Välläri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hzemax, 1.6.2008.

  1. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mulla on dötsi ramissa siis D250 V -91 pikkiksessä tollai vissiin Dana 70 taka-akseli. Välitys lienee 4,11/1 . Perässä ei ole lukkoa... Onko kellään vaihtaa
    aavikkovälitystä /koko perää jotain 2tai3 suhde yhteen välläriä alkavaan perään?
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Dana 70:n ei saa 3.54 harvempaa välitystä. Ekoihin kolmivaihteisella automaatilla varustettuihin Cummins-Dodgeihin tehtiin 3.07 välitystä, mut niitä on jokseenkin mahdoton löytää. Kyseinen välitys ei myöskään käy mihinkään muuhun caseen kuin sille alun perin tarkoitettuun. Jotenkin ei täsmää shopmanualin tietojen kanssa nuo arvelusi. Dieselin Dana 70:ssä välitys on jompi kumpi edellä mainituista. Bensakoneisessa D250:ssä on 4.1 välitys, mut perä on Dana 60. Bensa-D350:ssä pitäis olla Dana 70, mut 4.88 välityksellä. Tai ehkä tilaamalla on saanut muitakin välitysvaihtoehtoja, mut tollaset vaihtoehdot kirja antaa. Mulla on diesel-Dodgessa D70 3.07 välityksellä, ja ennemmin myyn mummoni kuin kyseisestä perästä luovun. Tosin siinä on yhdestä pinionin hampaasta lohjennut pieni pala kulmasta, kun oli laakerit paskana auton ostaessani. Vaan eipä oo tuntunut menoa haittaavan. :D
     

Kerro tästä muillekin!