Vaihdenäyttö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pekkosbill, 19.9.2017.

  1. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Kävipä niin että meni vaihdenäytön vaijeri poikki, mistä mahtais löytyä uutta vai meneekö rakenteluks? Auto Pontiac Bonneville -87 ja rattikepillä.
     
  2. Jape105

    Jape105 Gearhead

    jos yhtään samanlainen kun uudemmassa w bodyssa niin katkasee ja liittää vaijerin ja laittaa erikohtaan sen kiinni siinä pylväässä.
     
  3. XVD

    XVD Gearhead

    Onko se vaijeri? Ettei ihan vaan naru? Nii solomii vaan päät kiinni...
     
    KajS tykkää tästä.
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Voi olla, että orggisvaijeriakin saa jostain, mutta kalamiehillä on sellasta varustetta kuin vaijeriperuke. Löytyy varmaan jokaisen sekatavaratalon valikoimasta ja on hyvä aihio ainakin 80-luvun lankkuposkifarmarin vastaavaan ongelmaan...
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joo, se mekanismihan on ainakin ennen ollut nerokkaan yksinkertainen. Korjata ja säätää kohdalleen.
     
  6. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Juu ihan ohut metallinen vaijeri on
     
  7. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    Toi vaijeriperuke kuullostaa lääkkeeltä ongelmaan =)
     
  8. XVD

    XVD Gearhead

    Joo ku muistelin että olisi ollut semmonen ohut naru tai lanka omassa letukassa. 87 caprice.
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mielenkiintoinen vaihdenäytön käyttökoneisto on GS350 Buickissa kun on erillispenkit. Näyttö on mittaristossa rattipylvään yläpuolella ja ihmettelin taannoin kun konsolista shifteristä siirteli eri pykälille niin koko rattiakselin kuori liikkui...mitä ihmettä :eek:... no rakenne on sellainen että rattipylvään ja vaihteiston välillä on täysi vaihteensiirtäjäkoneisto; puuttuu vain se keppi siitä pylvään kyljestä ja koko systeemi liikuttaa vain sitä pientä osoittimen neulaa. Ja se vivustohan on sellaista lähes peukalonpaksuista rautatankoa kaikkine nivelineen. Konsolissa olevasta horseshoe-shifteristä menee sitten vaijeri laatikolle...
    Ei ihme, että se a koppa painoi full sizerin verran, sähköpenkit, sähköikkunat, ilmastointi...:p:cool:
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tästäpä muistuikin mieleen eräs Pekka Leinon "luento" Buick Century Coupen:n keskikonsolista ja vaihteenvalitsimesta...lopuksi vielä vähän oven saranoista yms, helposti sellaset pari tuntia meni että vilahti :odroll:

    Vastaavan tyyppinen HorseShoe shifteri.
    [​IMG]

    Samanlainen Buick Century Coupe, jopa väritys täsmää kyseisen luennon aikaan...tosin nykyään se auto on musta.
    [​IMG]
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    juu perukevaijeri on ihan jees, sillä itekin korjasin,
    valikoimaan kuuluvilla holkeilla mukava tehä se silmukkakin vaijerin päähän.

    tosin vaijerin päällä mahdollisesti oleva ep-muovikalvo ei välttis luista kovin hyvin mittariston konkeloissa,
    sytkäriä vilautin ja vedin kynnellä muovikalvon pois.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika yleinen tapa oli joskus aikanaan. Samalla hoitui virtalukon rajoittelu vaihdevalitsinasennon mukaan.
     

Kerro tästä muillekin!