Vähäpäästöinen + kaasari?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 15.5.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    :odroll:
    Niinno se tekee tosta paskan kun mummolla hajonnut 15€ osa.


    Toinen huima vika noissa lämpöanturin lisäksi on johtosarjan pää ruiskuyksikön juuressa.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se on muutenkin toiminnaltaan sellanen todella epämääränen. Ihan turha keksintö kun alkeellisimmillakin kaasareilla saa paremman toiminnan. No osat ei maksa paljoa joka lienee ainut hyvä asia mutta en ole ikinä keksinyt yhtään syytä miks itelleni ostaisin auton mistä kyseinen hirvitys löytyy.

    Motronic jo ihan eri tasoa, K jet toimiessaan ja jopa joku LHkin vaikka senkään hienoutta ennole kyllä koskaan tajunnut.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Missä toiminnassa alkeellisinkin kaasari tuon voittaa? Toiminta ei ole sama asia kuin yksinkertaisuus.


    K jet ja muut onkin tosi mukavia laitella kun viat alkaa, määräjakajat ja muut osat ihan ilmasia....
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No näin tiivistettynä kaikessa, joka olosuhteessa, joka ajo tilanteessa. En ole ikinä surkeempaa polttoainesysteemiä autossa tavannut..


    K-jet on juu ongelmallinen kulutessaan ja veemäinen korjattava, motronicissa en taas näe ongelmia.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kaasuunvastaavuus todella heikkoa, puolkylmänä toiminta ihan kummallista, ihan kaikki kaasareiden surkeet ominaisuudet paitsi se että kaasarissa voi sotkea puolkylmään koneeseen kihdytyspumpulla pensaa toisin kun ton kanssa ollaan täysin sen systeemin armoilla että sammuuko nyt vai pölläyttääkö mustaa vai mitä tapahtuu.

    Paikallaan kun kaasuttaa välillä kierrokset tippuu johonkin 400 ja kone tuskailee hetken, välillä taas leijailee jossain ennen kun tippuu.

    Tehot häipyy toisissa jossain tilanteissa sattumanvarasesti. Yhden kanssa ajoin 110 ja ihmettelin että mikä mättää, miksei toimi ja yllättäen alko kihtymään vaikka kaasu oli koko ajan pohjassa. Parin kanssa olen lähtenyt ohi mutta jostain syystä hevoset olleet sillon toisaalla. Hetken päästä voi kulkea taas OK. Yks kiihty selvästi puolläpymänä paremmin mitä lämpymänä.

    Ja ihan kaikki 50 000 ajetuista 400 000 ajettuihin samanlaisia, oli sitten uus lämpöanturi tai vanha tai oli sytkää säädetty, tutkittu, hutkittu, ihmetelty yms.


    Ei motronic tai mikään muukaan uudempi ruisku tollanen ihan sekoboltsi ole vaikka niissäkin jossain on surkeaa kaasuun vastaavuus
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kumma juttu.

    Mulla ollut neljä millä olen ajanut yhteensä n. 100tkm.

    Yhteen vaihdoin laipan vaikka ei oireillut, yhteen lämpöanturin. Yhdessä vuoti jarrutehostin mikä sotki käynnin ja kahteen ei tarvinnut tehdä mitään.


    Se 90hv kone missä toi on, on luonteeltaan tosi rauhallinen. Ei se oo ruiskun vika jos se ei kulje kuin raketti.


    Nuo kakomiset ym ei kuulu toimivaan. En minäkään väitä että tbi on kakova paska, vaan en halua sitä vian tullessa koska onalle kohdalle sattu helvetti irti vikojen suhteen eikä pelkkä lämpöanturi.


    Passatissa täystuhon sattuessa ei rahaa juuri pala vaikka vaihtais kaikki osat



    Niin ja täällä Itäsuomesss väittäisin että näiden passattien isoin suosio ja kanta. Ei oo kukaan vielä 1.8 ruiskua haukkunut. Kaasareita näkyy vähiten... Ja tuo digifantti/bossi monipisteruisku vanhemmiten niissä 2liitrasissa tekee kaikkia temppujansa kuulemma.


    6,5 kulutuksella oon päässy maantiellä tolla ykspisteellä. Talvella jos ajaa kyläajoa niin vähän kssvaaa vs oikea ruisku,, mutta on taloudellisempi kuin kaasari.
     
  7. mukko

    mukko 2nd gear

    Koska niitä läppien antureita on saanu irrallaan? Mitä noita volsuja on ollu (10-15 kohta... nytkin pari, tosin uusia diisseleitä :D), niin yleensä on joutunu vaihtaan koko 'ruiskuyksikön'. Mutta purkureiltahan noita löytyy.

    Jos vaikka tuohon Oldsiin olisi vaihtoehtona 8-pisteruutta jota mahkut säätää nii kyllä sen laittaisin ennen nykystä hollikkaa.


    Ja tosiaan, mk3 golffi 1.8 ykspisteruutta söi matka-ajossa just 6-6,5 satkulle, vaihdoin sitten fiksuna sen diesel b vectraan että säästää enempi, ei säästäny kun remppaa hlvetisti + öpeli söi saman dieseliä..
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei niitä kaikkea irti saa. Joku potentiometri kai se tunnistin.


    Purkuvehkeissä kuitenkin puoli ilmasia.


    Kaasuvasteessakaan ei vikaa.
     

Kerro tästä muillekin!