Vag 1.9tdi viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 11.6.2016.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Mitä kaikkea on autolle tehty että päästy tuohon 210hv, jos saa udella?

    Emännällä vaan käyttis joka on 1,9tdi, se muuttui jo lastulla aivan eri autoksi.

     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös tuohon 200hv pääse pumppusuutinmallilla kunhan on 150hp pumppusuuttimet ja turbo. Nuo 130hv pumppusuuttimet ei 200hv piisanneet, ei toki nuo 150hvkää ole varmaan enää parhaassa käyttöiässä silloin.



    Perusmalleihin sitten vnt turboja löytyy hyvin ja kaveriksi isommat suuttimet ja ohjelma.


    Vaan perkele kuka neuvois miten sen 1Z nekkerimallin sais budjetilla kulkemaan ilman evryjä. Tyssänny rojekti kun ei oikeen bolt on turboa löydy.
     
  3. sam71

    sam71 3rd gear

    Otappa yhteyttä Savon autotuneen ja kysy sieltä
     
  4. Wesku

    Wesku Gearhead

    Tuossa oli samat suuttimet, kuin 150 hv. Eli turbolla ja softalla päästiin tuohon lukemaan.
     
    J.J. tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös ahua pystu lastuttamaan piuhalla? Eli ohjelmisto sisään. Tuo 1zhän vaatis sen komponentin vaihdon mutta ecu kai menee ristiin.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ahukin vaatii kiinteän lastun juu.

    Katoin omasta ecusta numerot mutta sellasta lastua ei kukaan tarjoa :(
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noniin vähän eloa tännekin.

    Nyt alla 130hv awx. .

    Tossahan se pirun 228mm kytkin kun 5v loota.

    Vaggifoorumilla oli vähän ristiriitasta tietoa itse laatikon nm kestosta. Täällä gurut sanoo mitä?


    Sitten tohon pitäs joku kytkinsetti mallia budjetti laittaa kun lastulla varmaan menee pian sököks.


    Jos sen perus ahu/1z kiinteen vauhtipyörän laittaa. Kestääkö vr6 kytkin kun puheita 400nm+ ollut?


    Mitään 600e pakettia en ala ostamaan.


    Sintteri ei myöskään listalla.
     
    Muokattu: 18.3.2017
  8. cellu

    cellu Gearhead

    ois helpompi vastata kytkin asiaan ku tietäis missä kopassa awx on
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkos sitä saanut muussa kun passatissa pitkittäiskoneessa?


    Siinä se kuitenkin on. Ahun kiintee vauhtipyörä passatista tulossa joten siihen pitäs värkätä
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    VR6 astelma on poikittaismoottorisien höpötyksiä. 228mm vaihtoehtona taitaa olla SRE asetelma, mulla oli semmonen kanttikuatrossa ja ainakin siinä suti välillä neljällä renkaalla kun kytkinpommilla kokeili varttimaililla :) Vääntöjä siinä kammiodiisselissä oli 400nm nurkilla. Tuo asetelma on ehkä vielä ylimääräsenä, jos ei ens viikonloppuna lähde kun tulee toista autoa yhdet katsomaan. Toinen vaihtoehto on varmaan sitten S2 240mm kytkin, siihen löytyy tarkemmin neuvoja Audiclubin sivuilta.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ai se vr6 setti ei tohon vauhtikseen sovi vai? Aattelin että poikittais ja pitkittäismoottpreissa oli vaan starttikehä eri puolen?

    Sre varmasti hyvä mutta ei raaskis :D mitähän se sulla maksais?
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pitkittäisen 1Z vauhtipyörä on perinteinen suora tasainen, kun taas poikittaisessa 1Z/VR6 vauhtipyörässä on levy ja asetelma upotettu vauhtipyörään. 250e oon pyytänyt tuosta SRE:stä, mutta jemmailen nyt viikonloppuun vielä sitä kun mahdollinen ostaja tulee käymään.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuota tuota.. Olikohan tuo levymalli just se vanhojen audien erikoisuus ja uudemmissa volkkareissa ois ollu eri?

    Oliko toi joku jytkympi sre kun uutta saa 280-290e? Sitä mitä foorumeilla kehutaan.
     
    JKY tykkää tästä.
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    "Mainitsemasi vitoskoneet taitavat kaikki olla ns vanhaa koulukuntaa, joissa siis syvennyksessä kytkinlevy, paineasetelman kitkapinta siis ulkoneva. Sopii luonnollisesti varsin heikosti suoraan vauhtipyörään."

    Joo eli mulla meni muisti just väärinpäin ja sekotin suoran ja syvennetyn. Tuo ässän paketti lie jo saman hintanen kun sre ja siihen joku platta.


    Niin boorit oli mulla 23 ja jossain ollut 28 mutta 23 kai vallitseva.


    Alle 300e sai sitä parempaa perus sretä suomestakin. Sitä oli kahta mallia missä väännönkestot vaihteli vain 10-20nm.
    Niinjuu se on vr6 just 28 boorilla kaise muuten sinne sopis.


    Asiat ois helpommin kun ois 6v lodju...
     
  16. cellu

    cellu Gearhead

    itselle laitoin pitkittäis afn koneeseen, ahu kiinteä vauhtis, s2 audin levy ja asetelma, sorvari koneisti vauhtipyörän ja teki asetelmalle kierteet vauhtipyörään, kestää n.500 nm varmaan ylikin

    edit; löyty koneelta resepti

    Vauhtipyöränä: alunperin 228mm kiinteä, johon tehty uusi reikäjako 240mm asetelmalle
    Asetelma: Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 035 141 118 X, SACHS 3082 919 001
    Levy : Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 034 141 032 M, SACHS 1862 625 001
    026 105 269 L vauhtipyörä AHU
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuntuu siis vähän nahkeelta löytää suoraa 228mm pakettia mikä kestäis...
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös tuo 6-vaihteisen kiinteän vauhtipyörän sisältävä korvaussetti mene tohon 5-vaihteisen kaveriksi kun startin vaihtaa? Ja kestää sitten sen 400nm mitä vakio 240mm?


    Sitten sachs tarjoo vaikka 228mm sre:n kaveriksi eri levyjä. Joku sano että vakio tdi levy kestäis 400nm sre kanssa? Sitten on joku vakiolevystä jytäkämmän olonen mutta ei sintteri. Mitä lie se kestää?
     
  19. J

    J Gearhead

    Kannattaa huomioida myös ne kiinteän vauhtipyörän varjopuolet. Matalilla kierroksilla tulee aika rajusti värinät, pärinät, helinät ja kilinät läpi. Ja mitä enemmän ajettu aihio, sitä enemmän paikat resonoi.

    Näissä on joskus syntynyt jopa pettymyksiä, tai vähintään ristiriitaisia tunnelmia. Että kytkin kyllä kestäis ottaa kaiken alaväännön irti, mutta sitä ei voi käyttää kun tuntuu että auto ei pysy yhtenä kappaleena. Eikä resonoinnin takia muutenkaan huvita ajaa alle 2000kierroksen...
    Kaikkien takapään ja kardaanin nivelien/puslien uusiminen vähentää resonointia, mut se ei sit enää ole mitään nollabudjetin touhua.

    Käyttöautoon ehdottomasti kaksoismassa ja sellanen ohjelmaa jonka se kestää. Ei mitään järkeä pilata sitä kovalla vauhtipyörällä muutaman teho/vääntö-yksikön toivossa.
    Mut jos se on harrastusväline ja aikoo vaikka tuplata tehot, niin siinäkohtaa se bolt-on "S2"-paketti on hyvä, ja nykyään jopa halpa.
     
  20. plagu

    plagu Gearhead

    Vaihdoin 2viikkoa sitten kovan pyörän omaan käyttikseen käy ainaki iha hvetin paljon tasasemmin tuolla kuin risalla kaksoismassalla, softaks tuuttasin niin härskin ku vakio pillerillä uskaltaa eli 138hv -> 180hv
    Ei kyllä mitään ylimääräisiä värinöitä tai möykkiä tullu tohon, tosin onhan tuo kuitenki commonrail kone eikä mikää vag viritelmä, joten jo luonnostaan tasasempi käynti.
     

Kerro tästä muillekin!