Vähäpäästöinen + kaasari?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 15.5.2017.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Itse en niin pidä moista raiskauksena, jos pidetään sit mahdollisuus palata taaksepäin, eli ei vedetä saksilla piuhoja ym. Pointti oli vain, että pahimmillaa jengi taistellut tbi kulutuksen kanssa ja syynä lämpötila-anturi. Sit sen kympin anturin takia vaihtais kaasarin, kompuutterin, jakajan ja imusarjan, niin tuleekin hintaa sille anturille. Tbi huolto on myös todella yksinkertaista, muutama tiiviste ja o rengas säätimen lisäksi, kun taas kaasareilla tuntuu olevan aina se väärä bensapinta ym....
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niinhän se on monesti mutta jenkeissä tuntu olevan kohtalotoveria kun mikään ei auta. Sitten kun johtosarjat vielä hapertuu niin tulee kaikkea mukavaa.



    Ja se ketä multa koko setin osti, tappeli myös isompien ongelmien kanssa ja olikohan ecm pimeänä.


    Kyselyitä tuli jälkeenpäinkin ihan mahdottomasti eikä ne offipuolelta olleet. J
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Onhan se eräänlaista viihdettä tämäkin kun Od:n parhaat koomikot ratkoo asioita tuolla tavalla!

    Ja minkä takia näistä pitäis tehdä vastakkainasetteluja ruisku vastaan kaasari, koska nythän hyötyy molempien kannattajat:
    TBI-diggarit saa kaasareitten tieltä puretuista ruiskuista niitä "helposti korjattavia ja huollettavia kokonaisuuksia, joissa nyt ehkä on korkeintaan joku ihan pikku vika".
    Vastaavasti kaasarimiehet pääsevät samalla eroon ongelmajätteestä, ja siitä jopa maksetaan...

    Eikö tällainen yhdessä harrastaminen olekin ihanaa!:D
     
    KajS, DX, Karpov ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ainakin hyvin toiminut mulla ratkasuna siihen että ne vähäpäästösen päästörajat on olleet hapen osalta yleensä tavottamattomissa, mikä tässä nyt on ainut ongelma.

    Eli mieluummin ostan kantti sedan kapricen kun pullan, tai 88 henkilöauto vanin kun jonkun 94 yms.

    En väitä etteikö joku muu saisi rajoihin autoaan.


    Mitä ihmeen vastakkainasettelua??
     
    Muokattu: 16.5.2017
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Vittu hirvee haloo jos toinen vaihtaa ruiskun pois. antakaa ennemmin hyviä neuvoja. Eläkä morkatko.......
     
    xarper tykkää tästä.
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Helpoin yrittää korjaamolla päästö Lapun ottaa eikä puhu konttorilla mitään. Tulee hylky varmasti jos vaihdettu kaasari tilalle? Vai olenko väärässä?
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Itse tykkään kans kaasareista enemmän kun ruiskusta. Antaa enemmän luonnetta :)
     
    Karpov ja xarper tykkäävät tästä.
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Helpoin tapa olla hiljaa ja hakea päästölappu muualta. Ei inssit tajua jos ei itse puhu. Montas kertaa on tbi sanottu kaasariks leimalla, monta. Lambda vielä varuiks putkeen ja saa itselleen seos mittarin samalla...
     
    xarper tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljon on kyllä asenteet muuttuneet kun ruisku on kaiken a ja ö. Tai voiko nyt kunnon ruiskusta edes tbin kohdalla puhua?

    Luulin että sdfsd absien ja turvatyynyjen sun muiden haukkujana ois ollut kaasarimiehiä mutta se ruisku onkin hyvä ;) Joo, onhan se tehtaalta tullut mutta onko kaikki tehtaalla tehty hyvää? Voitte vaikka mun egr imusarjakuvan kattoa toisesta topicista....
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Näytti ihan pakosarjalta... Katoinkohan oikeata topiccia?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Etköhän kattonut.


    Egr tehtaalla tehty niin se siellä pitää olla eikä sitä parane poistaa, kaikesta muusta viis, vai?


    Mun mielestä noi mekaaniset/ykspisteruiskut ym ennen kunnon ruiskuja vähän sama juttu... Ainoo poikkeus joku volkkarin ykspisteruisku mikä oikeesti yksinkertanen ja pomminvarma.


    Kiistattomat erot olis eri asia.
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Onhan nää monesti fiilisjuttujakin, varsinkin harrasteautoissa.

    Jos tykkää vähän matalamman moraalin naisista ja diggailee rösöisempääkin vaihtoehtorockkia, niin ei siihen yhtälöön oikein tbi:t istu.

    Mikäli olet mieltynyt pullantuoksuiseen kodin hengettäreen joka puuhastelee keittiössä sinun kuunnellessa Jesse Kaikurantaa sohvalla tietokonepelin kera, niin ehkä sitten ne ruiskut...
     
    Inlinee, SauliK ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nuo nelireikäset kaasarit taitaa amerikkalaisissa vielä edustaa kuitenkin ihan hyvää skaalaa?

    Enemmän tuntuu harmia olevan jossain solexeissa ja tojotien kaasareissa ym...


    Corolla silti yksi esimerkki missä ruisku teki vaan vittumaisemman käytöstä. Vääntöä oli kytkimellä paljon vähemmän ruiskulla kun kaasarilla.




    Kohta pitää mennä tankille niin näkee vielä tuon tbi vs kaasari kulutuseron. Se on enää ainoa asia minkä tbi voisi tässä taistossa voittaa..
     
  14. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Miksi edes kysyt aiheesta jos olet jo kuitenkin itse päättänyt että kaasari on parasta ikinä?
     
  15. mukko

    mukko 2nd gear


    Eiooo, siitä kuluu se kaasuläpän akseli tai sit se toisessa päässä oleva anturi vetuixi ;)
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ja se kumitiiviste hajoo jollon matka pysää siihen.
     
    KajS tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miksiköhän? Liittyikö se päästöihin tai jotain sellaista? Toi talvinen konversio vanissa oli sen ikäisessä ettei päästöt ole huolena.


    En ole päättänyt että kaasari parasta ikinä, mun mielestä se hakkaa vaan tbi:n.

    Enkä haluais juupas eipäs vaan faktapohjaista keskustelua, mutta ei taida olla hirveesto vertausdatoja samalla koneella?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oon kuullu noista, mutta neljä mitä ollut 300-470tkm ajettuja tuolla niin läpät olleet tiukassa.. Näitäkin oli kahta mallia.

    Ei se tainnut ihan varottamatta hajota vaan ensin oli kaikkia sekalaisia ongelmia tyhjäkäynnillä ja ajossa. 15€ maksoi viimeksi kun ostin, kesto noissa kuulemma 200-300tkm.


    Myös noita saa lähes ilmaiseksi niin ei lopu rungot ym kesken.


    Ps. Tässä näette kuinka jumaloin volkkarin mono jettiä ja motroniccia.

    Eli ruiskuviha kohdistuu lähinnä tbi:hin :D Vielä kun tommosen passatin kaasari on aika sohlo ja sisältää paljon alipainetta ja sähköantureita, niin muutos on järkevä. Taloudellisuudessa ei hirveästi tunnu eroa olevan mutta toimintavarmuus on kovaa luokkaa.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No mummuölani oli 120 000 ajettu tollanen mistä tiiviste rikki. Mistä ihmeestä se mummukin tiätää että nyt on vikaa kun se ajaa 2 kilsaa kauppaan ja takas.

    Satuin jotain kurkkaamaan konepellin alle ja se ruiskukaasari pomppi siinä koneen päällä kun kävi auto. No ei ollut kallis vaihdettava.


    Itte pistäisin tollaseen kaasari passattiin weberin mieluummin kun tollasen monojetronikin.....tai jonkun muun kaasarin, vaikka sen foord wc istuimen joka on kaasarien aatelia.
     
  20. KajS

    KajS Gearhead

    Ihan ooteeta tähän kaasari vs. tbi-keskusteluun. Mulla slanttivanin päästöt oli vähän rikkaalla viimeksi katsastuksessa. Katsuri oli vakava. Minä sanoin, että saako säätää. Mitä? eiks tää olekaan ruisku...

    Sitten ruuvattiin ja päästöt kohdalleen. Onhan ihan eri vehkeet, mutta mulla on slanttivani kaasarilla ollut "varmatoimisempi" kuin efidodge. Ja menee 3 l/100 km vähemmällä. Ja tänäänkin lähdin kotia rivakammin kuin naapurikaistan vintagevolvoV70...
     
    chevytb02 ja Karpov tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!