Vääntö sauvojen säätö valiant

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja juki87, 28.4.2010.

  1. juki87

    juki87 1st gear

    Eikös tuon pitäis saaha sillee toimimaa myös, et kun on aukaissut saumat takaholkista nii vääntää etupään holkist sen vivun alas ja sit vetää kii takaholkin ja sit kokeilla säätää. Eikös se peri aatteessa onnistu nuin nii saa sen jännityksen siihen tankoon
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  3. kinde

    kinde Gearhead

    Onko jousi oikein päin, ihan vaan tuli mieleen?????
     
  4. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Mielellään kuitenkin renkaat ilmassa, etenkin jos kiristelee ruuveja, ettei käy niin kun mulle kävi. Korkkas kierteet ja auto tipahti tonttiin.
     
  5. juki87

    juki87 1st gear

    pitäis olla oiken ku siit sauvast ol merkattu etupää,kuka tietää onko joku laittanu sitä oikein päin aikoinaan.
    nyt irrotin sen holkin palkista ja aattelin tehä näin seuraavaksi:Annan sen holkin olla siin palkissa irrallaan ja sit kiilaan etupään holkin vivun alas päin, sit laitan sauvan paikoilleen ja laitan heppiin takaholkin ja kokeilen säätöä sit.
    eikös se toimi niinkin.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllhän se noin toimii, tolla jousella mikä siellä nyt on. Mtu onks se mahdollisesti kuoleentunut? Sillä miten päin se jousi on , ei pitäis olla merkitystä, ei se jousi sitä tiedä ja kiertyy samaan suuntaan on sitte takapää edessä tia etupää takana.
     
  7. juki87

    juki87 1st gear

    En muistanu verrata vara jouseen vaikk piti, nyt toimii ku tein niin miten mietinkin.
    Hyvä fiilis kruisailla taas 8)
     
  8. Impala`73

    Impala`73 3rd gear

    Onko Vääntösauva paskana?

    Aattelin kysellä ku itellä ei näistä Moparin vääntösauvoista o hajuakaan että onko paskana kun töyssyissä ja käännettäessä nitisee ja natisee apparin puolella kuin vanha hetekka... Auto on `75 Dodge Dart... tuskin kai iskari kun käännettäessä tota tekee?
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei oo vääntösauva. Todennäköisesti jossain kuivaa ja/tai puslat/nivelet finaalissa.
     
  10. Impala`73

    Impala`73 3rd gear

    Kiitti... Tarttee nostaa Dartti ylös ja koittaa selvittää ilkeän äänihaitan syy... no se helpotti jo paljon jossei vääntösauva oo...
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi vääntösauvathan on niinku kierrejousetkin, mut jotka vaan on unohtunu kiertää. Et jos sellanen katkee, niin sillä puolella ei sitten enää oo jousta vaan jousitus lepää pohjassa. Mulla tai lähipiirissäkään ei oo koskaan vääntösauvaa katkennut, sen sijaan takapäitä on kyllä lähtenyt rungosta irti.
     
  12. L.P.

    L.P. Gearhead

    Kuuluuko ääni vain silloin kun kääntää renkaita vai ajettaessa mutkaan? Niveliä veikkaan minäkin.

    Minulta oli kerran syystä tai toisesta lähtenyt yläpallonivel irti tukivarresta, koska kierre oli ilmeisesti huono. Kun rengas kääntyi, niin koko pallonivel kääntyi reiässään mukana. Löin vasaralla hieman kiinnityskohtaa tiukemmaksi ja hitsasin pallonivelen parista pisteestä tukivarteen kiinni. Toimii edelleen.

    Hyvä että toimii taas.

    Ja äkkiäkös sen ajelee taas auki jos tarvitsee vaihtaa eikä toinen jousi käykään paikalleen. Tosin todennäköistä on ettei ihan heti tarvitse...
     

Kerro tästä muillekin!