V8+Turbo valtakunta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bomber#1, 22.11.2014.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    mää laittelin pinnotteet noihin kuumiin osiin ja päälle vielä thermotekit ja sit vielä sen päälle pinnoitteet.. yllättävänkin viileinä pysynyt ja kun putkisto rosteria niin ei ruostukkaan vaik thermot onkin päällä.
     
  2. shr1

    shr1 Gearhead

    Pinnoitteet mullakin putkissa ulko- sekä sisäpuolella ja pakopesässä. Repsikan sisäloksua vähän avattu ja naamapellissä pakollisia lisäaukkoja. Konepeltiin piti ruuvata alumiinilätkät alapintaan, kun alko cruisaillessa mennä pelti klommolle lämmöstä. Niijoo cowl induction plootuhan toi on, et kaipa sekin vähän jelppaa.
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    niin juu mulla pakopesän ympärillä kanssa pinnotteet ja lämpösuojat.. ei ainakaan oo tuottaneet mitään ongelmia ja konehuone olosuhteisiin nähden kyllä viileä.. tosin multa puuttu sisälokarit mikä varmaan jeesaa kanssa.
     
  4. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Asiasta kukkaruukkuun, onko sisälokarit leimassa pakolliset?
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    ei oo jos ei oo kantavat. mullakin orkkikset oli muovista
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites kun tossa yhessä kuvassa oli eripituiset putket pakosarjan jälkeen niin vaikuttaako ne ahtimen käytökseen tai koneeseen mitenkä/än, kun eikös ne yleensä tehdä tasan saman mittaisiksi
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Subarut on muistaakseni erimittasilla primääriputkilla.
    Ei mahda ihan älyttömiä vaikuttaa pituus erot.
     
  8. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Mielipiteitä on tästäkin seikasta monta noiden primäärien suhteen että mikä olisi oikeanlainen ja minkä mallinen yms pituinen.
    Itse oon noita sarjoja jonkun verran väkkäillyt ja ehkä aina koittanut toteuttaa ne jollain lailla yleispätevästi, esimerkiksi juuri että primääreiden mitat olisivat jotakuinkin samat yms mut mitään merkittävää tällä ei kuitenkaan juuri saavuteta kun puhutaan ns, normaaleista autoista normaaleina turboprojekteina.
    Tämä on tietty vain minun mielipiteeni.
    Yksi mitä ehkä suosittelen on että jos laitteeseen on mahdollista tehdä vähän pidemmät primäärit niin mm. helpottaa rosteri ja haponkestävästä tehdyissä sarjoissa hieman sitä et eivät ole ihan niin herkkiä halkeamaan. Vähän sama homma että jos sais primäärit suunnilleen jollain tavalla saman mittaisiksi saadaan vähä pienenettyä halkeamisvaaraa myös. Jaetuissa pakopesissä vaan koittaa kattoo pulssitusta käyntijärjestyksen mukaan. Ja jos haluaa ruostumattomat sarjat nii ehdottomasti suosittelen haponkestävää. On kuumakesto ominaisuuksiltaan paljon parempaa ku iha rst. Ja mitä vähemmän tarvii hitsata aina parempi.

    Tuolla on kunnon pakosarjapornoa jos kiinnostaa:

    http://www.burnsstainless.com/
     
  9. Looski

    Looski 3rd gear

    [img[​IMG]][/img]
    Mulla kasauksessa 65 malibu johon tulee
    477cid bbc yhellä extriimi tunersin 116.3 mm föönillä
    Pontiac Big chief kannet
    Kinsler imusarja 2*100mm läppärungolla
    Ross männät, Oliverin veivit ja bryant kampi.
    Aeromotiven mekaaninen pensapumppu
    Siemens 2300cc suuttimet
    Motec m130 moottorinohjaus m&w sytkäboxit suorasytyllä.
    Ens kevääksi valmistuu ennemmin tai myöhemmin.
     
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  11. 383

    383 Gearhead

  12. maverick

    maverick Gearhead

    Ite tykkään että perusmotti on jo itessään vahva ja ei tarvis ahtaa niin pirusti että potkii.
    Naapurin ukolla on muuten käyttö tojotassa puristukset 11, e85 polttoaineena ja ahtoo parisen kiloa ja tehoakin 1200hevosta sämpyn dynos, Yksi suomen hienoimmista moottoreista ja sleeppereistä.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    OHO!!!

    Mahtaa siinä vetoakselia vituttaa, kun potkaisee liikennevaloista.

    Käyttö tojotasta tulee ekana mieleen joku 80 luvun DX Corolla, mutta nyt ollaan ilmeisesti jossain Supra linjalla??

    Kerro ihmeessä lisää.
     
  14. maverick

    maverick Gearhead

    En viiti enempää kertoa ilman omistajan lupaa..sorry
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on tollasen +1000 kaakkisen nipponin tomaattiploota just osina eikä sitä ainakaan paljon ole vituttanut parin vuoden repimiset. Tulee kuulemma uudella ahtimella parisataa konia lisää :eek: .
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Semmonen auto on varmaan aika nautinto jokapäiväisessä ajossa...
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Silleen se liikkuu kuin mikä tahansa hylsy, turbiinissa oli liian vähän stallia kun otti breikkiä vastaan vain 4donaa. Ens kesänä puoltoista lisää.
    Niin ja on siellä kuitenkin aina suunnilleen se orkkis teho käytössä.
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Ymmärrän ton et katupelissä arvostaa sitä että perusmotti on jo itessään vahva, mutta jos se tuo kuitenkin ahtojen kera tota kokonaisruttua vaarallisenkin korkeaksi eteenkin kisapelissä ni miksi vaarantaa moottorin rikkoutumisriskiä ns. turhaan? Toinen homma on vielä se että jos kyseessä on nyt nimenomaan esim. tuo tuleva turbokilpurisi niin eikös sillä ole tarkoitus lähteä viivalta ahdot ylhäällä paukkua vasten ja vetää lätkä lattiassa maaliin saakka, jolloin tuolla vahvalla perusmotilla ei ilmeisesti ole mitään merkitystä, muuta kuin paluusuoralla? :wink:
    Tälläistä tuumailua tänään. :lol:

    Ja toi 11 puristus 2 kilon ahdoilla kuulostaa niin huimalta, ettei meinaa kyl uskoa? :eek:
     
  19. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Korkea staattinen CR ei ole ongelma, kun koneessa on tarkoitukseen sopiva/sopivat nokat. Dynaaminen CR saadaan sopivan alas ja nakutus pysyy loitolla. Ja tuo mäskillä ajaminen siihen lisäksi.

    Veikkaisin, että tässä tojotassakin on melko raikkaat nokat, tuollaisilla tehoilla. (ainakin mikäli kyseessä on joku JZ-sukuinen moottori).
     
  20. maverick

    maverick Gearhead

    Onneks nää ei ole uskon asioita. :soosoo:
    Jos haluisin samat tehot pelkillä ahdoilla niin ei mulla ainakaan ole semmoset systeemit että saisin kaikki paineet pysymään siellä missä pitäis, eli teen mieluummin näin. Mieluummin samat tehot 2 bar kun 3 barilla, mulla ei ole tähän mitään teoriaa niinkuin ei mihinkää muuhunkaan.. Me ja moni muu tekee näin ja toinen vaihtoehto on tehdä toisin. Vaarallisen korkeaksi? Onhan tää aina vaarallista kun yrittää ottaa kaikki irti moottoreista, toinen vaihtoehto tässäkin on tehdä 10litranen 500heppanen motti jos haluu et vehkeet pysyy nipus mut ei kulje.. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!