Vääntö sauvojen säätö valiant

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja juki87, 28.4.2010.

  1. juki87

    juki87 1st gear

    Millä tavalla tapahtuu 65 valiantissa nuitten vääntösauvojen säätö pitäis saahaa keulaa ylös ku laahaa maassa melkei.
     
  2. stw307

    stw307 1st gear

    Samaan malliin ku muissakin mopareissa. Koita hakua, muistaisin täällä olevan ennestäänkin ohjeita aiheeseen....
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    ovat ihan normikierteellä. ainakin mulla darrassa, 19mm räikkä kiinni ja sit vaan ruuvaamaan kiinnippäin ni johan keula nousee :D kannattaa tietysti renkaat olla ilmassa ni ei ihan nii raskas oo väännellä
     
  4. juki87

    juki87 1st gear

    Joo,kiitoksia tiedoista .En oo uskaltanu ite mennä ilman tietoa sähläämään jos joku ois menny vituralleen ku en oo säätäny tommosia aikasemmin.
     
  5. juki87

    juki87 1st gear

    No nyt sain säätettyä ne,näkee sit asvaltin päällä onko suht samalla korkeudella keula.On kyllä aika löysän olonen keula vaan..onkoha nuo uuet iskarit jo loppuun menny ku on retkottanu tuo keula maata vaste.
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    taitaa olla ominaisuus toi keulanlöysyys noilla alkuperäisillä vääntösauvoilla, kasin vääntösauvat ois jäykemmät, pitänee jossainkohti ettiä ittellekki?
     
  7. juki87

    juki87 1st gear

    ois se kova sana et sais jäykemmäks tuon keulan ettei pompauta katolleen ku kuoppaan ajaa :rotfl:
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    se on vaan mukavan pehmeä reki ajella noilla sauvoilla:rotfl:
     
  9. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Löytyy yhdet tehdasuudet A-body sauvat. Siis jäykät sellaiset. En muista mikä paksuus, mutta ulkomuistista pykälän tai pari isolohkosauvoja jytäkämmät. Joku vakaja kaveriksi vielä. niin tulee valiantistakin ajettava. :D

    Pistää privaa jos tarvetta, niin tarkistan paksuuden.
     
  10. juki87

    juki87 1st gear

    en tiiä mikä nyt tuli tuolle.Oltiin äske lähös liikenteeseen valsulla,rupesin pakittaa nii kauhee pamaus kuulu etupäästä ja sit vänkärinkeula meni kokonaan pohjaan just se puoli mistä säädin korkeutta ylemmäs.
     
  11. juki87

    juki87 1st gear

    Nyt selvis vika ku tunkkasin ylös ja katoin se ol pammauttanu paskaks sen vääntösauvan palkin.Kiva remontti tul nyt sit.
     
  12. L.P.

    L.P. Gearhead

    Poikkipalkki, missä vääntösauvat ovat kiinni takapäästä on yleinen paikka ruostumaan puhki. Huono mäihä, että sinulla piti hajota ihan kokonaan.

    Toivottavasti palkista on sen verran jäljellä että on malliksi korjaushitsausta varten. Kunhan saa vääntösauvan holkin samaan asentoon kuin alunperin niin kaiken pitäisi olla kunnossa. Katso tarvittaessa mallia toiselta puolelta.

    Sauvan asennettuna paikalleen saisi mukavasti asemoitua holkin oikealle kohdalleen palkkiin. Vääntösauva kannattaa kuitenkin ottaa pois kun aletaan hitsaamaan lopullista saumaa. Hitsausroiskeet saattavat pilata sauvan.

    Nimimerkillä itsellänikin saman palkin hitsaus edessä, mutta ei onneksi ole vielä hajonnut lopullisesti.
     
  13. juki87

    juki87 1st gear

    Just tos mietin et ehtis toisen auton ja rälläköis irti tarkasti sen kohdan ja hitsais se sisä puolelle vielä3 millistä levyä vahvikkeeks ja löis paikoilleen siihe.hyvä ainaki et pihas posahti tuo eikä isommalla tiellä. :eek:
     
  14. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tuskin on missään toisessa sen parempia nuo palkit ellei ole jo kertaalleen korjattu.
    Uutta pelliä vaan ja nippuun.
     
  15. juki87

    juki87 1st gear

    Pitää vaan löytää joku paikka mis on nosturi ku ei kehtoo pukkien päällä laittaa sitä.
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    aja tepikalle :rotfl: niis on huoltoa joka on ----
     
  17. juki87

    juki87 1st gear

    pitää kohta puoliin töissä vääntelee korjaus palat n. 4mm levystä tohon palkkiin.samalla vaihtaa kuskin puoli varalle.nii kestää läpi elämän...helvetin... toivottavasti :D
     
  18. juki87

    juki87 1st gear

    Kuinka tarkasti tuon vääntösauvan pitää kulkea suoraan tohon palkkiin?
     
  19. L.P.

    L.P. Gearhead

    Tuohon osaa antaa tarkan vastauksen ja toleransseja vain autotehtaan suunnittelija.

    Itse sanoisin, että niin suoraan kuin vain mahdollista kotikonstein. Suorakulma avuksi. Tuskin nyt ihan pieni heitto haittaa toimintaa.

    Laita jousi paikalleen ja irtonainen holkki jousen päähän oikealle paikalleen. Tällöin holkki lienee niin suorassa kuin se vain voi olla - hitsaa vähäsen kiinni. Vääntösauva pois ja lopullinen hitsaus.
     
  20. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Muistaakseni ne ovat pienessä kulmassa.
    Mopar Chassis Bookissa on ilmoitettu kuinka ne hitsataan palkiiin kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!