V8+Turbo valtakunta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bomber#1, 22.11.2014.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eli jos töhöllä lämmittää turboa ulkopuolelta se pyörii kun hieman pukkasee esi-liikkeen sille?
    Jos kerran se pakokaasun lämpö pyörittää sitä

    Voishan sen kokeilla sopivalla pulttipyssyllä kattoo paljon vääntöä löytyy letkun päästä 8bar paineessa ja onko sitä paljonkin enemmän suoraan kompuran paineputkessa kun sehän on kuumaa ja puristunutta ilmaa


    Tai jos jollain on irto turbo voi myös kokeilla samaa hommaa sillä paine ilmaa puhaltaa pakoreikään ja samalla kuumailmapuhaltimella ilman lämpöä, mittaa paineen tuoton ja sit kuumailmapuhallin päällä silloinhan pitäis olla paljon enemmän sitä paineen tuottoa?



    Vaan mites käy kuorma-autoissa paljonkos ne ahtaa lisää kun volvossa vedossa ahtimen pakolämmöt on 600 luokassa

    Ja eikös se kuumempi ahto olisi parempi eikä metanoli ruiskutusta tarviisi jotta pakolämmöt tippuu ja saadaan enemmän voimaa?
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Joku teki täällä joskus niitä aurinko keräimiä tölkeistä, niin eikö niihin kannata laittaa turbo sisään ni sais puhaltimenkin toimii ilman sähköä?
     
  3. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Takas aiheeseen.., minkälaisia ja minkä kokoisia cooleireita näissä edellä mainituissa autoissa on?
     
  4. maverick

    maverick Gearhead

  5. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    https://www.frozenboost.com/?osCsid=9d6 ... 54598c7265

    tuolta jotain settejä.
    mulla oli ekaa kesää käytössä ahdetussa neloskoneessa tuollainen 600hp setin vesi-ilma kuuleri.
    Normiajossa ei tartte vettä edes kierrättää.Sripillä vaatii veden jäähdyttäminen viellä muutoksia.
    Pori II WCSC-kisassa oli jääsäiliö käytössä,muuten on pieni jäähdytyskenno+flekti.
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

  7. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mihin olette saaneet katuautoissa sijoitettua noita vesijäähdytteisiä coolereita?
    Onko noista ilmajäähdytteisistä kokemuksia? Vipissähän ainakin näyttäis sellainen olevan ja toimivan keulalla vissiin ihan ok?
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla siinä moottorin edessä alhaalla vaakatasossa chevellessä ja chargerissa tuo jääkaapin kokoinen tuleepi peräloosteriin turbon kaveriksi.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla kiertää vesi hitaasti kokoajan ja sit kun imuilman lämpötila nousee niin täysillä veden kierto ja lämmönsiirtimellä myös omat flektit jotka menee sillon kanssa tarvittaessa päälle.
     
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Kuvia?
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    janne , mun fb sivuilla on joitan kuvia, jos haluat lisää niin voi sitä kautta sulle pistää lisää. chargerin pönttöä ei oo vielä ees soviteltu.. ensvuoden juttuja.
     
  12. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  13. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    [​IMG]


    Thanks.
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  15. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites tollanen vesi cooleri mikä neste siellä kiertää oma järjestelmä vai koneen nesteet?


    Ja mikä hyöty vesicoolerilla on ilman jään käyttöä verraten perinteiseen ilma-ilma cooleriin?
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    oma vesi kiertää ja hyvää mm se että coolerit voi sijoittaa melkein minne vaan..
     
  18. shr1

    shr1 Gearhead

    Mäkin tuun tänne viheltelemään. :poff: Tossa alkeellinen lähtö, pikku ahdin ja 0,8bar.

    https://www.youtube.com/watch?v=bHU5etVRmas

    Cooleri ihan vaan 4" paksu kiinamalli, joka nyt mustana häviää vähän paremmin tonne puskurin taakse. Eiks ne jenkeissä aja seiskoja noilla china-kennoilla, et ei ne ihan paskoja kai oo. Toki varmaan hukkuu paineita matkalla enempi kun laatujäähyssä...
     
  19. kuula

    kuula Gearhead

    Kyllä tuo on katuautoks kaikkee muuta ku alkeellinen aika. Hyvin työntää.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead


    Katos, tossa iha alussa mä repäisemässä mun vanhalla roadrunnerilla :D
     

Kerro tästä muillekin!