisia erikoisuuksia.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vaan kelpaako ne paperit Trafille?
     
  3. spike

    spike Gearhead

    Pitäisi kelvata. Kyseessä valmistajan tiedot teknisistä eroavaisuuksista ja siinä mainitan jarrujen ja jousituksen speksit ihan numeroina XR8:lle. Muistakseni aika pitkälle sama kuin cossu mitä tulee jarruihin. Etujouset järeämmät. Ei ihan muisti riitä. Jos tarvii nuo paprut niin merkkihuollon tiskille pyytämään.
     
  4. jallu81

    jallu81 3rd gear


    onhan noita jo suomessa laillisesti kilvissä useita kappaleita. taitaa nykyään olla niin, että ne hyväksyy vertailumalliksi sen xr8:n...
     
  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Syytä ainakin olis.Hienoa jos se niin menee. Samalla periaatteella tänne pitäisi saada muitakin muun maailman isokoneisia erikoismalleja kilpiin. Mut virkamies on erimies.
     
  6. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Hienoa ois tosiaan nähdä ihka oikea V8 sierra katsastettuna suomessa. Muistan kun joskus 90 luvun alkupäivinä tehtiin 80 luvun bemarista M5 versiota tekniikan vaihtona niin kaikki mahdollinen meni päin helvettiä ja lopulta AKE otti sen kannan että M5 ei ole 500 mallisarjan verrokki joten se M5 oli sitten virallisesti papereissa M535i...
     
  7. Väpsy

    Väpsy Gearhead

  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Meidän naapurissa on V8 koneinen Ford Sierra (Roverin V8 moottorilla+automaatilla)...90-luvulla rakennettu/muutoskatsastettu...
     
  9. spinneri

    spinneri Gearhead

    Olen tehnyt lehtiartikkelin niin V8 moottorisesta Ford Sierrasta kuin M5 tekniikalla päivitetystä ("E30") BMW M3:sta. Molemmat rakennettu Suomessa ja katsastettu kyseiselle tekniikalle.

    Sierran esittely löytyy Spinnerin numerosta 1/2003. BMW puolestaan esiteltiin edesmenneessä Kromi & Poweri -lehdessä.


    Parempaa vuotta 2013 toivottaen

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  10. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Jep, itsekin tiedän pari tuollaista BEM-300 konversiota ja katsastuskuviot on aikalailla katsastuskonttori, paikkakunta yms riippuvaisia. Itse aloitin homman väärällä paikkakunnalla ja konttorilla. No se siitä.
     

Kerro tästä muillekin!