V8+Turbo valtakunta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bomber#1, 22.11.2014.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    eikä sitä koskaan ole likaa
     
  2. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

    nyt ollaan asian ytimessä 8) :lol:
     
  3. 440

    440 Gearhead

    :eek: Sähän pesetkin ne päivittäin... :poff:
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

    hahahah :)
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    V8 lehdessä oli se 66 bel air missä oli takakontissa 1 iso ahti.
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    mullekkin tulossa chargerissa 1x ahdin takapenkin taakse.
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

  9. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear


    Tuohan noissa tuppaa olemaan murheena. Aika hyvin kuitenkin toimii, kun ahtimelle menevä putki on tarpeeksi pientä ja vielä mieluiten thermotecillä tai vastaavalla kääritty. Ahtimen pakopesät on myös yleensä noissa rear-mounteissa pienempiä, kuin perinteisissä seteissä.

    Jos tilaa on edessä, niin en kyllä ymmärrä, mitä etua noilla taakse asennettavilla saavutetaan. Pitää käyttää ö-paluulle erillistä pumppua ja vesikelillä saa olla tarkkana, ettei ahdin imaise ämpärillistä vettä.
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Toivottavasti laitat oma topicin sun uudelle projektille. Mielenkiintonen laite taas tulossa.

    Kannattaisko se putki turbolle laittaa kaksinkertasella putkella että saa kaasujen lämmöt pysymään korkeella?
    Tai sit joku muu vaippa putken päälle.

    Tietysti kaikki riippuu siitä miten paljon sitä löylyy tarvii koneesta saada ulos.
     
  11. maverick

    maverick Gearhead

    Näin ton bel airin syksyllä ruotissa livenä ja voin sanoa että toimii. yksi hienoimmista "sleeppereistä" maan päällä.
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    aikomuksena pinnoitella noita putkia sisältä ja päältä ja sit thermoteckit ja senkin päälle pinnoitteet.. tästä yhtälöstä kokemusta jo ennestään hyvin tuloksin. oma öljynkierto tulee ahtimelle, voishan siitä tehdäkkin oman ketjun.. mut perun moottori on jo valmis, samoin turbo sun muut kilkkeet ostettuna.. en tiiä mahtaako kiinnostusta ihmisillä riittää tuohon.. tammikuussa päästään aloitteleen autoa paremmin, eikä valmistu vielä ensi kesäksi.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Miksi turbolle pitää mennä kuumaa pakokaasua? Vai "pieneneekö" se ilma jäähtyessään niin paljon, et hukkaa turboa pyörittävää nopeutta eli sama vaikutus kun ladaan V-10 scanian holset?
     
  14. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    "pienenee" tavallaan. Pakokaasun lämpöenergia, muuttuu turbiinia pyörittäväksi liike-energiaksi pakopesässä. Mitä enemmän lämpöenergiaa, sitä enemmän turbiinia pyörittävää "voimma". Joku osaa varmaan selittää tieteellisemminkin, mutta osimoilleen noin.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se pakopesä täytyy mitoittaa silleen että se "kylmä" kaasu vielä jaksaa pyörittää turbiinisiipiä tarpeeksi. Taitaa toi pakopainekin olla pienempi murhe takaturbossa?
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    Minkähän takia sitä turboo ei vois laittaa siihen koneen päälle takaosaan, olis helppo tehdä pakosarjat ja yhdistää ne turbolle.

    Mulla on käyttökikkaredieselissä vee koneen päällä ahdin eikä se siinä paljon kuumottele ku pakopesän ympärillä on jonkinlainen lämpölevy/kotelo
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    hemin kanssa huonosti tilaa konehuoneessa ja single turbo jo aika kookas 2k hp kohdalla.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No ei se dieselin ahdin lämpene juuri mitään muutenkuin piitkässä kuormituksessa ja jos se saa edes tarpeeks poltettavaa.
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kaseihin ja turboon liittyen, niin paljonkos kestää vielä turvallisesti ahdistaa 6.2 tai 6.5 dieseliä, vai onko sellaisen turbottaminen turhaa ilman sisus remppaa?

    Ja mistä hinta laadullisesti ostaa turbon paluu pumppu jos turbon laittaa laatikon viereen kun vanissa ei taida konehuoneessa pahemmin tilaa olla? ilman apparin jalkotilan poistoa.
    Huollollisesti sehän ois helpossa paikassa ja ei tartteis paluu pumppua, mut monestikko sitä turboa tarttee asennuksen jälkeen enää härppiä
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    6.2 koneesta saa aabaut 1.2 baarin paineella unkefäär 300 kaakkia. Se vaan vaatiin IP:n joka ruokkii tarpeeksi. Takaturbon paluupumpuksi käy vaikka hollikan sininen.
    Tos on mun 3tonnisen 6.2d käyttökikkaran kiihdytysyritys :oops: .
    [youtube]-o9x9hq2Vog[/youtube]
     

Kerro tästä muillekin!