Vahvin GM laatikko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ohc205, 12.5.2009.

  1. ohc205

    ohc205 1st gear

    Mikäs on vahvin GM-loota? 350sbc mottiin
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Allison :odroll: .
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Meinasin ehdottaa jotain vastaavaa.. Käyttökohde olisi hyvä tietää ja koneen viritysaste.. Tuo on kyllä vahva.. :poff:
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Eiköhän se noilla tiedoilla riitä th400:nen...
     
  5. ohc205

    ohc205 1st gear

    350sbc ois tarkotus turbottaa kahella turbolla ja sovittaa W124 meseen.
    itekin aattelin tuota th400 lootaa niitä on ainakin helposti saatavilla.
     
  6. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Pistä vielä heavy duty versio niin kestää vakiona paremmin kuin normi 400.
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Siinä on vain kolme vaihdetta. Taittaa jäädä huiput mataliksi ;)
     
  8. Jasca

    Jasca 1st gear

    No ei ku vaihtaa tarpeeks harvan perävälityksen. Eri W124 malleis on käytetty alunperinki harvoja välityksii. Ainakin 300D mallissa on käytetty 2.87:1 välitystä. Suorahan se kolmonen tossaki lootassa on.
     
  9. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jää kuitenkin se +300 km/h ajamatta? :poff:
     
  10. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Paikataan välitystä takafillarin koolla, mihin käyttötarkoitukseen sitten kulkupeliä rakennetaankin?

    Millainen mohina mahtaa kuulua Mursu-foorumilla "auton" pilaamisesta jollain työntötankokoneella? :-?

    Eräs vapaa-aikaan suuntautuneen vähemmistön edustaja istui ensimmäistä kertaa Mursussa, kyseli kuskilta kaikesta kulkupelissä, lopulta bongasi tähden konepelliltä: "Hai, mikä tuo merkki on?" Kuski vastasi sen olevan tähtäin jonka avulla saa töytäistyä mummoja tieltä. Viimein se Hilma meni käpötellen tiensivua, ja kuski alkoi tähtäämään keulaa häntä kohden Valten seuratessa tilannetta tarkasti. Kuski väisti kuitenkin viime tingassa, samassa kuului tömähdys ja Valte hihkaisi takapenkiltä: "hai, mie paikkasin ovella!".
     
  11. härpätin

    härpätin 1st gear

    124 Mursun tomaatissa on 4- vaihde suora, ja lähtevät yleensä kakkosella liikkeelle, jos ei tallo petaalia ihan pohjaan. Poikkeuksena 300 TD.
    Eli ei ne huiput juuri kärsi vaikka laittaiskin TH 400 askin...
     
  12. th 400 ja perään gearvendor.... kestää ja välityksen saa mieleisekseen kiihdyttelyä sekä isoakovaa ajoa varten.

    Nasussa on tuommonen yhdistelmä ollut nyt jo 45 tuhatta kilsaa ahdetulla 454:lla eikä ole poikinut , auto painaa 2000 ja perävälitys harvahko 2.3....
    235 kun on vauhtia niin kone kiertää ylivaihteella 4500

    Autobahnalla pääsee oikeuksiinsa , ei välttämättä Suoamen kyykytys -60-80km/h "valtateillä" :wc:

    Ps. jos jollain on ylimääräisenä tiheämmällä välityksellä varustettua fullsize perää lukolla (5x5" jako) niin olisin kiinnostunut ostamaan jos hinta ei mieletön , jäis tuo orkkisperä sitten varalle. Saa tarjota yv;nä tai puhelimella 0500-806067 / Jallu
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead

    miks ei w123 :eek: olisw takapyörän ripustukse het sen vert kestävät et ei tarveis rupia korjailee(tosin mätiä ovat) mut kun korjaa koht kun saa kopan kotio.....

    nuita w124 "peltitikkuja" on vaihdeltu ihan tarpeeks....ja karkas sen yhen stuntmiehen mesest vetokakseleineen kaikkiin koko takatöppänen "mettähallituksen puolelle :rotfl:
     
  14. CGL

    CGL 1st gear

    4L80E. Kelpaa SyTy porukoille.
     
  15. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No ehkä vahva, mutta paska sähköisine ohjauksineen...
    Tai no jos tykkää ja osaa noitten sähköisten/ tietokoneitten kanssa pelata, niin miksei...
    (itse kun olen miettinyt miten saisi kyseisessä lootassa noi sähköt ohitettua ja käytettyä "puolimanuaalisesti"...)
     
  16. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mutta sähköohjauksellahan tuo puolimanuaalisuus onnistuu! :poff:
     
  17. JKF

    JKF Gearhead


    Tuommoinenkin 4L80E löytyy, jos väkisin haluaa ilman sähköjä:

    www.transmissioncenter.net/4l80e.htm

    Miten lienee toteutettu, mutta ainakin siinä kehutaan, ettei tarvi mitään piuhoja tai kompuuttereria. Lukkoa ei tosi taida olla käytettävissä.
     
  18. studio57

    studio57 Gearhead

  19. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No minä tahtoisin puolimanuaalisella toiminnalla saada lähinnä noita isompia vaihteita käyttöön(3 & 4 vaihteet)... Eli että muuten olisi vaikka 4-vaihde kokoajan, mutta kepistä sen saisi pienemmällekkin...
    Nyt kun ei meinaa ensin ottaa edes 2-vaihteelle ennen kuin noin 60 km nopeudessa. Kolmosta alkaa harkita noin 95 nopeudessa...
    Ja noikin vaihteet pomppii pois päältä jos ja kun on tiellä mutkia (joihin ei silti edes hidasta) tai kuoppia...
    Koodinlukija näytti vain että TPS oli sökönä (kokoajan muka 37% auki). Nyt se on vaihdettu, mutta eipä siitä apua ollut. Vaikka mihin asentoon sen kääntää, niin samalla tavalla noi vaihteet pomppii.

    Ja tietty jos vitusti olisi rahaa / aikaa niin ehkä silloin voisin jonkun laatikon hankintaa suunnitella... Tai kun edes oisi aikaa niin vaihtaisin toimintavarman th350 askin... Tosinhan sillekkin pitäisi se alipainepumppu viritellä...
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ääni täältäkin Powerglidelle :rotfl:

    Se on pieni, kevyt ja kestävä jo sellaisenaan ja pikku muutoksilla eli suht huokealla siitä saa tapauksesta riippuen joko 500 hp tai 850 hp version. Tosta ylöspäin sitten osat alkaa maksamaan, mutta niitä on hyvin saatavilla jos vain pakka on kunnossa. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!