Vääränlainen AN-liitin vaiko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vermilion, 10.5.2017.

  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Hei elikä tilasin Torques_uk:sta seuraavat

    AN -12 (12AN JIC AN12) 90 Degree Push-On Socketless Fuel Hose Fitting

    http://www.ebay.co.uk/itm/360585778216?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

    ja


    AN -12 (AN12) STRAIGHT Push-On Fuel Hose Fitting
    http://www.ebay.co.uk/itm/150453124954?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

    ja oli tarkoitus laittaa


    AN -12 AN12 Nylon Braided Stealth Black Hose 1m
    http://www.ebay.co.uk/itm/160456994922?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

    Tuo letku vaikuttaa sellaiselta että ei oo mitään mahiksia saada kiinni nyt sitten tuohon
    liittimeen. Letku ois sopiva toiseen päähän elikä 17-18mm letkuliittimeen.... Onnistuuko tuon laitaminen
    prässäämällä vai miten toi niin kuin meni...

    Kun kysyin myyjältä se vaan sanoin..
    Hi
    Push on hose fittings are designed to be used with Push on hoses.
    For the AN-12 nylon hose you can use the fast flow or swivel seal hose fittings.

    Onnistuuko toi laittaminen mun tapauksessa jollain tälläisellä työkalulla vai?


    https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVuGylHm0jTbJMH_bu
    Tossa siis ongelma paintitettuna.

    https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVuGBg9MdGF8qzWU9o
    https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVuGBg9MdGF8qzWU9o

    Mielipiteitä...


    Ps. en löytänny sopivaa postausta noista liittimistä niin piti tehdä uusi...
     
    Muokattu: 10.5.2017
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Näyttää olevan tolla myyjällä omat letkut noille push on liittimille.
    Hankkimasi letku ei sivun mukaan ole push on letkua.
     
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Eli pitää sitten ostaa vissiin 2 uutta liitintä... ja heittää noi roskiin suoraan. EN kyl osta enään koskaa an-liittimiä hitto näitä kierteitä ja sovitteiden määrää. Jatkossa vaan letku ja klemmari aina suoraan ja ei mitään alumini liittimiä vaan haponkestävää...
     
    -kk- ja xarper tykkäävät tästä.
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuolle letkulle pitäs olla perusliittimet.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Nylonletkua et halua laittaa??
    Mutta silti tilasit nylonletkua?
     
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    sori siis tarkoitin teflonia, kumiletku on ok...
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mikäs vika teflonissa on? Kumiletkut kusee vuoden päästä jo kummiskin...
     
  8. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Ai kusee?(Joo kyllä kusee jos ostat sen 6,90€ letkun motonetistä mikä ei kestä edes 95E10) Vanhat kesti 98e5:sta 20 vuotta....Enkä vaihtannu letkuja nykään sen takia että olis mätäntynny vaan sekia että en usko noiden normaalien kestävän viinaa. Nää uudet on vielä kloorikumia.... "viton" tai mitä nyt onkaan pitäis olla yhtään sopivaa Etanoli/metanoli kanssa.... myös bensa.

    Teflonit ei pysy kiinni normaali klemmari kiinnityksellä. Jos tekisi nykyiset kaikki liitokset teflonilla an-liittimillä niin menis noin 40kpl an-liittimiä ja jos ne ois vaikka 20€ kappale niin siitä vaan laskemaan mitä maksaa.

    Ilmeisesti tefloni ei puristu ja niitä ei saa klemmareilla kiinni. Jarruletkut kyllä korvasin jollain ton tyylisillä mutta ne olikin kokonaan valmiit senkun ruuvas kiinni ei tarvinnu liittimistä huolehtia.
     
    Muokattu: 10.5.2017
  9. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Teetin viime vuonna bensalinjat prässätyillä liittimillä teflonista. Yhteensä 6kpl ja n.12m letkua maksoi vähän yli 200€.
    Ei ainakaan mun mielestä tuntunut kovalta hinnalta, kun kumiletkujen kanssa saa kokoajan pelätä koska halkee ja mistä kohtaa.
    Kun joku sitä kuitenkin kohta kysyy, niin kyseessä oli JIC liittimet eikä AN, mutta kuitenkin niitä ohuempia "peltisiä" loivalla käyrällä olevia.
     
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    6 liittimellä mä en kyllä pääse edes peräkontista pihalle. Itse letkuthan ei maksais mahdottomia
    menis varmaan sama luokkaa kuin sulla 60-70£/5m on tolla hinta.

    Tietysti jos on joku karsittu wartburgin polttoainelinja niin ehkä selviää 6 liittimellä.

    Itsellä tarvis saada.
    Polttoainetukki => polttoaineenpaine mittari
    Polttoaineenpaine mittari => polttoaineputki
    Polttoaine =>Polttoaineenpaineesäädin
    Paluulinja => polttoainetankki
    Tankilta => raakapolttoaineensuodattimelle
    Raakapolttoaineensuodattimelta => haaroituskappaleeseen
    haaroituskappaleesta => polttoainepumpulle 2x (tuplapumput)
    polttoainepumpuilta => paineenvaraus säiliölle 2x (tuplapumput)
    Paineenvaraus säiliötä => hienolle suodattimelle
    Hionolta suodattimelta => polttoaineputkelle

    Jos jokaiseen liitokseen menee 4 liitintä.
     
  11. Masa71

    Masa71 Gearhead

  12. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Mun Wartburgissa on siis 6kpl letkuja ja molemmissa päissä prässätty liitin. Warressa kun riittää yks suodatin ja pumppu.
    Normaali JIC letkuliitin ei maksa vitosta enempää ja tiivistyy hyvin kiinalaisiin NPT - AN nippoihin.
     
    belair54 tykkää tästä.
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Joo kiitokset tein jo päätelmän mitä teen taidan näyttää AN-liittimille vaan raa-asti vähän rälläkkää.... koska puslock letkut ei käy mulle kun on sellainen juttu että.
    Liitäntä päät ois

    Boschin pumpuissa on 15mm päät ja toinen ois toi AN-12 puslock niin ei pysty tollasta 19mm letkua laittamaan se ei kiristy millään 15mm päähän kiinni.

    Sitten polttoainetankissa on 17.8mm putkipää ja se mihin tulis kiinni on An-12 pushlock.
    Toi 17.5mm AN-12 letku kiristyy 15mm ja tuohon 17.8mm putkeen hyvin, vaikka ei käykkään noihin liittimiin.. Tää paikka on vielä niin käpykylä että täällä ei ole ainuttakaan liikettä mistä sais mitään järkevää letkua tai minkäänlaisia liittimiä. Kaikki pitäis tilata ja tarkoitus olis saada auto tulille viikon päästä, sekin voi olla liian aikaista. Sitte pitää tyytyä Vesivehmaalle vaan moottoripyörän takatarakalla...

    Jos jollain ois
    http://www.ebay.co.uk/itm/12-12AN-J...ose-Fitting-/360945588055?hash=item540a089757

    ja

    http://www.ebay.co.uk/itm/AN-12-12AN-AN12-JIC-STRAIGHT-Swivel-Seal-Hose-Fitting/381562895375?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid=222007&algo=SIC.MBE&ao=2&asc=43781&meid=eab6fbe4a8e34a37a657f8a0b521506a&pid=100005&rk=2&rkt=6&sd=360945588055

    Tässä Kouvolan lähialueella ja sais nopeasti voisin ostaa..... noillahan vissiinkin saisin kiinni tuon AN-12 letkun ilman rälläkkää.
     
    Muokattu: 11.5.2017
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Noi on ihan perusliittimiä, kyseles paikallisilta kiihdyttelijöiltä, tai harrastelijoilta.
     
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    En tunne paikallisista kuin mobilisteja, joilla on Museoajoneuvoja, Amazon Wartburh 353, Volvo 144 Grand deluxe ja sitte pari Corollaan rasaajaa jotka laittelee subbareita ja karvanoppia. Eli ei paljon apuja saa sieltä suunnulta. Sitten oli pari muuta Caprin laittelijaa, mutta nekin pitänee pitkälti vakiona autonsa ja ei koske AN-liittimiin...
     
  16. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Menet paikalliseen hydrauliikkakauppaan (esim. hiflex) tai traktorikorjaamolle ja kysyt JIC-liittimiä etkä puhu AN:stä mitään.
    Hydyliittimet on ehkä rumempia, kolhompia ja painavampia mutta toimivat ihan yhtä hyvin.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Sokura nyt ainakin, löytyy Facesta ainakin.
     
  18. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    En saanu sopivasti kulmahiomakone auttoi asiaa nyt sopii letku liittimet ja vielkin tiukat mutta niin ne kuuluukkin olla.

    Vielä sellainen kysymys Mihin momenttiin laitetaan AN10 => ORB10 ja
    AN-12 => AN12?

    Onko noille jotain momenttia vaikka

    AN10 => ORB10 40nm ja
    AN-12 => AN12 60nm?
     
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Kiitokset kaikille vihjeistä yms.

    Ensi viikolla varmaan saa viimeisteltyä ja pääsee muuttamaan polttoainekarttoja.

    https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVuUiSeb30ezrVsA_i
    https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVuUnqlyGtOR2meUEN

    Mitäs mieltä olette selviänkö ruiskutustus karttojen modaamisesta suoraan
    jos kaikista arvoista vetäisen pois 13,3%?

    Siis vanhat suuttimet oli 830cc Siemensin Dekat
    Uudet on 1248cc Bosch

    Eroa noilla on siis 1248/830 = 1.50

    1/1,5 = 0.667

    +30% E85 lisäys

    Jos tyhkäynnillä vanhoilla suuttimilla ruiskutusaika on 2.1ms, niin
    2.1ms*0,667*1,3 => 1.82ms

    Näiden kahden ero
    1,82ms/2,1ms => 13,3%

    Vai laskinko väärin?

    Edit: jäi vähän harmittamaan oisko pitänny vielä isommat suuttimet ostaa jos noi E85 käytössä on vaan 13,3% isommat.... :mad:
     
  20. username

    username Gearhead

    Luulisin ettet selviä välttämättä tuolleen, suuttimen latenssi kannattaa ottaa huomioon
    (vaikuttaa varsinki tyhjäkäynnillä kun aukioloaika on lyhyt, jos siis ohjaimessa ei oo erillistä
    asetusta tolle latenssille).
    Vähennä ensin vanhoista aukioloajoista vanhojen suuttimien kuollut aika,
    tee sen jälkeen sama vertailu kuin tuossa jos teit, sitten lisäät uusien suuttimien
    latenssin noihin aukioloaikoihin.
     

Kerro tästä muillekin!