välil toizu asiaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja deeäxä, 1.6.2002.

  1. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    elikkä aloitan rakentamaan 1.3 käyttö corollaan (RWD) uuden tekniikan ja alustan, joka tulisi samanlaisesta 1.6:sta. eli joudun teettämään kanta-auto tarkastuksen rollaani, ku ei noi rosentit muuten riitä. kone apulaitteineen, vaihteisto, perä ja etuakselisto kaikkine kilkkeineen, mutta... 1.3 sessa on raidetanko sydeemit ja 1.6 sessa on kuulamutteri ohjaus. ilmeisesti joudun jättämään vanhan akselin ohjauksen takia ja tekemään koneelle kannakkeet... jos jollakulla on kokemusta, tietoa tai edes kuulopuhetta, niin otan ilolla vastaan hyviä neuvoja.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse tein sen koneen istutuksen sillä että jätin 1.3 konepalkin ja otin 1.3 koneen kannakkeet irti.Laitat kannakkeet muistaakseni 1.6 taaempiin reikiin(1.6 kiinnitys lohkoon 4 pultilla ja 1.3 2 pultilla) ja nostat koneen nokalle. Vaihteiston kannakkeet sopivat suoraan. Pakoputken etuosan joudut muuttamaan koska ohjaus jää hammastangoksi. Joustavaa pakoputkea pätkä väliin ja täts it. 1.3 kardaani käy 1.6 lootaan joten perää ei tartte välttämäti vaihtaa.
     
  3. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    kyllä se on perä vaihdettava syystä et nykyinen perä on vislannut jo kaksi vuotta ja kestävyys voi olla parempi 1.6 omassa perässä ja mä tarvin kuitenkin ne isommat jarrut sinne taakse. mut kiitoksia tuosta, se kyl auttaa eteenpäin ja säästää turhaa työtä. lisää neuvoja otetaan vastaan, kuten joutuuko konehuonetta sähköttää uusiksi vai meneekö liittimien vaihdolla ja mikä on se johto, mikä lähtee 1.6 kärjettömän sytkän boxista joka on puolan päällä, väriltään musta ja valkoiset poikki viivat. paksuus on luokkaa "nalli lanka" ? se kulkee kuskin jalkatilan sulake/rele rasian taakse... voisko olla rundarille??? haynesin kirja EI tuntenut kärjetöntä sytkää tässä vehkeessä.
     

Kerro tästä muillekin!