Väliprojektina Cadillac Seville STS "metsälöytö"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja jrasi, 16.9.2014.

  1. bootsi

    bootsi Gearhead

    Enneku alkaisin enemmän purkamaan sähkö härpäkkeitä, kävisin kaikki liittimet ja sulakkeet ja releet läpi, jonku kontakt-cleanerin kanssa.
     
  2. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kaikki minisulakkeet on vaihdettu, isot sulakkeet on putsattu ja testattu toimiviksi, releet on putsattu ja vaihdeltu päikseen
     
  3. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ja siellähän oli vain yksi johtosarjan liitin huonosti kiinni, nyt toimii ajovalot.
     
  4. jrasi

    jrasi Gearhead

    Takaluukun sulkijalihaskin taas pelaa, katkaisijassa oli vika, annoin vähän hiomapaperihoitoa ja taas rokkaa.

    Sitten pieni siistiminen ennen sisustan kasausta:
    [​IMG]

    Samalla pujottelin takakontista keulaan 35mm² virtakaapelin, kaksi paria RCA-kaapelia, herätejohdon ja etuoville kaksi paria 2,5mm² kaiutinkaapelia, per ovi.

    Jos vaikka joskus innostuisi musavehkeitä asentelemaan, niin on kaapeloinnit valmiina.
     
  5. LPV

    LPV 3rd gear

    Eihän siinä oo edes ruostetta sisällä!
    Taitaa olla galvanoitu, tai muuten suojattu, kori?
    Tästä tulee hyvä vehjes! Mutsilla on 04 STS ja se on ainaki ihan helevetin hyvä ajaa. Nopea ja hiljainen, hyvä maantiellä ja kaupungissa.
    Uusia etuvaloja, umpioita, ei vaan tunnu saavan mistään. Tietäiskö joku mistä saa?
     
  6. jrasi

    jrasi Gearhead

    Juu, ei ole ruoste iskenyt oikeastaan mihinkään, vaikka tämä tosiaan makasi akseleitaan myöten mättäässä sen 5-6 vuotta.

    En kyllä osaa sanoa lamppuasiaan juuta, enkä jaata. Ebaysta purkuosia tai sitten marmorilta?

    Tähän vanhempikoppaiseen sentään löytyy etuvilkut tarvikkeena (Depo).
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Ei tunnu saavan edes marmorilta, vaikka hirvittävän hinnan olivat sanoneet kyllä. Toista tonnia, en muista tarkkaan, olis olleet kipaleelta umpiot.
    Hyvänä on kyllä pysynyt, vaikka on maannut ruohossa.
     
  8. jrasi

    jrasi Gearhead

    Hyi helkkari, onpas kalliit umpiot. Onko ne jostain siirtomaatimanteista tehty?

    Muuten on pysynyt hyvänä, mutta puslahommia on kohta tiedossa.
     
  9. jrasi

    jrasi Gearhead

    Piti vaihtaa ehjät navatkin, mutta Matkahuolto oli sulkenut jo ovensa tältä päivältä.
    Sisustaa on nyt hinkattu, penkit pesin mäntysuovalla ja käsittelin nahkabalsamilla. Kohtalaisesti pehmeni tuo koppurainen sisusta.

    Puuhakilvet olis haettu, huomenna koeajolle.
     
  10. jrasi

    jrasi Gearhead

    Eka 20km takana, käytiin juniorin kanssa tankilla.

    Kaikki tuntuis pelaavan, jopa ilmastointi lykkäs kylmää. Etupyöränlaakeri hieman ääntää, mutta sen saa korjattua maanantaina, kunhan saa sen uuden navan matkahuollosta...

    Olihan tuo mukava päästellä, kun ei ohituspaikkojakaan tarvinnut kytätä samanlailla kuin noiden käyttisten kanssa.
     
  11. jrasi

    jrasi Gearhead

    Nyt on puuhakilvet haettu keskiviikoksi ja silloin kokeilemaan leimaa...

    Lukaisin vikakoodeja ja tämähän on antanut ajon aikana mittaristoon "TRACTION DISABLED" ja "SERVICE RIDE CONTROL", noh näihin viittaavat vikakoodit olivat T061 (Motor Pump Circuit Fault), S044 (Lift/Dive Signal Fault) ja S062 (Left rear wheel position sensor".

    Nuo kaksi S-koodia varmaan kulkevat käsi kädessä, kun eikös tuo Lift/Dive signal lueta noilta pyörän asentotunnistimilta?
     
  12. jrasi

    jrasi Gearhead

    Melkein leimassa!

    Ainoa vika oli pohjaan painuva jarrupoljin. Inssin kanssa meinasi kyllä joutua väittelemään airbagin merkkivalosta, kun ei meinannut uskoa sen olevan "Infl. Rest.", onneksi oli Google.

    Jarruvika lie pääsylkky, sillä ilmaus ei auttanut ja pumppaamalla ei poljin jäykisty. Takajarruissa ei ollut voimaa kuin 1.5kN, mutta käkkärillä 2.6kN. Maanantaina pitäisi saapua sylkkä.
     
  13. HT

    HT Gearhead

    Traction Disabled =Ei pitoja. ;)
     
  14. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Hatunnoston arvoinen työsuoritus kaikkineen...
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää on hieno rojekti ja sisältää jo kaikekea eri-kivaa tekniikkaa!
     
  16. jrasi

    jrasi Gearhead

    Nonniin, rempattu pääsylkky paikalleen ja ilmaus, niin johan muuttui poljintuntuma.

    Tänään sitten haettiin tuore leima ja tuoreet kilvet. Paha vaan, kun käyttö-Golffista meni pyöränlaakeri, "joutuu" varmaan lomiin asti hoitamaan työmatka-ajot Cadillacilla...

    Laitetaan vielä pakollinen fiilistelykuva... Olispa tuo maalipinta yhtä hyvä, miltä kuvassa näyttää.

    [​IMG]
     
  17. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kohta tuhannen kilometriä takana, hyvinhän tuo tuntuu pelaavan, poislukien nuo "Traction disabled" ja "Service ride control".

    Myös erotiikka tuoksahtaa sisätiloissa, jos tulee enempi anettua happea, kun taaemman venttiilikopan tiiviste vuotaa ja öljyä pääsee tippumaan pakosarjan päälle.

    Hajunpoistoon on varattu aika ensiviikolle ja pyöräkulmien säätöön täytyy vielä varata vielä aika, sais ratin suoraan ja hieman tuntuu uraherkältä.

    Vähän piti tuunata, kun näytti niin typerältä tuo pieni kilpi isolla rosteritarjottimella.

    Väkästelin uuden kilvenpohjan:
    [​IMG]
     
  18. jrasi

    jrasi Gearhead

    Rikkinäisen STS -maskin tilalle tuli väliaikaiseksi tuo SLS-maski. Mennään tuolla hetki...

    Kuva eilisistä cruisingeista

    [​IMG]
     
  19. LPV

    LPV 3rd gear

    Kuinka on STS pelannu kesän ajoissa???
     
  20. jrasi

    jrasi Gearhead

    Loistavasti, ABS-pumppu on särki ja ride cotrol herjaa aika-ajoin yhdestä anturista, mutta muuten on kyllä mahtava peli päästää.
     

Kerro tästä muillekin!