V8+Turbo valtakunta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bomber#1, 22.11.2014.

  1. sbm396

    sbm396 Gearhead

  2. studio57

    studio57 Gearhead

    Aika päheen näköinen, onkos tuosta jossain lisäkuvia/ infoo?
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    http://www.cruisingnight.fi/index.php?o ... Itemid=152
    Tuolla joku kuva jenkkiauto näyttelystä.
    Tekniikka pikkulohko 2xahti ja megalla ohjaus.
    On tuossa vaikka vallan minkälaista juttua laitettu :lol:
    Esitelty v8 läpykässä 98 tai 99

     
  4. maverick

    maverick Gearhead

    Ahdin kuvassa (bomber1 viesti ylhäällä jossain)
    tulee meidän katumusseen.
    Ahdin Holset hx82.
    2kpl 46mm precision hukkaporttei
    2kpl procharger 50mm blow up valvea
    Chiseled Performance 3000 warercooler
    100mm kaasuläppä
    Edelbrock supervictor Efi imusarja
    Trickflow 225cnc R-Kannet (max virtaus imu 345cfm ja pako 271cfm)
    Janne's Garage pakosarjat
    Bosch 2200cc suuttimet
    E85 polttoaineella
    Puristukset 9.5-10
    Diamond männillä.
    Tatech 38 moottorinohjaus
    Ls2 truck Suorasytyspuolat
    Aeromotive Hihnatoiminen bensapumppu
    Nokka vielä suunnittelussa, Tulee New Era Racecraftista.
    Tehoa pitäis saada sen verran että menis vartilla 7.5/290km/h.
     
  5. Jake

    Jake Gearhead

    Itellä on ollut tuollainen Plymouth Fury 1971 turboprojekti vireillä vuodesta 2003 asti. Nyt on seissyt tallissa vuodesta 2007 Ttalonrakennusprojektin ja lasten syntymän takia.Auto on täyspeltinen ja täydellä sisustalla oleva katuauto, tehotavoite on jossain 500 hepan tuntumassa eli matalapaineinen katukone. Koneena on 400 cid isolohko, Holset HX50/55 ahdin , Pro turbon hukkaportti, teetetty välijäähdytin,Megasquirt 2.2 moottorinohjaus , Aeromotiven A1000 bensapumppu, Aeromotiven paineohjattu regulaattori yms. Pakosarjat on itsetehdyt vesijohtokäyristä. Nyt olisi taas mahdollisuudet saada projektia eteenpäin, Kuskin puoleinen pakosarja täytyy vain tehdä uudestaan, se on repeytynyt turbon painosta seisonnan aikana muutamasta kohdasta ja uusi läppärunko hankkia.Nyt on nelireikäinen Holleyn läppärunko vuodelta 199... . Tarkoitus olisi hankkia yksireikäinen läppärunko sa sivittaa se sitten adapterilla imusarjaan.
     
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mimmosisa kokemuksia on noista Kiinalaisten turboseteistä`?
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä muistelisin ton esitellyn kyllä 2000-luvun alussa, mutta tekniikka oli silloin kyllä huomattavasti perinteisempää (360 vaparina ja kahdella nelireikäisellä kaasarilla?).
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyvin paljo mahdollista. Muistan kyllä kun se oli vielä vaparina liikenteessä.
    On se lehtikin tuolla jossain arkistoissa :odroll:
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    2004-2005. Ei muuten mut toi lehti seilas jonniaikaa tallin P-huusissa.
     
  10. shr1

    shr1 Gearhead

    Tällanen sbc 400 cid Novan kopassa. Puhdas katupeli, joten tehoiksi riittää vähän ujommatkin lukemat. Jospa ysin puolelle ens suvena pääsisi.

    [​IMG]
     
  11. maverick

    maverick Gearhead

    Hieno konehuone! Oliko Turbo mikä ja onko e85? Mitkä suuttimet?
     
  12. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    meillä on tuloillaan tt projekti moparin 383 lohkoo.
    Ihan hyvillä osilla ollaan moosaa tehty, ainut vain että jos olisin ollut etukäteen viisas en välttämättä olisi alkanut tekemään sitä vanhaan lohkoon. Ahtaminen kumminkin on todella helppo keino ottaa pienemmästäkin moottorista voimaa ja sehän ollaan nähty että nälkä kasvaa eteenpäin mentäessä. Hukkaportin tiukkaus on liian helppoa ettei sitä kokeilisi :D :D
    Et ehkä yks sellainen ajatus jos alkaa tälläistä tekee niin hommata melko tuore lohko tai sit iha uus.
    nimimerkillä......olen ääliö enkä näin ole toiminut ja kehtaan vielä jakaa ajatukseni. Se o sit kiva huomata tokalla vedolla ku alakerta oksentaa :D :D

    Mut täs mitä toho meille o tuloss:

    scatin h veivit
    diamond 10 rutuil olevat takomännät
    painotettu takoakseli
    holset hx40 super ahtimet 18 pakopesillä.
    edelin victor kannet
    homemade imari
    sähköruisku (merkki viel mysteeri)
    nokka viel mysteeri mut kova rulla kuitenkin.
    loota mysteeri mut ajatuksena coan racing 727
    vesiroppujen puoleenväliin betonoitu lohko
    billet runkolaakeripukit
    gridle levy alakertaan

    koppa vm.74 ht satellite
     
  13. shr1

    shr1 Gearhead

    Kiitos. Ahtimeks tulikin nyt uus taskukello, josta ei vielä oo mulla kokemuksia:

    http://www.liljohnsmotorsports.com/borg ... rbine.html

    Bensalla yritän pärjätä ja suuttimet antanee sen 1000cc:tä vähäsen nostetuilla paineilla. Pieniksihän nuo alkaa jäämään...
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Millaisilla puristuksilla Novan konetta pyöritetään? Tälleen turbomopomiehenä ihmettelen edellä mainittujen herrojen suhteellisen korkeita ruttuja, jos pyöritään 10 paikkeilla. Onko tässä joku taika tai hyväksi todettu kaava ajaa noin korkeilla rutuilla? Busan kattilaa pyöritetään alle 8 rutuilla ja max. 1.6bar ahdoilla, ilmeisen onnistuneesti ku romut on pysynyt sisällä jo useamman vuoden...
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    Shr1 konehuone on kyllä siistissä järjestyksessä.
    Mahtaiskohan tuo uusi alkoholipolitiikka mahdollistaa isommatki puristukset.
     
  16. shr1

    shr1 Gearhead

    Puristukset on karvan päälle ysin. Olisko se tuo e85, jolla pelaa korkeemmat rutut + ahdot? Vesi-metanoliruiskutusta meinasin olemassa olevan välijäähyn kaveriksi, niin sais ennakoita ahdoilla lisää.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, puristuksiin vaikuttaa moni asia, mut pääasiassa tietty just ahto ja polttoaine. E85 ainakin teoriassa sallii kovemman perusrutun vaparissakin, ja ahdetussa sit lisäturvaa tulee väähdyttävästä ominaisuudesta. Meil on ollut 8.6:1 bensalla, alunperin ajettiin ihan pumppubensalla mut viimevuosina VP:llä. Pumppukamallakin vois ajaa, mut ku omasta mokasta suli muutama mäntä niin ollaan sit vedetty tol VP:llä ihan siitä syystä et se antaa vähän turvamarginaalia jos taas hölmoilee. Ahtoo meil on ollut maksimissaan liki kahta, mut esimerkiks viimevuonna isolla vaihteella 1.4. Ja bensalla siis mennään ens vuonnakin mikäli auto saadaan nippuun.
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Joo kyllähän noissa mopojen dynotuksissa ja seisovan mailin hommissa on todettu et e85 ROCKS. Sekä tosiaan sallii kovemman perusrutun ja jäähdyttää konetta, mutta kysymys tosiaan on että miksi litratilavuudeltaan isossa moottorissa turbolla pitäis olla korkeat rutut. Prätkässä siihen olisi järkevä selitys, se että pieni 1300cc moottori jaksaa edes liikuttaa ajoneuvoa ilman ahtamista, 6 litrainen tai sitäkin isommat motit luulisi jaksavan liikkua matalaruttuisenakin ja kestäisi ehkä entistä enemmän painetta? Mutta onhan se hyvinkin mahdollista et tossa on joku juttu mitä tälläinen puupääkynämies ei hiffaa? :D
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Periaatteesa samat asiat pätee kyl nois vapareissakin, et on siinä perusmotin toiminnassa eroa jos on todella matalat puristukset. Ei meilläkään noilla 8.6:1 rutuilla sitä voi erityisen teräväks väittää, vaikka anto se yli 600 ilman ahtimia. Mut kun noissa vielä harvemmin on ihan optimaaliset palotilat, niin jos on aikomus käyttää paineita, niin ruttu on syytä pitää suht alhaalla. Meidän käsityksen mukaan noilla harrastamillamme tilavuuksilla saa vähemmänkin täydellisellä paketilla niin paljon tehoa et sen kanssa vähemmän täydellisellä autolla, dokaanikolla ja alustalla saa lähinnä vaikeuksia ilman tehojen optimoimistakin.
     
  20. t1mppa

    t1mppa 3rd gear

    Asiallinen konehuone Novassa.

    Tuommonen mosa pakosarjoineen ja turboineen on melkoinen lämpövoimalaitos, onko tuossa ollut mitään ongelmia konehuoneen korkeiden lämpöjen kanssa, miten tuossa konehuone jäähtyy ajon jälkeen?
     

Kerro tästä muillekin!