V8 syylärin koko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja manun, 2.5.2019.

  1. Tarkoitin tuota sisäistä kiertoa..mutta kiitos sarkasmista.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin yllättäen se vaatii jonkun "ohjauksen" tonne sisällekkin jos halutaan hyvä jäähdytysteho ja kierron mukainen toteutus :)
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei taida olla ihan tavallista tuo ositettu kierto... Lämppärin kennoissa kyllä, mutta kyllä syylärit on yleensä ihan suoria.
     
  4. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

  5. Weijari

    Weijari Gearhead

    Noita dual pass ja triple pass jäähyjä saa Griffiniltä, eikä osaajalle ole isokaan temppu hitsata alujäähyyn noita baffeleita väliin.
     
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    AMW:worksilta saa noita... niin ja tää topicin alottaja ei halunnu ostaa tuollaista vaan jostain muusta autosta ottaa ja käyttää sellaista. Ei mennä siihen customiin!
     
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Ja hyvä visco löyty X5:sta...
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Mut kuka semmosia tehosyöppyjä haluais käyttää.
     
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Kylmänä se pyörii täysin vastuksetta ja kuumana ei anna koneen keittää. On hiljainen ja ei vingu kuin sika. Eikä tarvi laittaa 150A laturia että 3 isoa sähköleftaa ajais saman asian. Ja sähköpuhaltimelle sopivien tuulenohjaimien tekeminen on vaiketa puhumattakaan 3:sta.
    Mitä väliä jos se kuumana vie 15 heppaa. Kylmänä ei vie juuri mitään. Jos se 15 heppaa haittaa, niin pitää ruuvata lisää ahtoja sitten. Itsellä oli 2 sähköpuhallinta keulilla, auto keitti liikennevaloissa seisoessa yms. shittii. Puhalimet piti kamalaa vinkumista. Heitin ne mettään ja siirryin siihen vanhaan flektiin oon ollu tyytyväinen. Engine masterissa oli vissiin jossain jaksossa testissa noi eikä se nyt niin kauheesti vienny tehoa.
     
    4d sedan, sdfsd ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitkä flektit sulla on?

    Vaikee kuvitella, että kun kaikki kunnossa niin suomen oloissa keittäis vaikka ois tiukempi pannu.


    Vakio 4.3 v6 omalla v8sia pienemmällä syylärillään ei alle 10c keleillä nosta lämpöjä jos ei puolta tuntia tyhjäkäytä koneen jo lämmettyä kunnolla.


    Sitten taas paskalla yleisflektillä ja tukkosella syylärillä meinas oldsi ajossakin nostaa lämpöjä
     
    xarper tykkää tästä.
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Mihin sä kolmee flektiä tarviit kun yks riittää? Ja Volvon flektissä on hyvä tuulitunneliki valmiina itessää.
    Paskoja flektejä sulla varmaan vaan ei muuta, toi Volvon flekti siirtää ihan tosissaan ilmaa, täysillä varsinkin, ei tartte toista kaveriks.
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mun syylärin on putsattu 2 vuotta sitten ja kuulemma ihan priima. Ainut vika että painaa hitosti kun on kupari/messinkiä. Ehkä joskus tulevaisuudessa vaihdan jonkun alumiinisen just griffit yms. kiinnostais. Mutta sähkövinkujaa en vaihda. Ainut että sähkövinkujassa ois että se tois reilusti tilaa.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yleensä just ne suoralapaset tarvikepaskat vinkuu.

    Tottakai kunnon flektikin vähän humisee, mutta ei sen pitäis v8:sin alta kuulua....
     
    xarper tykkää tästä.
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    https://gyazo.com/4c20091ce5633d8cf8930aae781cb556

    Tuossa tuo muista minkä ruuvasin kiinni itse ollut tuohon hemmetin tyytyväinen. En muista mitä sähkö flektejä siellä oli, eikä voi kattoa ne on jo menny ajat sitten romuja mukana kaatopaikalle. Tuon halkaisija on 420mm ja siirtää yhdellä ilmanojaimella kivasti ilmaa.

    Niin ja tuo musta on tosiaan varastettua BMW X5:sta oisko ollu joku 3.0 riiseli tai sellasta. Mutta itselle omaan sovellukseen pulttijako oli ihanteellinen yllätyksenä. Oisko joku 2005-2010 malli jossa tuota oli bimmerissä.
     
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tiedä sitten 2 heppaa eroa tehossa itekin olin sitä mieltä että 10-15 ei haittaa ja 2 on vielä vähemmän!
     
  16. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Omassa autossa oli SPAL 16“ sähköflekti eikä se ikinä keittänyt, lämmöt nousi kyllä 100 asteen tietämille mutta niinhän ne saa noustakin paineen alla. Nyt tulee pari pykälää tehokkaampi SPAL antamaan helteeseen reserviä. Jäähdytin on joku perus US-partsin halpa alujäähdytin.
     
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Oho aika korkeat, mulla korkein lämpötila ollu 89 astetta mitä mitattiin dynossa kun auton oli rullilla. Mulla mittaus piste ylävesiletkussa ja termostaatti on ns. huomattavasti alempana vesimpumpussa olikohan se jotain 73 tai sellaista.. Olisin halunnu 78 termarin mutta mun autono ei sellasta saa... Sitten on noita 92 termareita yms. jollain ylävesiletkussa juuri 100+ joka on ihan liikaa menee kansipahvit.
     
  18. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Muistan joskus kuulleeni että Chevyn pikkulohkossa jos ei ole paineellinen järjestelmä, niin kansissa pakokanavien ympäristössä alkaa helposti keittämään, ymmärrettävää:

    Selvennykseksi millä paineella kestää nousta minkäkin verran yli sadan asteen nesteen lämpötila ilman kiehumista, veden kiehumispisteet:
    0.0 bar: 100,0 C (ilmakehä)
    0,7 bar: 115,4 C
    1.0 bar: 120,4 C
    1.3 bar: 124,9 C

    10psi=0,69bar
    15psi=1,03bar
    20psi = 1.38bar

    Eli tuommoinen tyypillinen noin 15psi:n syylärikorkki pitää takanaan sen 120asteisen veden.
     
    Muokattu: 6.5.2019
    Vermilion tykkää tästä.
  19. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ei tossa mitään ongelmia ollut, lämmöt nousee kaupungissa mittarin mukaan 210f eli 99 asteeseen ja pysyy siinä. Anturi imusarjassa. Mut nyt muuttuu kaikki pellin alla, toivottavasti lämmöt ei ainakaan nouse.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tiedemiesten keskuudessa on 97% konsensus että viskokytkin-ohjattu tuuletin vie 50 hevosvoimaa.
     

Kerro tästä muillekin!