välipalat rummun ja vanteen väliin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja nixu85, 30.12.2006.

  1. nixu85

    nixu85 1st gear

    juu :rotfl: kävin potkiskelemassa noita irrallaan olevia volvojen akseleita niin kyllä on meleko homma vaihtaa ne akselit keskenään... ei tietenkään mahoton ja varmaan helpompi ois ku laittaa sinne cantterin paripyöräakseli :rotfl: vois olla kyllä komia näky :lol: silläki noi spacerit ois parempi kun vaihtuu tuo käytössä oleva aika usein niin vois heittää aina pulikat ja vanteet uuden alle :rotfl:
    niin ja jos ois jollain havaintoo tommosista volvon alkuperäsistä niin paiskatkaas yv:tä 8)
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    Tämä näemmä muuttu ostetaan palstaksi, mullakin ois tarpeita n. 40 mm spacereille OVLOV 240 jääkilpuriin tai jos jollain sattus olemaan reilusti levittävät 15 tuumaiset vanteet 2 kpl niin kiinnostais kovasti. Käännetytkin kelpaa jos on kunnolla tehdyt. Tarkotus olis saada Vulvaa yliohjaavammaksi, nyt se on liian neutraali(luetaan tylsä). Samalla pääsis eroon nykysillä vanteilla vaivaavasta ongelmasta, renkaan sisäkyljet ottaa joskus kiinni loksuun.
     
  3. epeli.

    epeli. 1st gear

    http://www.jpstyling.com/
    tuolta saa sopivia spacereitä.
    ei taida olla alkuperäset...
    laillisuudestakaan en tiedä mitään...
    hinta on aika :eek:
     
  4. nixu85

    nixu85 1st gear

    hinta on tosiaan aika :eek: mutta pittää pyyhkästä pajannurkasta pölyt sorvinpäältä ja ettiä sopivat aihiot ku kuvat valmiista on tuossa 8)
     
  5. UGH!

    UGH! 1st gear

    Peltivanteet on helppo "kääntää" eli laipasta irti, hups, ja hitsata takas. Eikä tarvi mitään turhaa sinne väliin...
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    Tuotakin on harkittu, mun vanteissa on pistehitsit.
    Tuntuu vähän työläältä porata ne isolla kairalla irti ja täyttää kehiin jääneet aukot. Reunasta hitsatut oliskin aika nopeat tehdä.
    Voi olla että mä vaan olen laiska :oops:
     
  7. nixu85

    nixu85 1st gear

    aluvanteille on aika hankala homma tehä :odroll: tarkotus ois laittaa 15 tuuman vanteet kun tuli tossa viikolla muutenkin "tuunailtua" :rotfl: niitten ruosteitten kanssa nuo käännetyt vanteet ois voinu olla ihan kivan härskin näköset :rotfl: :poff:
     
  8. 55&64

    55&64 1st gear

    Kyllä toi onnistuu, jos käytössä on kunnon sätesporakone tms. 500W Black&Deckerillä ei kyllä kannnata yrittää. Pisteet on halkasijaltaan yli 20mm. Olen yhdet kehät tolla tavalla kääntänyt ja hyvät tuli; auto katsastettiin noilla monta kertaa, eikä mitään valittamista ollut kellään.
    Muista myös tubeless venttiilin siirto, on hiukka hankalaa täytellä rengasta sisäpuolelta :lol:
     
  9. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Voikos siihen sorvata uuden jaon?

    Eli laittaa 4,5" tai 4,75" uusille kohdille laippaan, jolloin vannevalikoima laajenisi huomattavasti.

    Tosin itsellä tulee harkintaan sama jako eri kohdalle, kun pitäisi saada painettavat pultit kierrettäviksi Braketti-Rakettiin. Edessä boorien halkaisija on 0.580" ja pitäisi saada 1/2" pultit.
     

Kerro tästä muillekin!